beantwoord

Vanaf wanneer zijn de HD zenders op 1 te zien?

• 2 juli 2017
  • 151 reacties
  • 13213 keer bekeken

Toon het eerste bericht

151 reacties

Reputatie 2
Badge
Goed om te lezen dat een aantal van jullie inmiddels HD (zij het de reguliere en niet de glas HD) op 1 hebben. Ik heb het nog niet ondervonden. Ik gebruik echter de glas HD zenders in mijn favorietenlijst dus mogelijk dat ik het daardoor nog niet heb gezien.
Reputatie 6
Badge +4
Het is me ook niet helemaal duidelijk of je nog wel of geen bericht krijgt van tevoren (de ervaringen zijn verschillend). Wel is het idd erg fijn dat de uitrol weer hervat lijkt te zijn.
Reputatie 8
Badge +10
Het is me ook niet helemaal duidelijk of je nog wel of geen bericht krijgt van tevoren (de ervaringen zijn verschillend). Wel is het idd erg fijn dat de uitrol weer hervat lijkt te zijn.
Telfort had eerder wel het voornemen uitgesproken om dit te doen... 😉
Reputatie 7
Badge +7
Op het e-mailadres dat bij ons bekend is zal je een bericht ontvangen over de verandering naar HDop1.
Reputatie 4
Badge +1
Maar met glas wil je 661 op 1. HD Glas.

Op het KPN forum werd, 11 maanden geleden, al eens geroepen dat door KPN bevestigd zou zijn dat de glaskanalen ook naar 1 zouden gaan:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-plaatst-hd-kanalen-op-1-430276#post473542

Of het echt zo is, geen idee maar zou wel leuk zijn als het ging gebeuren.... ooit.... later..... 😛
Maar met glas wil je 661 op 1. HD Glas.

Op het KPN forum werd, 11 maanden geleden, al eens geroepen dat door KPN bevestigd zou zijn dat de glaskanalen ook naar 1 zouden gaan:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-plaatst-hd-kanalen-op-1-430276#post473542

Of het echt zo is, geen idee maar zou wel leuk zijn als het ging gebeuren.... ooit.... later..... :P

Voor klanten met glasvezel is het eigenlijk vreemd dat dit niet zo is. Voor dsl klanten die ruim in hun snelheid zitten zeg tussen de 50 en 100Mb zou het ook moeten kunnen. Maar gezien alle problemen die het omzetten nu al lijkt te geven vooral in de hoofd systemen zal dit echt nog wel toekomst muziek zijn.
Reputatie 4
Badge +1
Grappig, in de FAQ van XS4All staat:

Ik zie de HD-glaszenders nog vanaf kanaal 661 en verder, klopt dit?
Als HD-glaskanalen op uw aansluiting beschikbaar zijn, dan kunt u deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Het is de bedoeling dat deze kanalen later ook worden verplaatst naar kanaal 1 en verder.

:D

https://www.xs4all.nl/klant/hd-op-1.htm
Reputatie 6
Badge +4
Grappig, in de FAQ van XS4All staat:

Ik zie de HD-glaszenders nog vanaf kanaal 661 en verder, klopt dit?
Als HD-glaskanalen op uw aansluiting beschikbaar zijn, dan kunt u deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Het is de bedoeling dat deze kanalen later ook worden verplaatst naar kanaal 1 en verder.

:D

https://www.xs4all.nl/klant/hd-op-1.htm

Nou is "later" natuurlijk wel een heel breed begrip 😛
Reputatie 8
Badge +10
Ook XS4All hangt aan het 'KPN-infuus' hè... :8
Ook XS4All hangt aan het 'KPN-infuus' hè... :8
Dat is best een goede opmerking. Als je de xs4all draad op tweakers zo af en toe leest is het niet meer wat het ooit was. Hoewel ze wel iets meegaander zijn in het verstrekken van gegevens.
Reputatie 2
Badge
Op het e-mailadres dat bij ons bekend is zal je een bericht ontvangen over de verandering naar HDop1.

