beantwoord

Tweede TV werkt niet meer

• 26 juni 2020
  • 18 reacties
  • 285 keer bekeken

Reputatie 1

Vorige week heb ik een nieuwe mediabox ontvangen, nl een Arris 2952 V2 voor mijn tv in de huiskamer. Nu heb ik problemen met de tweede tv in de slaapkamer. Die werkt nu niet meer zelfstandig en geeft alleen het programma weer van de huiskamer tv. Tweede tv is aangesloten op een Motorola VIP 1853.

Moet deze ok vervangen worden zodat de beide tv's onafhankelijk van elkaar gebruikt kunnen worden ?

vrgrt 

jan

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 15 juli 2020, 10:27

@JCSJ Goedemorgen Jan, wat ontzettend fijn dat de tv-ontvangers het nu wel tegelijkertijd doen, zo hoort het natuurlijk! Ik heb in de tussentijd niets veranderd, maar blijkbaar is de verbinding nu goed genoeg waardoor het werkt, en daar gaat het om. 

Ik hoop ook dat het zo blijft. Zo niet of als je vragen hebt, dan weet je mij/ons hier te vinden en ben je natuurlijk van harte welkom om aan de bel te trekken. Ik ben ook blij om te horen dat het contact hier je zo goed bevallen is :relaxed: Laat het gerust weten als ik iets voor je kan doen.

Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 1

Vanwege storing heb ik een ARRIS VIP 2952 V2 toegestuurd gekregen waardoor de tweede tv in de slaapkamer nu dezelfde problemen oplevert.  Die werkt nog met een Motorola VIP 1853.

Kan die ook omgeruild worden voor een ARRIS zodat de twee tv's weer onafhankelijk van elkaar kunnen werken ? 

Admin: Dubbele topics samengevoegd

Reputatie 8
Badge +11

@JCSJ Goedemorgen Jan, wat gek dat de tweede tv-ontvanger nu alleen hetzelfde programma als op de eerste tv-ontvanger weergeeft. Ik begrijp dat je dit merkt sinds de eerste tv-ontvanger vervangen is. Dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Hoe is de tweede tv-ontvanger verbonden met de Experia Box; rechtstreeks met een kabel of via het stopcontact met een Draadloze Verbindingsset? Maakt het verschil als je deze tv-ontvanger een volledige reset geeft?

Het lijkt me daarnaast sowieso een goed idee om ook die tv-ontvanger te vervangen, omdat het een ouder type tv-ontvanger is. Daarom heb ik alvast een nieuwe voor je aangevraagd. Deze ontvang je zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. 

Laat je weten of het resetten heeft geholpen? Ik hoor later ook graag of alles gelukt is met de tweede, nieuwe tv-ontvanger.

@JCSJ als je in de woonkamer van kanaal wisselt gaat veranderd deze dan ook op de tweede TV? Maak je soms gebruik van draadloze HDMI?

Reputatie 1

Ha Galdor

De verbindingen zijn bekabeld. Ik kan maar op één tv van zender wisselen en de andere reageert dan met het blauwe bordje " zender niet beschikbaar" terwijl ik altijd tv's onafhankelijk van elkaar kon gebruiken.

Vr.grt.

Jan

Dat klinkt vreemd, zijn de TV's hetzelfde model en merk, het klinkt bijna alsof de witte afstandsbediening gekoppeld is met beide Televisie's of de ontvangers.

Reputatie 1

Hoi.

Er wordt een nieuwe ontvanger toegestuurd ipv de oude Motorola die ik nu heb en dan hoop ik dat het probleem opgelost is . En zo niet dan zoeken we gewoon verder. Bedankt voor je hulp en meedenken tot nu toe en wie weet tot gauw…..

Groet, jan 

Reputatie 8
Badge +11

@JCSJ Goedemorgen Jan, ik verwacht dat je de nieuwe tv-ontvanger vandaag of morgen ontvangt. Als de tv-ontvangers beide met een kabel aangesloten zijn, is het wel gek dat de oudere tv-ontvanger het niet goed doet en deze foutmelding geeft. Je kan de reset die ik tipte intussen nog proberen, misschien dat het helpt.

Ik hoop dat je de nieuwe tv-ontvanger snel hebt, en hoor graag hoe het daarmee gaat!

Reputatie 1

Dag Alexandra.

