Van oud naar nieuw glasvezel en kosten van het pakket

• 25 januari 2019
  • 23 reacties
  • 741 keer bekeken

Telfort
14:31 (4 uur geleden)en profiteer van extra voordeel en profiteer van extra voordeel Bekijk de online versie van deze mail. Beste meneer de Vroomen, Goed nieuws, u hoeft niet te wac

18:44 (28 minuten geleden)

aan Telfort

Beste Telfort

Ik lees een aantal alarmerende woorden in uw mail
1e - extra kosten voor een tweede en derde televisie ontvanger!
2e- extra kosten als ik een programma wil opnemen.

Deze zijn in mijn huidige pakket allemaal gratis. Ik ga er vanuit dat ik gewoon het zelfde abonnement kan houden met het zelfde maandbedrag, maar ook met de zelfde functionaliteiten zoals gratis 3 televisieontvangers en het gratis opnemen van televisieprogramma's op het hoofdtoestel.
Als dit niet mogelijk is wil ik graag het huidige analoge televisie mogelijkheid behouden als ook de oude opname mogelijkheid op een harde schijf.
De huidige tijdelijke aanbod vind ik onvoldoende. Met uw huidige aanbod zal ik dan ook geen afspraak maken voor vervanging.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Ps raar dat ik niet kan antwoorden op de informatie mail van Telfort. Ik kan helemaal geen mailadres vinden. Vreemd.

C.

Admin: Titel van je topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

23 reacties

Reputatie 1

9. Hoe zit het met de prijs?
De prijs van het nieuwe glasvezelpakket verschilt voor iedereen. Om te voorkomen dat je door de bomen het bos niet ziet, geven we hier alleen een globaal overzicht:
Je betaalt níet extra voor:
  • Je huidige pakketsamenstelling: internet, internet en tv of alles-in-1
  • Je huidige internetsnelheid (zie 11)
  • Het nieuwe modem en de eerste nieuwe interactieve tv-ontvanger (zie 6)
  • Het uitgebreide zenderpakket (zie 21)
  • De monteur, aansluiting en activatie (zie 13)
De volgende onderdelen kun je toevoegen:
  • Meerdere interactieve tv-ontvangers (€5,- / stuk*)
  • Het Opnemen pakket (€5,-*)
  • Extra snelheid (vanaf €7,50*)
  • Extra zenderpakketten (vanaf €7,50*)
*Dit zijn de uiteindelijke prijzen van deze onderdelen. Je krijgt nog een paar cadeautjes, waaronder de eerste extra tv-ontvanger 1 jaar lang gratis. Wil je weten welke acties er nog meer voor jou zijn, laat je dan door ons terugbellen of wacht tot je toegang hebt tot de monteursplanner.

Deze informatie staat in een topic dat ze erover hebben geschreven: https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670

Telfort heeft geen mailadres, maar wel andere contactmogelijkheden: https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/contact/
Dit Is dus helemaal niet gelijk aan mijn huidige abonnement maar een verhoging met 15 euro per maand als ik wil opnemen en drie televisies in huis heb. Mijn huidige abonnement is 45 euro.
Dat is grof berekend een verhoging van ruim 30% Dat is natuurlijk volledig belachelijk. Voor een dienst die ik nu al ontvang.
Ik zag trouwens dat mijn maand bedrag van januari ook zomaar verhoogd was. Daar heb ik volgens mij nooit bericht over ontvangen.
Wat gelijk blijft is het basis bedrag. Omdat er nu extra kosten voor tvontvangers/streams en opname bij komen gaat inderdaad het totaal bedrag omhoog.
Zijn die extra kosten van januari geen belkosten of andere verbruikskosten?

Telfort heeft heel veel moeite om Digital Video Broadcasting digitaal te noemen hier is niks analoog aan. Naast WMP+ 13mb op elk kanaal bij de Amino gaat DVB en analoog uit. Wil je DVB-c houden zal je naar een kabel provider moeten.
Galdor gelukkig was januari rekening inderdaad een duur telefoongesprek. Dat is weer opgelost.
Maar blijft de ruim 30 procent verhoging voor de zelfde diensten waar ik niet van gediend ben.
Ik zal ook geen afspraak maken voor vervanging van de apparatuur. Ik hoop op een nette oplossing vanuit Telfort. Ik ga sowieso even even winkelen bij ander aanbieders voor een betere aanbieding.
Reputatie 1
Wat je krijgt van Telfort (straks KPN) is een ander product voor een andere prijs. Je kan wel zeggen ’tv is tv’ en ‘opnemen is opnemen’, maar de techniek en wat je ermee kan is niet hetzelfde. Het oude glasvezel komt van een ander tijdperk dat ze willen afsluiten in verband met te hoge kosten en te weinig winstmarge.