Ik hou het e-mail adres goed in de gaten. Dank Wieger.
Reputatie 4
Badge +1
Inmiddels is het bijna april en nog steeds géén HD op 1.
Het begint wel een beetje treurig te worden nu.
Reputatie 8
Badge +18

Vanmorgen heeft er weer een update plaatsgevonden op de tv ontvangers en aangezien ik glasvezel abo heb zal het voorlopig nog wel even duren voor NPO1 ook op kanaal 1 verschijnt
Reputatie 4
Badge +1

Vanmorgen heeft er weer een update plaatsgevonden op de tv ontvangers en aangezien ik glasvezel abo heb zal het voorlopig nog wel even duren voor NPO1 ook op kanaal 1 verschijnt

Ik heb ook glasvezel, maar het gaat nu niet om 66x op 1, wat op dit tempo waarschijnlijk pas in 2056 gaat gebeuren.
Het gaat nu gewoon om de 700+ kanalen.
Die zouden eind vorig jaar al over zijn, dat is helaas niet gehaald.
Maar inmiddels is het nagenoeg april en staan de 700+ kanalen nog steeds niet op 1 bij mij en dat is gewoon ronduit treurig te noemen.

De update waar jij het over hebt is waarschijnlijk gewoon de nieuwste FW
https://forum.telfort.nl/tv-338/updates-voor-tv-ontvangers-7-1-41-1-73706 en dat heeft niets met HD op 1 te maken.
Reputatie 6
Badge +4

Ik heb ook glasvezel, maar het gaat nu niet om 66x op 1, wat op dit tempo waarschijnlijk pas in 2056 gaat gebeuren.
Het gaat nu gewoon om de 700+ kanalen.
Die zouden eind vorig jaar al over zijn, dat is helaas niet gehaald.
Maar inmiddels is het nagenoeg april en staan de 700+ kanalen nog steeds niet op 1 bij mij en dat is gewoon ronduit treurig te noemen.

De update waar jij het over hebt is waarschijnlijk gewoon de nieuwste FW
https://forum.telfort.nl/tv-338/updates-voor-tv-ontvangers-7-1-41-1-73706 en dat heeft niets met HD op 1 te maken.

Inderdaad, die update heeft niets te maken met HD op 1. Ik wacht ook nog steeds, zoals veel meer mensen met ons. Wanneer het gaat gebeuren, dat is altijd een grote vraag bij KPN 😛

NPO1 staat toch gewoon op 1, je bedoelt uiteraard de HD of HD+ (glas) versie. Toch jammer dat dit op de nieuwe propositie voor glasvezel klanten al niet standaard lijkt te zijn.

@Dennis-L Blijkbaar is het achterliggende netwerk de flessenhals waar DSL, Glas en mobiel samenkomt nog niet toereikend genoeg.
Vanmorgen hier (8861) HDop1. Uitrol gaat dus langzaam maar gestaag door.
Badge
Vandaag hier ook HD op 1 postcode 7425, alleen verder geen bericht gekregen.
Mijn eigen zenderlijst was erg leeg geworden 😁
Reputatie 8
Badge +12
Absoluut, we zijn druk bezig met de uitrol, iedereen komt aan de beurt.
Reputatie 8
Badge +10
Vandaag hier ook HD op 1 postcode 7425, alleen verder geen bericht gekregen.
Mijn eigen zenderlijst was erg leeg geworden 😁

Bericht staat bij het aanzetten van de TV op het scherm, je krijgt inderdaad geen vooraankonding (meer).
Reputatie 1
In Rotjeknor wordt het kennelijk allemaal zeer lokaal bijgewerkt. Ikzelf heb nog steeds de oude zenderlijst, terwijl familie twee straten verderop al wel over is op de nieuwe indeling.

Nog eventjes doorzweten dan maar. 😎
Reputatie 8
Badge +10
In Rotjeknor wordt het kennelijk allemaal zeer lokaal bijgewerkt. Ikzelf heb nog steeds de oude zenderlijst, terwijl familie twee straten verderop al wel over is op de nieuwe indeling.

Nog eventjes doorzweten dan maar. 😎

Niet lokaal, maar landelijk op volgorde van abonnementsnummer.
Ik had verwacht per verdeelkasten etc. Op abonnee nummer is wel heel random.
Reputatie 8
Badge +10
Verdeelkasten staan hier buiten, net als de TV-ontvangers, de firmware van TV-ontvangers etc...
De omzetting naar HDop1 staat los van aanwezige hardware/software (inclusief verdeelkasten) aan de klantzijde, de omzetting vindt volledig plaats vanaf en op het TV-platform aan de kant van KPN en de contentleverancier.
Het maakt dan niet uit waar de klant zich bevindt.
Wat ik uit een reactie op het KPN forum van een medewerker begrijp moet juist ook de hardware verbeterd worden door de hogere bandbreedte verbruik. Dat zou 1 van de redenen zijn dat het zoveel langer duurt.

Reageer