beantwoord

Vanaf wanneer zijn de HD zenders op 1 te zien?

• 2 juli 2017
  • 151 reacties
  • 13206 keer bekeken

Toon het eerste bericht

151 reacties

Reputatie 8
Grappig om te zien dat dit onderwerp blijkbaar bij veel Telfort gebruikers leeft maar dat niemand bij Telfort hierover communiceert.
Er leeft meer in het algemeen, omdat specifiek lokale omroepen allemaal zijn ingedeeld in een reeks tussen kanaal 1000-1400 of daar omtrent.

Die lokale omroepen hadden daar vooraf al bezwaren over gemaakt, maar zonder resultaat.
https://mediamagazine.nl/kpn-houdt-vast-aan-nieuwe-kanaalnummers-lokale-omroepen/
https://mediamagazine.nl/lokale-omroepen-boos-op-kanaalwijziging-kpn-interactieve-tv/
http://www.rplfm.nl/index.php/nieuws/11425-kpn-houdt-vast-aan-kanaalnummers

En nu dat de zenderwijzinging daadwerkelijk is ingegaan regent het inderdaad klachten van gebruikers (althans van mensen die met name naar lokale omroepen kijken).
Toevallig had ik Omroep Brabant even aan (omdat die nu als HD kwaliteit is ondergebracht).
En met een nieuwsuitzending kwamen die klachten uitgebreid ter sprake.
Reputatie 8
Badge +10
De klant betaalt, KPN bepaalt... :8
Zo werkt dat bij monopolisten.
Reputatie 7
Badge +7
De vraag staat nog uit bij mijn collega's. Ik heb nog geen verdere informatie beschikbaar jammer genoeg. Sorry hiervoor.
Reputatie 2
Badge +4
Ik heb nu 6 zenders waarbij staat "info kanaal" wat is hier van de bedoeling ?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi jacobus, info kanalen zijn kanalen met het doel om informatie te delen. Dit kan zijn voor lokaal nieuws, reclame-uitingen of bijvoorbeeld informatie over zenderpakketten.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi jacobus, info kanalen zijn kanalen met het doel om informatie te delen. Dit kan zijn voor lokaal nieuws, reclame-uitingen of bijvoorbeeld informatie over zenderpakketten.
En wellicht 'gereserveerd' voor toekomstige uitbreiding van het zenderaanbod..?
Want anders lijken me 11 (ik tel er elf in het basispakket..!!! ) INFO-kanalen een béétje overkill... 😉
Reputatie 7
Badge +7
@Enterprise 11 stuks is inderdaad wel erg veel! Kan je mij een berichtje sturen met de zendersnummers. Dan neem ik deze vragen ook mee naar mijn collega.
Reputatie 8
Badge +10
@Enterprise 11 stuks is inderdaad wel erg veel! Kan je mij een berichtje sturen met de zendersnummers. Dan neem ik deze vragen ook mee naar mijn collega.
Daar komen ze...
Het zijn er overigens 13 zie ik.

68
75
175
432
648
650
671
799
840
845
878
899
998
sinds vandaag ben ik ook klant bij telfort en vind het ook zeer hinderlijk dat ik geen standaard HD kanalen heb, mocht dit deze week niet veranderen dan stap ik weer terug naar ziggo
toen ik het abbonement afsloot stond de nieuwe zenderlijst al op de website en nu heb ik toch de oude.
Reputatie 8
Badge +10
sinds vandaag ben ik ook klant bij telfort en vind het ook zeer hinderlijk dat ik geen standaard HD kanalen heb, mocht dit deze week niet veranderen dan stap ik weer terug naar ziggo
toen ik het abbonement afsloot stond de nieuwe zenderlijst al op de website en nu heb ik toch de oude.

Bedoel je dat je helemaal geen HD-zenders hebt (vanaf 701) of dat de HD-zenders nog niet vanaf 1 te zien zijn..?
Terug naar Ziggo kan maar kost je 12 maanden abonnementskosten, in één keer te voldoen.

Overigens... dat de nieuwe zenderlijst met HD vanaf 1 nu al op de website staat en dus voor problemen kan zorgen, daar heb ik Telfort voor gewaarschuwd omdat de uitrol naar alle klanten nog maanden in beslag gaat nemen en dus nog lang niet iedere klant hier gebruik van kan maken.
Ik heb wel hd zenders maar dan vanaf kanaal 701 maar dit is onwerkbaar. Inprincipe hebben ze me niet geleverd wat ik besteld heb.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb wel hd zenders maar dan vanaf kanaal 701 maar dit is onwerkbaar. Inprincipe hebben ze me niet geleverd wat ik besteld heb.
Onwerkbaar lijkt me wat overdreven, alle anderhalf miljoen klanten moeten al jaren op 701 en verder drukken om de HD-zenders te kunnen zien.
Overigens zal het niet al te lang meer duren, kwestie van een paar maanden denk ik dus je zal hieraan geen rechten zal kunnen verbinden om je abonnement voortijdig te beëindigen.
Maar wellicht denkt Telfort daar anders over, met coulance gezien het feit dat er inderdaad een foute zenderlijst op de website staat.
Reputatie 6
Badge +4
Eerlijk gezegd vind ik het ook een vervelende kwestie dit.
We zijn al jaren bezig met HD op 1.
Er zijn al diverse datums genoemd door KPN en deze zijn steeds niet gehaald.

