beantwoord

Van Interactieve TV naar schotel switchen

• 21 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 364 keer bekeken

Op de LG TV thuis is er niet de mogelijkheid van HDMI (Interactieve TV) naar Scart (schotel) te switchen. Ik heb tevens gebeld met Telfort, de medewerker aan de lijn zei dat het niet altijd lukt. Maar met een 2e HDMI aansluiting zou dat wel lukken. Helaas op de kast van de schotel is er geen HDMI aansluiting. Nou is mijn vraag of er toch geen andere oplossing is om te switchen naar de scart aansluiting.

Wanneer ik wil switchen zie ik de volgende opties (uit me hoofd) HDMI, HDMI 2, Component en RGB.
icon

Beste antwoord door jimny 21 oktober 2016, 07:00

Er zijn wel kabels te koop van Scart naar HDMI google er maar eens op
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Er zijn wel kabels te koop van Scart naar HDMI google er maar eens op
Dank u wel.
Je vraag is mij niet helemaal duidelijk. Kun je niet naar de aangesloten "kast" van de schotel switchen, of kun je de scart-kabel van de kast niet aansluiten?

Als de "kast" wel met scart is aangesloten, moet je er ook naar kunnen switchen. Heb je die "RGB" als eens geprobeerd?

Bij sommige TV's kun je ook sommige ingangen onzichtbaar maken. Zou dat met je scart gebeurd kunnen zijn?
Reputatie 8
Badge +17
Als er een SCART aansluiting op de TV aanwezig is dan moet je die keuze kunnen maken in het menu van de TV.
Reputatie 2
Umut,

Je vraag is niet helemaal duidelijk.
Lukt het omschakelen met de afstandbediening van de TV wel ?
Waarschijnlijk zit er een knop 'input' op de afstandbediening.
Kan je met de Telfort afstandbediening wel het geluid hard en zacht zetten ?

Geef anders het typenummer van je TV eens door, dan kan ik in de gebruiksaanwijzing kijken of ik iets kan vinden.

Reageer