beantwoord

Uitzending gemist werkt niet met router tussen modem en TV

• 29 januari 2018
  • TV
  • 10 reacties
  • 299 keer bekeken

Maartenvraagt
Op mijn Smart TV is het niet mogelijk uitzending gemist te kijken met mijn router er tussen.

Set up:
Modem (meterkast)
Router (trapkast halverwege verdieping)
Tv beneden
Router: TP-link WDR4300

Welke instelling in het modem of de router zorgt er voor dat deze set-up niet werkt? En hoe stel ik het zo in dat dit wel werkt.

- ter info -
Mijn netwerk kabels zijn verwerkt in het plafond/muren.
Een extra kabel van het modem naar de tv trekken is geen optie.
icon

Beste antwoord door Babylonia 2 februari 2018, 13:00

Maartenvraagt schreef:

Op mijn Smart TV is het niet mogelijk uitzending gemist te kijken met mijn router er tussen.

Programma gemist is een functie van de TV-ontvanger. Te bereiken via de "menu"-knop van de (witte) afstandbediening. Dat loopt dus gewoon via de TV-ontvanger en dan de HDMI-kabel naar je TV.
Daar heeft de internet-aansluiting van je TV niets mee van doen. Die is er alleen voor "Smart" functies.
(Mijn TV thuis is niet eens aangesloten op internet, maar kan wel "Programma gemist" zien).

Of heb je de TV-ontvanger aan een van die "tussen routers" gehangen?
Dat gaat hooguit als je die routers in "Access Point" mode gebruikt.

Bekijk reactie

10 Reacties

Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Maarten, wat leuk dat je het forum hebt gevonden; welkom! Wat lastig dat uitzending gemist het niet doet op je Smart TV. Dat is niet iets wat wij blokkeren via onze apparatuur op je smart TV. Begrijp ik uit je bericht dat het zonder router wel goed werkt? Ik hoop dat andere gebruikers je verder kunnen helpen hierbij die hier ook ervaring mee hebben, dat heb ik helaas niet.
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
En als je, tijdelijk, je ontvanger direkt aan het modem koppelt, werkt het dan wel?
Kan er niet gewoon een ontvanger reset nodig zijn?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Zeer welkome aanvullingen @nelly jacoba :). Mijn dank!
Babylonia
Reputatie 8
Maartenvraagt schreef:

Programma gemist is een functie van de TV-ontvanger. Te bereiken via de "menu"-knop van de (witte) afstandbediening. Dat loopt dus gewoon via de TV-ontvanger en dan de HDMI-kabel naar je TV.
Daar heeft de internet-aansluiting van je TV niets mee van doen. Die is er alleen voor "Smart" functies.
(Mijn TV thuis is niet eens aangesloten op internet, maar kan wel "Programma gemist" zien).

Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Maarten, kom je eruit met de hulp die Nelly Jacoba en Babylonia hebben gegeven? Als je nog verdere vragen hebt, stel die gerust :).
Maartenvraagt
nelly jacoba schreef:

En als je, tijdelijk, je ontvanger direkt aan het modem koppelt, werkt het dan wel?
Kan er niet gewoon een ontvanger reset nodig zijn?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm

Hoi Nelly, dan werkt het allemaal wel. Ik heb mijn modem, router, en tv al eens gereset.
Maartenvraagt
Babylonia schreef:

Maartenvraagt schreef:

Hoi Babylonia,

Mijn tv signaal gaat via de UTP kabel dus ik heb wel internet nodig voor mijn programma gemist. Ik heb inderdaad een router tussen mijn modem en tv. En de acces point modes waar je over spreekt, hoe zou ik dat moeten doen?

Groet Maarten
Galdor68
Bedoel je met de modem in de meterkast een NT ofwel gaat het om een glasvezel aansluiting?
Of bedoel je als je een xdsl verbinding hebt een experiabox en hangt daar de TP link aan als extra wifi accespoint?

En in geval van glasvezel kijk je tv via een Amino(zwarte afstandsbediening) of een arris of hmb 2260 (witte afstandsbediening).
Maak je voor programma gemist gebruik van een app op je smart tv of gebruik je Meer tv op je Tv ontvanger?
Maartenvraagt
Signaal komt via de glasvezel binnen op het door Telfort geleverde modem (Xperia 10). Via een draadje gaat het naar een hoger gelegen verdieping om daar het signaal te verdelen (TP-LINK WDR4300) over wat vaste kabels*. Waaronder eentje die naar de TV in de woonkamer gaat.

*Deze opstelling komt door de grootte/inrichting van de woning. Ik wil de TP-LINK ook niet uitschakelen omdat ik achterin mijn huis geen internet verbinding zal hebben.
Babylonia
Reputatie 8
Zoals eerder aangegeven < HIER >

Als je de TP-LINK WDR4300 in router functie gebruikt kun je daaraan geen Telfort TV-ontvanger aansluiten. In Access Point mode kan dat wel, en zou je dan ook geen restricties moeten hebben in de functies van de TV-ontvanger.

De "Smart" functies van een TV, (staat los van een TV-ontvanger) kun je aansluiten aan de TP-Link, ongeacht of die in router mode is ingesteld of in Access Point mode.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)