Jullie zijn wel heel erg snel met actie ondernemen. Compliment !!

Zojuist de nieuwe tv-ontvanger geïnstalleerd waarmee ik hoopte dat de problemen opgelost zouden zijn. Maar Helaas…..  Beide toestellen werken perfect als ze los van elkaar gebruikt worden. Maar zijn ze beide ingeschakeld dan kan ik er maar één gebruiken en van zender wisselen. De andere geeft onmiddellijk het bekende blauwe bordje… Samen zijn ze alleen bruikbaar als ze op dezelfde zender zijn afgesteld. Misschien voor een beter begrip: problemen zijn begonnen na aanschaf nieuwe tv, een Sony  49XG7096.  Ik waardeer de hulp en moeite die jullie voor mij doen maar ondanks dat kunnen mijn vrouw en ik niet ieder een eigen programma bekijken.

We blijven positief hopen op goede suggesties !

Vriendelijke groet,

jan 

Reputatie 8
Badge +11

@JCSJ Hallo Jan. Fijn dat je de nieuwe tv-ontvanger zo snel al hebt, geen probleem natuurlijk! We zijn er alleen nog niet, want ik begrijp dat het niet afzonderlijk kunnen gebruiken van de tv-ontvangers nog niet opgelost is. 

Ik heb verder gekeken naar de verbinding, en het lijkt erop dat het met de snelheid te maken heeft, die in het modem gehaald wordt. Deze is vrij laag, ongeveer 16 Mb, dat is veel lager dan het zou moeten zijn. Dat heeft vervolgens weer invloed op de verbinding zoals je nu merkt met de tv-ontvangers.

Deze lage snelheid kan verschillende oorzaken hebben, vooral de bekabeling tussen de aansluiting en het modem is daarbij belangrijk. Daarom ben ik benieuwd naar op welke plek in huis de Experia Box aangesloten is? Is dat bij de hoofdaansluiting? En hoe lang is de kabel die tussen de Experia Box en de aansluiting zit? Zit hier geen andere apparatuur tussen?

Reputatie 1

Dag Alexandra.

Heb even gewacht met antwoord omdat vandaag een monteur van Expert zou komen om een en ander op te lossen, wat overigens niet gelukt is. Toevallig begon hij ook over het signaal maar dat was niet zijn specialiteit en hij kon niets verbeteren aan de huidige toestand. Volgens deze monteur kan slechts een monteur van Telfort met apparatuur meten of het signaal krachtig genoeg is. Maar om je vragen te beantwoorden: Het modem is door Telfort aangesloten op de telefoon ingang in de huiskamer . Ik weet niet of dat de hoofdaansluiting is.   Lengte van de verbindingskabel 1.50 m. Er zitten geen andere apparaten tussen. Naar de verschillende tv-toestellen zijn kabels van enkele meters getrokken. Ik weet niet of er een mogelijkheid bestaat de waarschijnlijk te lage snelheid te verbeteren. Wij zijn geen grote internetgebruikers, halen geen films e.d binnen en spelen geen spelletjes die veel vragen.

Hoop dat je hier weer mee verder kunt, te meer daar zowel jij als ook de monteur van Expert hetzelfde vermoeden hebben en we misschien het probleem op het spoor zijn.

Vriendelijke groet,

jan 

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @JCSJ, fijn dat de monteur van Expert even met je mee gedacht heeft, ondanks dat hij het niet heeft kunnen oplossen. Dankjewel voor de uitgebreide uitleg, dat is handig. Zo te horen (lezen) is alles bij jou thuis prima aangesloten, dat zou geen probleem voor de verbinding moeten zijn. 

Daarom lijkt het me een goed idee om een KPN monteur naar jouw verbinding te laten kijken, en heb ik alvast een afspraak voor je ingepland. Ik heb de afspraak ingepland voor morgenvroeg tussen 10 en 12. Je ontvangt hiervan een bevestiging per sms of e-mail. Ik heb er uitgebreid bij beschreven wat er aan de hand is en wat er met de tv-ontvangers gebeurt. Mocht de afspraak onverhoopt niet schikken, dan kan je de instructies in de e-mail volgen of even contact opnemen met de klantenservice, de afspraak kan dan zo verzet worden. 

Ik hoor graag hoe de afspraak afgelopen is én natuurlijk hoe het daarna met de verbinding gaat. Laat je het me hier weten?