Het is aan jezelf om goed te lezen, want de info is op zich duidelijk. Als je het belachelijk vindt, zou ik inderdaad gewoon rondkijken.
Reputatie 8
Badge +10
Telfort heeft heel veel moeite om Digital Video Broadcasting digitaal te noemen hier is niks analoog aan. Naast WMP+ 13mb op elk kanaal bij de Amino gaat DVB en analoog uit. Wil je DVB-c houden zal je naar een kabel provider moeten.
Zo is het...
Om DVB analoog te noemen is er ingeslopen nadat interactieve TV via internet beschikbaar kwam, maar er is natuurlijk niets analoogs aan Digital Video Broadcasting.
TV kijken is al digitaal sinds de introductie van Coaxiale kabel-TV begin jaren '70.
Analoge TV was in de tijd dat je vader nog het dak op moest om de dakantenne opnieuw te richten als het flink gestormd had... 😉

Als je geen ontvangst had op de TV zag je bij analoge TV onderstaande ruis (ook wel 'sneeuw' genoemd) als gevolg van atmosferische storing.

Als je bij DVB (Coaxiale kabel-TV) geen ontvangst hebt of had krijg je een statisch blauw beeld omdat er geen data in de vorm van bits en bytes binnenkomen.
Er werd wel gebruik gemaakt van een CAI (centrale antenne installatie) die centraal stond opgesteld voor een groot gebied maar het atmosferische signaal van deze antenne werd omgezet naar digitaal en naar de abonnees' doorgezonden, en zagen zij geen ruis meer maar het blauwe beeld.

@Neel25 los van het feit dat de apparatuur op het itns platform(glashart) vernieuwd zal moeten worden is het ITV deel wat we via de Amino's binnen kregen beter dan wat we nu hebben allle kanalen kregen de bitrate van wat nu op de 661 kanalen en verder te zien is. HD is goed daar niet van maar gezien de gelijke prijs toch echt een achteruitgang daarbij dat in het pluspakket via de Amino's ook alle kanalen gelijk waren nu zitten hier SD kanalen in en dat is zeker niet te vergelijken.

Dat er voor 1 systeem is gekozen dat is begrijpelijk maar dat er 2 wezenlijk verschillende systemen mee bedient worden DSL en glasvezel komt glasvezel klanten niet ten goede.

@vr420832 als je geen afspraak maakt zal hoe dan ook het DVB signaal uitgaan en of je dan nog wel of geen internet en telefoon signaal houdt is maar de vraag.

Ik maak er geen geheim van ik had ook graag mijn Genexis hybrid live gehouden. Omdat ik dan mijn eigen router gewoon kon gebruiken in plaats van nu als wifi accespunt en switch.
Reputatie 1
@Neel25 los van het feit dat de apparatuur op het itns platform(glashart) vernieuwd zal moeten worden is het ITV deel wat we via de Amino's binnen kregen beter dan wat we nu hebben allle kanalen kregen de bitrate van wat nu op de 661 kanalen en verder te zien is. HD is goed daar niet van maar gezien de gelijke prijs toch echt een achteruitgang daarbij dat in het pluspakket via de Amino's ook alle kanalen gelijk waren nu zitten hier SD kanalen in en dat is zeker niet te vergelijken.

Dat klopt. Ze zullen er wel van uitgaan dat klanten niet weten wat bitrate is. En niet iedereen zal het ook belangrijk vinden. Het gaat mensen vooral om de kosten voor de extra kastjes.
Kijk beleving is inderdaad een discussie op zich en bitrate zal niet veel mensen iets zeggen maar het verschil in SD of HD+ is echt duidelijk.
@Neel25 Je slaat de spijker op zijn kop. Voor de zelfde soort mogelijkheden 15 euro per maand meer betalen vind ik niet okee. Als Telfort wil bezuinigen mag dat mij als klant geen geld kosten.
Dit is geen bezuinigen maar de klant leegkloppen en zo per klant 30 % meer geld binnen halen.
Het technische deel nog buiten beschouwing gelaten.

