Update voor tv-ontvanger december 2017 [7.1.35]

• 29 november 2017
  • 26 reacties
  • 3820 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7
Op donderdag 30 november stellen we een update beschikbaar aan 20.000 tv-ontvangers. Als dat goed gaat, krijgt de rest van de ontvangers, met uitzondering van de Amino ontvangers, in de week van 13 december de update.

Nieuw

Uitgelicht Bij uitgelicht zie je vijf films die je in december gratis krijgt aangeboden. Er is een nieuw onderdeel, ‘Voor Jou’, waar je de films vindt. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe het er uit ziet.

Betaal TV Als je een voetbalwedstrijd of een uitzending koopt, zie je bovenaan het scherm als tip een zenderpakket dat hier op aansluit.

Programma Gemist We hebben de melding toegevoegd dat programma's ook via de gids tot 7 dagen terug te kijken zijn. Gratis en in betere kwaliteit.

Verbeteringen

Betaal TV Als je een programma bestelt op een betaalkanaal, krijg je automatisch een herinnering wanneer het programma bijna begint.

On Demand Het hoofdmenu is aangepast. Eerst zag je verschillende submenu’s, nu kom je gelijk in On Demand en kan je daar kiezen voor een submenu.

Oplossingen

Opnames Soms zag je serie-opnames twee of drie keer in de opnamelijst. Dit hebben we opgelost.

Hardware zelftest Bij het opstarten kun je een hardware test oproepen door op de standby-knop te drukken. Deze test gaf vaak een foutmelding. Dit is nu verholpen.

Uitgelicht Het menu werkte niet goed als je op de terug-knop drukte als je op ‘Toon meer’ stond. Dit is opgelost.

Updateproces Er zijn technische aanpassingen doorgevoerd voor de overgang van zomer- naar wintertijd.

On Demand Bij sommige Motorola-ontvangers kon de betaalcode bij On Demand niet ingevoerd worden. Dit is opgelost.

26 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Hallo,

Ik lees zojuist dat er van alles aan het veranderen is met de itv modems, en dit heb ik al gemerkt.

Maar wat ik zojuist opmerkte is dat de geluidskwaliteit plotseling aanzienlijk verbeterde, meer dynamiek en echt een verbetering.

Ik lees daar overigens niets over.
Was of is dit bekend of heeft het helemaal daar niets mee te maken is mijn vraag.

Ik merkte namelijk op dat er even een onderbreking in het signaal was, ik gebruik namelijk ook de radiozenders en die staat de hele dag aan en toen viel het meteen op.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Popey, heel fijn dat je beter geluid hebt! Daar doen mijn collega's hard hun best voor. In eerdere updates zijn er verbeteringen geweest aan het (Dolby) geluidssignaal. Bij de veranderingen van december heb ik daar geen bericht van gekregen. Zal het nog eens navragen voor je.
Reputatie 1
Badge +1
Hallo,

Even terugkomend op mijn opmerking die ik had geplaatst.
Hedenochtend ontdekte ik dat er eigenlijk niet zozeer een kwaliteitsverbetering van het geluid was, maar had slechts te maken met het toenemende volume die toen plaats vond.

Want hedenochtend merkte ik op dat het volume plotseling enorm afnam, en dan lijkt het eigenlijk wel logisch dat het " lijkt " of er een kwaliteitsverbetering plaats had gevonden, wat helaas toch niet het geval blijkt te zijn.

Overigens moet ik zeggen dat dit ook voor de tv signalen regelmatig plaatsvind.

Wellicht een aandachtspuntje om te verbeteren.
Hallo,

Wordt HDMI-cec binnenkort nog geïmplementeerd? Het is raar dat dit is geblokkeerd, Telfort/KPN willen technisch toch ook mee met de tijd.

Groet,

Eeloc.
Reputatie 1
Dat is een wens van velen die al jarenlang wordt gekoesterd maar door Telfort/KPN niet wordt gehonoreerd.
De hamvraag is: waarom blijft dit geblokkeerd? Voeg gewoon een menu-optie toe. Voor degenen waarbij CEC prob lemen geeft kan het uitgezet worden, voor degenen die dit willen gebruiken kan het worden aangezet. Wel zo fijn.
Reputatie 7
Badge +7
@Popey, begrijp ik je goed als ik zeg dat je TV vaak hapert of stottert? Zo ja, dan wil ik je vragen om een nieuw topic te starten.

@eelos en ui30, goede vraag! Hier heb ik niet gelijk antwoord op, dat ga ik voor jullie navragen. Kom ik op terug.
dus... is dat de reden waarom ik geen tv heb???

storting zat er al aan te komen??
Reputatie 8
Badge +9
dus... is dat de reden waarom ik geen tv heb???

storting zat er al aan te komen??

Nee...
HDMI-CEC heeft niets met het goed functioneren van je TV-ontvanger te maken.