Ok, de uitrol is begonnen (schijnt, ik heb niemand in de praktijk nog kunnen vinden).
Maar de communicatie is zo enorm slecht hierover (ik kijk de medewerkers hier op het forum daar niet op aan, die kunnen daar ook niks aan doen).
Door de nieuwe lijst alleen online te hebben staan worden er verwachtingen gewekt.
En er valt zeker mee te leven (701 en verder) maar we leven in 2017, dit hoort toch gewoon niet.

Ik heb enorm vaak in mijn kennissen / vriendenkring dat ze de kwaliteit zo enorm slecht vinden.
Ik moet dan weer (herhaaldelijk) zeggen kijk je vanaf 1 of vanaf 701?
Uhhh wattes?

Mensen verwachten dat gewoon niet.

Verder geen klachten maar HD op 1 vind ik echt een te lang lopend project.
Het zal vast ooit goed komen, maar ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken dat dat dit jaar al zal zijn 🙂
Reputatie 8
Met de zenderwijzigingen die men onlangs heeft doorgevoerd, hadden ze dat eigenlijk meteen moeten regelen. Moet het allemaal nog een keer over voor die HD-zenders. Dubbel werk dus.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi alexzwart, ik kan me voorstellen dat de huidige volgorde niet ideaal is. Er wordt gewerkt om de HD zenders op 1 te krijgen. Wanneer dit voor jou gaat gebeuren, kan ik je nog niet zeggen.

@knorde en Babylonia begrijpelijk dat je het liefst had gezien dat het met de zenderwijzigingen in één keer klaar was. Helaas is dit niet het geval geweest. Er wordt hard gewerkt om dit rond te krijgen.
Reputatie 1
Wieger... wil je s.v.p. niet meer zeggen dat er hard wordt gewerkt om iets simpels als een zenderlijst aan te passen en wat al een half jaar wordt toegezegd, niet wordt nagekomen? Ik denk dat er weinig klanten zijn die dat inmiddels nog geloven. Telfort maakt zichzelf gewoon belachelijk. Benoem het dan niet op de website en zeg het niet op diverse fora als er geen haalbare planning bekend is.

Iets niet nakomen wat wel is toegezegd en er daarna ook helemaal niet meer over communiceren, zegt veel over de betrouwbaarheid van de dienstverlening namelijk...
Reputatie 6
Badge +4
Wieger... wil je s.v.p. niet meer zeggen dat er hard wordt gewerkt om iets simpels als een zenderlijst aan te passen en wat al een half jaar wordt toegezegd, niet wordt nagekomen? Ik denk dat er weinig klanten zijn die dat inmiddels nog geloven. Telfort maakt zichzelf gewoon belachelijk. Benoem het dan niet op de website en zeg het niet op diverse fora als er geen haalbare planning bekend is.

Iets niet nakomen wat wel is toegezegd en er daarna ook helemaal niet meer over communiceren, zegt veel over de betrouwbaarheid van de dienstverlening namelijk...

Uiteraard kan Wieger er ook niks aan doen (maar dat zeg je ook niet).
Ze zijn al vanaf 2015 bezig met HD op 1 dus ik ben het wel met je eens dat de diverse beloftes eerder (en dan bedoel ik vooral bij KPN) keer op keer niet zijn nagekomen.

Het enige wat ik van Telfort niet goed vind is dat ze een zenderlijst online zetten die vanaf 4 juli in zou gaan waar de HD zenders op 1 staan.
Daarmee wek je verwachtingen.

Maar ik denk dat vooral KPN (die het volgens mij moet doorvoeren) hier voor de slechte communicatie zorgt want Telfort volgt de berichtgeving op die ze van KPN krijgt...

