beantwoord

Vanaf wanneer zijn de HD zenders op 1 te zien?

Toon het eerste bericht

150 reacties

Reputatie 1
Vandaag wel de nieuwe firmware gekregen op mijn ontvangers. En dan hoop je toch dat de kanalenlijst nu ook goed is... helaas nog steeds niet!

Gelukkig heeft Telfort nog 3 maanden voor het einde van het jaar. 🙂
Reputatie 1
Vorige maand ook de nieuwe firmware gekregen op mijn ontvanger maar ook hier nog niet de nieuwe kanalenlijst!

Hoop dat het nu niet meer zolang gaat duren voor dat dit op mijn ontvanger nu eindelijk wordt geïnstalleerd.
Reputatie 8
Badge +19
pioneer1407 schreef:

Vorige maand ook de nieuwe firmware gekregen op mijn ontvanger maar ook hier nog niet de nieuwe kanalenlijst!

Hoop dat het nu niet meer zolang gaat duren voor dat dit op mijn ontvanger nu eindelijk wordt geïnstalleerd.

De (nieuwe) zenderlijst staat los van de firmware in de ontvanger, dat is volgens mij al vaker aangegeven in dit topic...
Er wordt dus geen zenderlijst op je ontvanger geïnstalleerd, de zenderkeuze en de volgorde daarvan wordt aangestuurd vanuit het TV-platform.
Reputatie 1
Enterprise schreef:

pioneer1407 schreef:

De (nieuwe) zenderlijst staat los van de firmware in de ontvanger, dat is volgens mij al vaker aangegeven in dit topic...
Er wordt dus geen zenderlijst op je ontvanger geïnstalleerd, de zenderkeuze en de volgorde daarvan wordt aangestuurd vanuit het TV-platform.

Hoe de zenderkeuze precies wordt aangestuurd interesseert mij eigenlijk niet maar wel dat het nu snel wordt doorgevoerd.
Reputatie 8
Badge +19
pioneer1407 schreef:

Hoe de zenderkeuze precies wordt aangestuurd interesseert mij eigenlijk niet maar wel dat het nu snel wordt doorgevoerd.

Helemaal mee eens..! 😁
Reputatie 1
Volgens Telfort voor het einde van het jaar he?! Nog maar 2 maanden dus...
Superrray schreef:

Volgens Telfort voor het einde van het jaar he?! Nog maar 2 maanden dus...

Daar zou ik maar niet al te veel aan vasthouden. Maar laten we maar van het meest positieve uitgaan dat het wel zo zal zijn.
Reputatie 1
Tja... Als we Wieger van Telfort al niet meer kunnen vertrouwen op z'n woord... 😜

Je zou verwachten dat nu toch wel eens duidelijk mag zijn bij bedrijven als Kpn en Ziggo dat klanten weglopen bij slechte dienstverlening. Dit is wel een heel duidelijk voorbeeld hoe het niet moet...
@Superrray mischien heb je het gelezen maar het is vooral een technisch verhaal, het kon gewoon waarschijnlijk niet anders.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/kpn-hd-op-1-ook-voor-telfort-64927?postid=588037

Daarom is het eigenlijk jammer dat de glasvezel klanten hier ook onder moeten lijden daar kon hd van begin af aan al op 1.
Er zal vast commentaar op komen maar in dat opzicht hadden de overgenomen glasvezel providers het beter voorelkaar daar staat Hd al op 1.
Kpn moet het doen moet het oude dsl net, die ze aan het verbeteren zijn mede om de grotere datastroom aan te kunnen als alle klanten naar een hd stream gaan kijken, nu zal niet iedereen naar 701 zappen maar gewoon naar 1 kijken mede voor het gemak. Dat scheelt veel.
Reputatie 7
Badge +13
Ik heb het antwoord bijgewerkt met nieuwe informatie. Het is geen goed nieuws over de uitrol.
Reputatie 5
Badge +4
Bedankt voor de update, ik had het al gelezen op het KPN forum.
Laat ik even voorop stellen dat Wieger hier echt niks aan kan doen.

Het is helaas niet anders, wel jammer dat keer op keer de geruchten en beloftes niet blijken te kloppen (vanuit KPN). Het zal vast en zeker voor 2025 rond zijn, en nee, dit is geen belofte maar een gerucht 😃
Reputatie 1
Waarom wordt er niet gewoon een keuze optie toegevoegd waar je type aansluiting selecteert en je dan de betreffende kwaliteit op 1 krijgt. Ik wil bijv HD Glas op 1 en dus niet normale HD.

