beantwoord

Van meterkast naar TV

• 31 mei 2017
  • 12 reacties
  • 1639 keer bekeken

Hallo,

Ik overweeg over te stappen naar een alles in 1 pakket van Telfort met interactieve t.v.. Ik zit echter met de vraag hoe ik het tv signaal van de meterkast naar de t.v.'s in de huiskamer en in de slaapkamer kan krijgen.
Ik heb nu t.v. van Ziggo, daarvoor zijn Coax kabels aanwezig.
Ik heb in de meterkast één vaste wandcontactdoos. Die zit echter boven de stoppenkast, een beetje naar achter. Ik vrees dat ik daardoor een t.v. verbindingset niet rechtstreeks op die wcd aan zal kunnen sluiten, omdat de stoppenkast dan in de weg zit. Een stekkerdoos wordt afgeraden. Naast het modem hoeft alleen de voordeurbel daarop aangesloten worden.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
icon

Beste antwoord door jimny 31 mei 2017, 21:09

Is het misschien optie voor je om de coax kabels te vervangen voor ethernetkabels, heb ik zelf indertijd ook gedaan.
De draadloze adapters kunnen op zich wel goed werken maar vaste bekabeling werkt gewoon beter
In het Telfort pakket zitten dacht ik twee ethernetkabels van 10 of 15 meter
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Is het misschien optie voor je om de coax kabels te vervangen voor ethernetkabels, heb ik zelf indertijd ook gedaan.
De draadloze adapters kunnen op zich wel goed werken maar vaste bekabeling werkt gewoon beter
In het Telfort pakket zitten dacht ik twee ethernetkabels van 10 of 15 meter
Bedankt voor de suggestie.
Ik heb daar zelf ook aan gedacht. Het zou echter de mogelijkheid t.z.t. eventueel terug te gaan naar Ziggo een stuk moeilijker maken en ik wil eigenlijk een overstap met zo weinig mogelijk "gedoe", dus geen nieuwe kabels trekken en/of gaten boren in muren e.d. Zoveel mogelijk plug and play.
Ik dacht zelf aan een stekkerdoos in de wandcontactdoos, in die stekkerdoos alleen de draadloze adapter en een tweede stekkerdoos op de adapter voor modem en voordeurbel. Ik heb echter geen idee of dat hetzelfde effect heeft als de adapter rechtstreeks op de wcd aansluiten.

Bij voorbaat dank voor reacties.
Reputatie 8
Badge +18
Naar ik gemakshalve aanneem zit de aansluiting van Ziggo in je meterkast, wat ik indertijd heb gedaan is de ethernet kabel met stevige tape aan de ziggo kabel geplakt en toen voorzichtig de kabel van ziggo in de meterkast eruit heb getrokken en dan komt de ethernetkabel vanzelf mee.
Wil je ooit weer terug naar de kabel Tv dan werk je omgekeerd richting de aansluitingen

Een stekkerdoos zou niet mijn voorkeur hebben, maar je kunt het proberen op de manier de je beschrijft
Bedankt voor je reactie.

Een stekkerdoos zou niet mijn voorkeur hebben, maar je kunt het proberen op de manier de je beschrijft

Waarom zou een stekkerdoos niet jouw voorkeur hebben? Is de kans dat het resultaat niet naar tevredenheid is groot?
Ik kan het pas proberen nadat ik een abonnement heb genomen. Als het dan niet goed werkt, zit ik wel een jaar daaraan vast. Vandaar dat ik probeer uit te vinden of "mijn" manier van aansluiten een redelijke kans van slagen heeft.
Is een MoCa adapter nog een optie? Heeft iemand daar ervaring mee? T-mobile schrijft bijvoorbeeld uitdrukkelijk dat ze het niet ondersteunen.
Reputatie 8
Badge +18
Alle aparatuur die niet van Telfort komt wordt niet ondersteund door Telfort en op zich werken de draadloze adapters goed hoor maar een vaste verbinding is in vele gevallen beter.
Wellicht dat Webcare Telfort eens even naar jou topic gaat kijken
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Arn, welkom op het forum! Ik zie dat jimny het jou al heeft uitgelegd. Voor de beste ervaring met Interactieve TV dan raden wij bekabeld internet aan. Mocht het niet lukken om kabels te trekken dan kun je DVS (draadloze verbindingsset) aansluiten.
Bedankt voor jullie reacties.
Als ik het goed samenvat is de volgorde als volgt:
1: Coax vervangen door ethernetkabels ---> voor mij eigenlijk geen optie.
2: DVS ---> ik kan de adapter niet rechtstreeks aansluiten, omdat de wcd boven de stoppenkast en iets naar achter zit. Kan iemand mij vertellen hoe groot de kans op problemen als ik dat via een stekkerdoos doe, hoewel dit afgeraden wordt. Die stekkerdoos zou alleen gebruikt worden voor de adapter. Stroom voor voordeurbel en modem via een andere stekkerdoos in de adapter.
3. MoCa ---> zonder ondersteuning van Telfort. Kan ik de monteur wel vragen door mij gekochte MoCa apparatuur (tegen vergoeding) te installeren?

Bij voorbaat dank voor antwoorden op mijn vragen bij 1 en 2.

Ik wil graag overstappen maar niet de kans lopen straks slecht tv-beeld te hebben.
Blijkbaar is een antwoord op mijn vragen niet mogelijk. 😞 Ik blijf daarom voor de zekerheid maar bij coax.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Reputatie 8
Badge +10
Blijkbaar is een antwoord op mijn vragen niet mogelijk. 😞 Ik blijf daarom voor de zekerheid maar bij coax.
Nogmaals bedankt voor de reacties.

1. Je geeft het zelf al aan... geen optie
2. idem, heel lastig en geen garantie op een ongestoorde ontvangst.
3. Dat is inderdaad mogelijk, de installateur (Gideon, in opdracht van Telfort) doet dit graag voor je tegen betaling, de prijs kan je direct met hem bespreken.
Bedankt voor je antwoord.

Ik schreef eerder " ik kan de adapter niet rechtstreeks aansluiten, omdat de wcd boven de stoppenkast en iets naar achter zit."
Nu bedacht ik het volgende. Boven de wcd heb ik wel een tiental centimeters ruimte, waarschijnlijk genoeg om een draadloze adapter ondersteboven aan te sluiten. Is dat een optie?
Reputatie 8
Badge +18
Dat is inderdaad een goede oplossing en rechtstreeks en niet in een stekkerdoos
Bedankt voor het antwoord.

Reageer