@Galdor68 Als ik geen afspraak maak kan ik het misschien nog wel een jaartje uitstellen = 12x15= 180,- euro verdiend. Huidige product bevalt namelijk prima. :)

Een oplossing van de TV kastje kan nog zijn om mijn laptop aan de tv te koppelen en dan met de app te kijken. Maar dat is niet gebruiksvriendelijk natuurlijk
Dan zou de chomecast methode handiger zijn je weet dat 1 ontvanger in begrepen zit en gedurende het 1e jaar is een 2e ook gratis althans dat stond in de eerder gelinkte topic? Het DVB aanbod is net zo klein of net groot hoe je het ook noemen wil als wat je via de site of de app kan zien. Dus zijn die ontvangers dan echt noodzakelijk? Als met dit netwerk de Amino niet van belang was dan zijn de tv ontvangers het ook niet echt.

Je hoeft zelf inderdaad nergens op in te gaan nog maar zodra in de pop dus aan de provider kant werkzaamheden plaatsvinden is er geen weg terug.

Afhankelijkvan de regio er is in brabant 1 aanbieder die hetzelfde product leverd.
Reputatie 1
Het blijft appels met peren vergelijken.

Het ‘KPN’ aanbod is aangepast aan modernere behoeften, namelijk een huishouden met smartphones en tablets in plaats van een stuk of 4 klassieke tv’s. Je hebt op de nieuwe glasvezel een app om tv te kijken en zelfs opnamen op af te spelen buitenshuis en in Europa, waar dat beperkt was met de oude app. Ouderwets tv kijken neemt gestaag af, dus ik snap wel waarom ze daar op inzetten.

Telfort is zo lang het bestaat nog steeds voordelig ten opzichte van KPN en XS4ALL en je krijgt inderdaad het een en ander tijdelijk gratis.

Ik zou me maar voorbereiden op de keuze, want de kans is groot dat het korter dan 12 maanden duurt voordat je het tweede soort brief ontvangt.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi vr420832, ik begrijp je standpunt. Goed dat je dit topic hebt aangemaakt, zodat wij en anderen je op weg kunnen helpen met deze verandering.

Ik snap dat de overgang van oud naar nieuw glasvezel niet voor iedereen even voor de hand liggend of gemakkelijk is. Ik zie dat je al verschillende adviezen en uitleg hebt gekregen. De techniek van het nieuwe pakket is anders, de kosten zijn afhankelijk van hoe je je pakket samenstelt. Het nieuwe pakket is inderdaad moderner en biedt meer mogelijkheden. Je bent natuurlijk vrij om te kiezen voor wat het beste bij jou en jouw wensen past.
@Alexandra - Telfort : Wat een ozin reactie. Je helpt me niet en je zegt niets.
Mijn probleem zijn de zeer hoge kosten!!! voor de zelfde dienst. Daar gaat het om 15 euro meer per maand. van 45 euro naar 60 euro!!
Je hebt juist niet dezelfde dienst door de huidige techniek. Of eigenlijk het wegvallen van een extra techniek Ik verdedig verder niks uiteindelijk ben ik het met je eens, punt is in feite waar je voorheen zonder extra kosten op meerdere televisies kon kijken, moet je dit nu oplossen door andere methoden wat éénmalige kosten mee brengt.

Ook op de oude propositie had je de keus om via de Amino te kijken dit had ook eerst 4 euro later 5 euro per ontvanger gekost. Klanten die ooit bij een van de overgenomen providers zaten konden of moesten deze Amino's zelf kopen en kregen dan de tv streams kosteloos. Begrijp ik uit sommige reacties in andere topics. Via DVB-c nam je genoegen met minder zenders als je niet meer zenders nodig hebt kan je dus nog steeds zonder terugkerende meerkosten op meerdere schermen kijken.

Die tijd van gratis kijken is voorbij als een provider van elke actieve stream voor de doorgifte moet betalen kan dit op een bepaald moment niet meer uit. We mogen wat dat betreft nog blij zijn dat er voor doorgifte via de app of de website niks in rekening wordt gebracht dit wordt uiteraard vanuit het tv deel van het abonnement vergoed aan de belanghebbenden.

Alles in TV kijkers land wordt duurder ook Digitenne klanten gaan meer betalen door de overgang naar DVB-T2 eigen ontvangers kunnen naar de schroothoop neem je geen ontvanger van KPN af dan kan je enkel NPO1, 2 en 3 zien plus 1 regionale meer niet.