Reputatie 1

Goede morgen.

Bericht ontvangen en hoe het ook afloopt ik ben nog steeds blij met de manier waarop jullie proberen mijn ergernissen tot een minimum te beperken. 

Ik houd je op de hoogte.

Fijne dag,

jan

Reputatie 8
Badge +11

@JCSJ Hoi Jan, ik ben blij om dat te lezen. Ik ga er vanuit dat de monteur je hier morgen goed verder mee kan helpen, ik hoor wel hoe het afgelopen is.

Reputatie 1

Dag Alexandra.

De monteur is net vertrokken en is ongeveer drie uur aan het werk geweest. Zowel buiten- als ook binnen. Van alles gemeten doorgemeten verbonden, kortom : uitgebreid onderzoek. Het enige waar hij niet bij kon komen was de kabelverdeler in de wijk. gevolg van eea is dat het eigenlijke probleem niet opgelost is en hij alle bevindingen doorgegeven heeft aan KPN. Hij verwacht dat KPN wel weer contact zal opnemen om een mogelijk kabeldefect op te sporen. Wij bezorgen jullie wel een berg werk, hè ? We wachten het gewoon af. Ik zal je dit weekend niet meer lastig vallen en als er ontwikkelingen zijn houd ik je op de hoogte. Tot zover grote dank voor alle inspanningen van jullie kant, ook al zijn we niet veel verder gekomen, dat ligt niet aan jullie.

Fijn weekend,

jan 

Reputatie 8
Badge +11

@JCSJ Hoi Jan, ik hoop dat je een fijn weekend gehad hebt. Dankjewel voor de uitgebreide update! En ja, natuurlijk is er werk aan de winkel voor ons, want het hoort natuurlijk gewoon te werken, dus het moet opgelost worden :slight_smile: Dus dat geeft niks.

Ik zie inderdaad dat de monteur bezig is geweest en de melding teruggegeven is aan de Technische Dienst voor verder onderzoek. Ik verwacht dat zij in de komende dagen telefonisch contact met je opnemen om de vervolgstappen te bespreken. De kans zit er in dat er een tweede afspraak met een monteur wordt gemaakt, zodat die monteur in de kabelverdeler en/of wijkcentrale kan kijken om de verbinding verder na te kijken. Ik hou de melding even in de gaten, en hoor het graag van je als je zelf iets hebt gehoord in de tussentijd.

Reputatie 8
Badge +11

@JCSJ Hallo Jan, ik ontving je privébericht, ik begrijp dat je na het bezoek van de laatste monteur niets meer vernomen hebt, dat is wel gek. Goed dat je me dit laat weten. 

Is de situatie bij jullie thuis nog hetzelfde? De tv werkt wel, maar de tv-ontvangers werken niet tegelijkertijd? Ik hoor graag van je.

Reputatie 1

Ha Alexandra.

Op jouw vraag naar de huidige situatie hebben we beide tv's even ingeschakeld en……..ze werken plotseling [?]  onafhankelijk van elkaar zoals het hoort.  Is er voor zo ver jij weet in de tussentijd iets gedaan waardoor het nu wèl werkt ?  Of moeten we toch in wonderen geloven ?  ik heb geen verklaring maar ben ervan overtuigd dat mensen zoals jij, bij Telfort, over onvermoede kwaliteiten beschikken.

Ik hoop dat het zo blijft. Zo niet dan zoek ik wel weer contact. Ik vond het interessant en ook wel leuk om op deze manier, via jou, met Telfort in contact te zijn. 

Succes en vriendelijke groet,

jan

Reputatie 8
Badge +11

@JCSJ Goedemorgen Jan, wat ontzettend fijn dat de tv-ontvangers het nu wel tegelijkertijd doen, zo hoort het natuurlijk! Ik heb in de tussentijd niets veranderd, maar blijkbaar is de verbinding nu goed genoeg waardoor het werkt, en daar gaat het om. 

Ik hoop ook dat het zo blijft. Zo niet of als je vragen hebt, dan weet je mij/ons hier te vinden en ben je natuurlijk van harte welkom om aan de bel te trekken. Ik ben ook blij om te horen dat het contact hier je zo goed bevallen is :relaxed: Laat het gerust weten als ik iets voor je kan doen.

Reageer