Of een extra optie in de zenderlijst. Je kan wel de gewenste zenders alleen activeren, maar voeg dan de optie toe om sneltoetsen toe te voegen en die kunnen dan weer bestaan uit cijfers, dus 1, 2, etc.

Als je dan op zo'n sneltoets drukt, dan kan er er wel gewoon op het scherm weergegeven worden dat het eigenlijk, 701 of 801 of wat dan ook is, als dat het voor jullie makkelijker maakt.

Dat moet toch wel door een beetje programmeur geregeld kunnen worden?Geen hogere algebra.
Reputatie 8
Badge +11
Ter info: bij mij staan sinds vandaag de HD-kanalen vanaf 1! Bij 701 staat de melding: Uw HD kanalen zijn beschikbaar vanaf kanaal 1

Ik hoop voor iedereen dat het snel verder wordt uitgerold.

Reputatie 5
Badge +4
GJC schreef:

Ter info: bij mij staan sinds vandaag de HD-kanalen vanaf 1! Bij 701 staat de melding: Uw HD kanalen zijn beschikbaar vanaf kanaal 1

Ik hoop voor iedereen dat het snel verder wordt uitgerold.

Dat is zeer goed nieuws (ook al is het hier nog niet)!
Eindelijk weer een nieuwe melding van iemand die is omgezet 🙂
Reputatie 2
Badge +2
Hier sinds vanmorgen nu ook HD op 1.
Ter info :
postcode 3607
VSDL 50 mb
Witte afstandsbediening.
Glasvezel tot de wijkkast daarna verder op 2 koperdraadjes.
Reputatie 5
Badge +4
@GJC en @sheepxp hebben jullie hier ook van tevoren mail over gehad of was het er gewoon in 1x?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @knorde. Ik ontdekte het gewoon zonder voorgaand bericht.
Reputatie 8
Speciaal een keer de TV-ontvanger gereset naar fabrieksinstellingen + opnieuw firmware inladen.
Maar desondanks hier nog geen update. (Zuiden des lands).
Reputatie 5
Badge +4
GJC schreef:

Hoi @knorde. Ik ontdekte het gewoon zonder voorgaand bericht.

Ok, eerder werd gemeld (door Telfort / KPN) dat je bericht voor die tijd krijgt maar dat klopt dus niet 😛
Je hebt dus ook geen reset gedaan?
Reputatie 8
Badge +11
Nee, niets anders gedaan dan ontvanger en tv aanzetten om wat te kijken. Bericht gemist lijkt me onwaarschijnlijk, maar uiteraard niet onmogelijk.
Postcode 1421, dus dicht bij het kantoor. Touwtje richting het zuiden is natuurlijk wat langer, dus zal het ook wat later worden 😛
Reputatie 2
Badge +2
@knorde
afgelopen maandag van Telfort een mail ontvangen :" vanaf dinsdag 9 januari komen de HD zender op 1."

Die dinsdagmorgen tegen 08:00 uur nog geen HD zenders op 1 gevonden, heb "software verwijderen" toegepast , na 5-6 minuten nog geen HD op 1.

Toen ik tegen 12:00 uur weer thuis was stond HD op 1 , ontvanger heeft tot die tijd gewoon op standby gestaan.
Reputatie 1
Maar met glas wil je 661 op 1. HD Glas.
Reputatie 8
Dat zal niet gaan. En aangezien het merendeel van de mensen "gewoon HD" heeft, zullen alleen de HD-zenders in de 700 reeks worden doorgeschoven naar 1,2.... enz.
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb ook glasvezel maar ik zie totaal geen verschil tussen Glas HD (661+) en gewoon HD (701+).
Het enige wat ik merk is dat de ontvanger(s) meer moeite heeft met Glas HD en daarom gebruik ik gewoon HD.

Volgens mij volgen de Glas HD zenders trouwens later (dat ze ook op 1 komen).
Reputatie 8
Hoewel het verschil niet echt heel groot is, zie ik het verschil wel.
Je moet er wel op letten dat je de "standaard" instelling van je TV-ontvanger die slechts op 720p staat, wel in een juiste resolutie zet van 1080i (of automatisch). Anders zie je het verschil inderdaad niet.

De "GLAS" kanalen hebben een stream van circa 12-13 Mbps en hebben een resolutie van 1080i
De "gewone" HD kanalen een stream van ruim 7 Mbps + resolutie van 720p (of 720i ??)
SD kanalen een stream van 3-4 Mbps + resolutie van 576i.

Reageer