Correct me if i'm wrong 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Superray, ik begrijp je onvrede. Het is inderdaad jammer dat we de eerdere toezegging niet hebben weten te redden. De keuze om het te benoemen op onze website is omdat voor steeds meer klanten HD op 1 komt. Ik wacht nog op een nieuwe tijdsindicatie, zodat ik je meer houvast kan geven. Wel deel ik de mening van knorde dat we tot het moment dat HD voor iedereen op 1 zit, we beide zenderlijsten moeten doorgeven. Dat verzoek heb ik al bij mijn collega's uit staan. Jullie hebben beiden een terecht punt. Ik ga mijn best doen om er zo goed mogelijk gehoor aan te geven.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Superray, ik begrijp je onvrede. Het is inderdaad jammer dat we de eerdere toezegging niet hebben weten te redden. De keuze om het te benoemen op onze website is omdat voor steeds meer klanten HD op 1 komt. Ik wacht nog op een nieuwe tijdsindicatie, zodat ik je meer houvast kan geven. Wel deel ik de mening van knorde dat we tot het moment dat HD voor iedereen op 1 zit, we beide zenderlijsten moeten doorgeven. Dat verzoek heb ik al bij mijn collega's uit staan. Jullie hebben beiden een terecht punt. Ik ga mijn best doen om er zo goed mogelijk gehoor aan te geven.
Bedankt voor je bericht, en vergeet niet dat het niets tegen jullie persoonlijk is.
Meer dan je best kun je niet doen, en jullie doen altijd nog meer dan je best dus daar valt niks op aan te merken! Maar top dat je dit verzoek bij je collega's hebt uit staan, dat zorgt toch voor minder irritatie vanuit de klant gezien 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Fijn dat je onze hulp waardeert, @knorde. Wij doen ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen.

@Superray ik heb antwoord gekregen van mijn collega's. De huidige verwachting is dat eind dit jaar alle klanten van Telfort over zijn op HD op 1. Ik weet dat in een eerder stadium een andere tijdsindicatie is gegeven en je graag HD op 1 wilt. Voor nu kan ik alleen maar adviseren om af te wachten.

Update 5 december 2017: Tijdens de uitrol van HDop1 bij de eerste groep klanten is geconstateerd dat de kans op verstoring hoger is gebleken dan vooraf ingeschat. Op basis van de bevindingen bij deze eerste groep klanten zijn inmiddels de nodige verbeteringen doorgevoerd.

De uitrol van HDop1 is inmiddels weer opgestart bij een kleine groep klanten en op basis van de ervaringen die we opdoen bij deze klanten zal de uitrol van HDop1 verder worden doorgezet. De verwachting is dat de uitrol zal doorlopen tot in de tweede helft van 2018.
Reputatie 1
En we zijn weer ruim een maand verder... heeft iemand al gemerkt dat de nieuwe hd zenderlijst wordt uitgerold? Nog maar 4 maanden voor het einde van het jaar...
Reputatie 6
Badge +4
En we zijn weer ruim een maand verder... heeft iemand al gemerkt dat de nieuwe hd zenderlijst wordt uitgerold? Nog maar 4 maanden voor het einde van het jaar...
Nee, bij niemand nog die ik ken (en dat zijn er best veel).
Het "schijnt" dat de uitrol al wel begonnen is maar ik heb er sinds de uitrol (februari 2017) nog niets van gemerkt, en ook niet bij iemand die ik ken.

Telfort kan hier verder ook niet veel aan doen omdat KPN de uitrol doet.
Het is en blijft dus afwachten.
Ik zou zeggen (aangezien ze al vanaf 2015 bezig zijn) stel je in op 2020, dan kan het hopelijk alleen maar meevallen (al durf ik dat nog niet eens te garanderen haha).
Maar ik wil nogmaals benadrukken dat Telfort hier niks aan kan doen, het is KPN die zo enorm slecht communiceert hierin (maar dat zijn we ook wel gewend van KPN).
Reputatie 2
Badge
Spijtig nu hier te moeten lezen dat de uitrol van HD op 1 bij Telfort nu voor al haar klanten uiterlijk eind 2017 het geval moet zijn. Ik had de hoop bij de start van mijn abonnement per begin september dat dit al geregeld zou zijn. Ook ben ik inderdaad zeer benieuwd of er nu al werkelijk klanten zijn die HD op 1 hebben van Telfort. Het lijkt erop dat KPN klanten het allemaal hebben als ik nu hun 'HD op 1' pagina lees..https://www.kpn.com/service/televisie/hd-op-1.htm echter als ik het meest recente forum topic hierover bij KPN raadpleeg is dit ook daar nog lang niet het geval: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/hd-op-1-altijd-tv-kijken-in-de-beste-beeldkwaliteit-430833/index8.html
Het zal mij zeer benieuwen of dit werkelijk voor het eind van dit jaar bij alle klanten van Telfort en ook XS4All en NLEx is doorgevoerd.

Overigens moet de hieronder genoemde site nog steeds dan aangepast worden lijkt me want nu staat het er alsof HD op 1 een feit is (bij alle klanten). Daarnaast is de HD zenderlijst PDF daar nog steeds incompleet (Canvas, TLC, BBC First, Disney XD zijn allen in HD) zie ook mijn andere topic daarover.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/hd-op-1.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/hdop1
Reputatie 2
Badge
@Wieger - Telfort kan je misschien de pagina over 'HD op één' aanpassen zodat daar wordt weergeven dat dit eind 2017 wordt uitgerold bij voorkeur met een exacte maand/datum erbij.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/hd-op-1.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/hdop1
Reputatie 7
Badge +7
Hoi hkdegroot, ik kan zelf niet de informatie op deze pagina aanpassen. Heb het doorgezet naar de collega's die de website beheren. Dankjewel!

Reageer