Het is mogelijk dat de update niet helemaal goed is verlopen, dus ik raad je aan om de TV-ontvanger eerst uit- en weer aan te zetten.
Heb je dat al gedaan, reset de ontvanger dan volgens onderstaande aanwijzingen.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ledique, de firmware upgrade van december is uitgebreid getest bij klanten, voordat deze uitgerold is. Daarom lijkt me de kans groot dat er iets anders aan de hand is. Toch is het erg vervelend dat je TV niet meer werkt. Dat wil ik graag verder met je bekijken, wil je hiervoor een nieuw topic te openen?
Reputatie 1
Hoi Wieger, al een idee waarom CEC niet wordt aangezet?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi ui30, daar heb ik nog geen reactie op gehad. Daar ga ik maandag nog achteraan.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi ui30, jouw vraag ligt nu bij onze Product Manager. Die gaat zich hier nog over buigen. Als ik een reactie terug heb, dan deel ik het met je.
Reputatie 1
Dan wachten we dat gewoon af. De vraag is nooit eerder beantwoord, dus wellicht dat er nu wel iets uit de pijpleiding komt.
Reputatie 2
Badge +3
Ja, dat cec is wel erg handig. Ik ga dit topic stalken. 😳
CEC wordt toch ondersteund? Of zit het hardware matig nog niet ingebouwd dat bijvoorbeeld de tv aangaat bij het aanzetten van de ontvanger? Het lijkt mij niet alleen iets software matigs.

Als je alleen radio wil luisteren via een versterker werkt CEC ook weer onhandig want dan hoeft de Tv niet speciaal aan.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi allemaal, ik heb bericht terug gehad. De suggesties worden zeer gewaardeerd. De opties en mogelijkheden van CEC worden onderzocht. Hierin wordt jullie feedback zeker meegenomen. 🙂
Reputatie 8
De eerder aangemelde bug 5 maanden terug zit er nu nog steeds in !!!
Dat had men onderhand toch wel eens een keer mee kunnen nemen om te corrigeren:

https://forum.telfort.nl/tv-338/vanaf-wanneer-zijn-de-hd-zenders-op-1-te-zien-69079#post570180
https://forum.telfort.nl/tv-338/vanaf-wanneer-zijn-de-hd-zenders-op-1-te-zien-69079#post570353
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Babylonia, het is niet fijn dat je nog steeds de zenders niet kan verbergen. Deze bug heb ik doorgegeven aan onze ontwikkelaars. Heb het zelf niet op onze testopstelling kunnen controleren, daar heb ik namelijk alle zenders. Hij is nu opnieuw onder de aandacht. 🙂
Reputatie 2
Kunnen jullie ook aangeven wat de veranderingen zijn voor de oude propositie, zwarte AB of andere varianten?
Mag ook in een nieuwsbrief als jullie die nog versturen.
Kunnen jullie ook aangeven wat de veranderingen zijn voor de oude propositie, zwarte AB of andere varianten?
Mag ook in een nieuwsbrief als jullie die nog versturen.

Behalve die van het 7 dagen terug kunnen kijken zijn er zover ik durf te zeggen weinig of geen veranderingen.

Een Telfort medewerker moet dit bevestigen maar bij mijn weten zijn de bijna maandelijkse updates puur en alleen voor de andere tv ontvangers niet voor de Amino's
Reputatie 7
Badge +7
Hoi bickel, voor de zwarte afstandsbedieningen zijn er geen veranderingen geweest, met uitzondering van het zeven dagen terug kunnen kijken. Wel heb ik goed contact met de beheerders van deze ontvangers. Als er updates of aanpassingen zijn, zal ik dat in een los topic doorgeven.

Bedankt Galdor! 🙂
Reputatie 2
Ik ben heel blij met 7 dagen terug kijken 😳
Reputatie 2
Is er per 01-01 ook een zenderwijziging doorgevoerd in de oude propositie?
We hebben opeens geen BBC First meer en wel Eurosport 2
Is er per 01-01 ook een zenderwijziging doorgevoerd in de oude propositie?
We hebben opeens geen BBC First meer en wel Eurosport 2

Blijkbaar iets tijdelijks BBC first zit gewoon nog op 116. Vreemd genoeg staat deze in het zenderoverzicht op 111 waar BBC one zit. Eurosport2 klopt wel als je het pluspakket hebt.
Reputatie 2
Zo spontaan als de wijziging kwam zo is hij weer ongedaan gemaakt.

Dat de zenderindeling niet klopt (111 en 116) verbaasde ook de dame van Customer Service. Misschien toch eens iets om vanuit Telfort naar te kijken.
Ook dat je geen "verborgen kanalen" hebt in de oude propositie. Ze zijn geblokkeerd of niet. Niet verborgen. De CS kan dit nu niet constateren. Ik denk dat ze geen goede info over de oude propositie hebben.

Reageer