In weze ga je nu dezelfde kosten maken als alle andere klanten die geen DVB-c via glasvezel optie hadden. Ook deze groep moet al veel langer voor elk kastje betalen. Dus hoewel ik het begrijp hebben we juist kunnen profiteren van dit oude systeem.
Tja......
Reputatie 3
waarom niet DVB-c laten doordraaien en ITV overgaan naar KPN, lijkt mij toch een prima tussenweg?
Reputatie 1
Omdat Telfort graag van die extra glasvezel en de infrastructuur afwilde om DVB-c nog te kunnen leveren. Het is gewoon een ordinaire kostenbesparing.

Helaas kiezen ze ervoor om die besparing niet te gebruiken om abonnees schadeloos te stellen met gratis tv-ontvangers en alternatieve bekabeling in huis. Nee, in plaats daarvan mag de abonnee nog eens extra gaan betalen voor het wegvallen van een dienst.

Kortom: tijd om de stekker eruit te trekken een simpel rekensommetje leert dat er veel betere en goedkopere alternatieven zijn.

Tweak 1000 Mbit (ja, 20 keer zo snel als mijn Telfort aansluiting was!) : 33 eu
En dan voor TV kiezen tussen:
Ziggo: 18,95 (fijn DVB-c behouden en geen wijzigingen in apparatuur of bekabeling)
Canal Digital: 15,95 (wel nieuwe kastjes nodig, maar wel gratis opnemen op de belangrijkste zenders, uitzending gemist, vooruit/achteruit spoelen, kijken via app, enz enz enz. Daar kan Telfort nog wat van leren!!!)

Max 52 eu dus. Doei Telfort, terug naar Tweak, de provider die ik een paar jaar geleden verliet om precies dezelfde reden: opheffing van DVB-c 🙂
Reputatie 3
klopt, je krijgt dus minder (vergeet buiten DVB-c de FM niet) en je moet uiteindelijk meer betalen.
Niet te vergeten dat de coax binnenhuisinstallatie vervangen moet worden voor utp bekabeling.
In Verweg de meeste woningen is alles nog op coax gebaseerd waar ook niets mis mee is.

Wat betreft de tweede vezel hier zou denk ik in de toekomst niets mee worden gedaan.

Ik zie serieuze kansen voor een provider of ondernemer die deze tweede vezel infra en diensten overneemt en eventueel uitbreid. bv Ziggo? of ?

crowdfunding onder bestaande tot nu tevreden telfort klanten?🤔
@maxje1000 Link de optie is er nu nog landelijk.
En Ziggo??
Geloof je nu werkelijk dat Ziggo van het KPN netwerk gebruik gaat maken de concurrent spekken door te betalen voor lijn huur?

Dat gebeurt net zo min als het leveren van internet op niet Reggefiber glasvezel.

En vergeet niet sinds 2016 zit er nog maar 1 vezel in de kabels.
Reputatie 1
@Galdor68, je bedoelt nog *niet* landelijk? Trined kon hier in Enschede in ieder geval niet leveren.

Ziggo gaat natuurlijk geen glasvezel huren waar al eigen coax ligt, zeker niet nu de kabelsnelheden dankzij nieuwe techniek weer verder omhoog gaat. Maar misschien wel in gebieden waar zij geen eigen coax hebben?
@Dennis Piet inderdaad dat ze nu alleen nog landelijk moeten gaan opereren wat helaas nog niet het geval is en de grote vraag is of dat wel gaat gebeuren.

Zelfs dat laatste waar geenn coax ligt zie ik niet gebeuren zie je KPN of een submerk al ruimte huren op het kabelnet van Ziggo nu dat opengesteld moet worden, dat zal niet snel gebeuren, dus anders om ook niet anders was dat allang gedaan.
Reputatie 1
Waarom niet? Een provider als Tweak huurt toch ook gewoon het laatste stukje klasvezel? Vanuit de wijkkasten hebben zij hun eigen netwerk. Iets soortgelijks kan Ziggo best doen

Wat Trined betreft: gemiste kans. Zij hadden een paar DVB-c glasvezelaars aan zich kunnen binden.

Aan de andere kant: 500 Mbps + Televisie + Telfonie is bij Trined 53,50 ......
De combinatie van Tweak 1000 Mbps + Zigoo dvb-c kost 52 eu. Dan is de keuze niet meer zo heel moeilijk.

Reageer