beantwoord

tweede TV Werkt niet

• 31 augustus 2014
  • 19 reacties
  • 1471 keer bekeken

Goedenacht,

Sinds Kort hebben we grote problemen met de tweede draadloze tv. Het begon ermee dat de zenders licht stoorden, maar nu doet geen enkele zender het nog. Ik heb alles al 20 keer uit en aangezet, ik heb de draden gecontroleerd, ik heb mijn extra adapter erin geplaatst... De lampjes op de TV ontvanger zijn allemaal grown, Alles lijkt goed aan te zijn gesloten, maar ik heb geen TV. Ik vermoed dat het aan de zenderontvanger zelf lift. Kunt u mij spoedig helpen?

Bij voorbaat dank,

Dennis Struijcken
icon

Beste antwoord door jimny 31 augustus 2014, 06:06

Het probleem zou wel eens kunnen zitten in de draadloze adapter bestemd voor je tv ontvanger die kun je resetten door het indrukken van het kleine knopje op alle adapters bestemd voor je tv ontvangers, doe dit binnen 2 minuten.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Overigens ook net het TV kastje van beneden omgewisseld met boven; geen verschil, dus alle kastjes zijn gewoon goed. Ik merk overigens ook dat de WiFi boven zwakker lijkt dan beneden. Soms valt dat zelfs volledig weg! Is de wireless verbinding ineens slapper geworden? Ik snap er niets van en had tot een maand geleden eigenlijk geen klachten over jullie dienstverlening. Ik hoor graag zeer spoedig van jullie.

Dennis Struijcken
Reputatie 8
Badge +18
Het probleem zou wel eens kunnen zitten in de draadloze adapter bestemd voor je tv ontvanger die kun je resetten door het indrukken van het kleine knopje op alle adapters bestemd voor je tv ontvangers, doe dit binnen 2 minuten.
Dank voor je antwoord! Maar dat is niet het probleem. Ik heb ze nu allermaal gereset, maar probleem is exact hetzelfde; boven geen TV, beneden wel. Boven krijg ik een van de volgende tweede foutmeldingen:
- zender niet beschikbaar (die meestal) of
- kan geen verbinding maken met het netwerk (F12)

Geprobeerde oplossingen:
- adapter uit stopcontact halen en er opnieuw indoen;
- de 'hoofdontvanger' in de meterkast uit en aanzetten;
- de bedrading gecheckt;
- de adapter in een andere stopcontact gestoken;
- het de TV ontvanger (zwart kastje) van beneden omgewisseld met die van boven;
- de adapter van boven omgewisseld met een extra adapter die we hebben gekregen destijds;
- resetten van de adapters, zowel alleen de hoofdadapter in de meterkast en de adapter boven als alle adapters waar een TV op aangesloten is;
- allerlei mogelijke combinaties tussen bovenstaande oplossingen.

Dit geeft geen effect gesorteerd. Heel af en toe krijg ik een beetje beeld en dan maakt het ding een beetje een klikkend/schokkend geluid, maar dat is het dan. Alsof je een filmpje op internet wilt laden met eern extreem trage verbinding.

Suggesties zijn welkom!

Groeten

Dennis.
Nog een additioneel stukje informatie: het meest rechtse groene lampje op de adapter knippert af en toe. Maar dat lijkt mijn normaal.
Reputatie 8
Badge +18
Laatste optie is wellicht de firmware voor de dvs vernieuwen, zie onderstaande link

http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Internet-TV-bellen/Installeren/Telfort-interactieve-TV/Installeren-interactieve-TV/Installeren-TV-verbindingsset.htm

Hoeveel ontvangers heb je aangesloten het maximum is 2
Reputatie 8
Badge +10

Hoeveel ontvangers heb je aangesloten het maximum is 2

Het maximum is 3 en hiermee kan je 2 TV's tegelijk koppelen.
3 en 2 TVs aangesloten. Problem is erger geworden, het huisje op de meterkast ontvanger doet niks meer en de TV is helemaal weg nu. Help!!
Dit begint voor mij echt een dringende reden te worden om over te stappen nu. Ik probeer kalm te blijven, maar de klantenservice die tot 17u bereikbaar is, is niet bereikbaar (verbinding wordt na het keuzemenu doodleuk VERBROKEN terwijl ik godverdomme € 0,50 per gesprek betaal) en ik heb géén TV meer waar ik deze morgen nog wel beneden kon kijken. Dit zijn echt vreselijk onprofessionele praktijken en dat is bepaald niet lekker terug komen van vakantie op deze manier.
TV beneden werkt inmiddels weer, maar geen idee waarom!
Reputatie 8
Badge +18
Mijn pijltjes zijn op dus hier moet webcare Telfort even naar zien
Reputatie 8
Badge +16
@dennoow,

Welkom op het forum! :)

Vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met de draadloze verbindingsset en dat je van alles hebt geprobeerd om dit op te lossen. Ik heb jouw gegevens en het probleem intern doorgezet. Ik durf niet met zekerheid vast te stellen dat de verbindingsset defect is en vervangen dient te worden. Binnen 2 werkdagen zullen mijn collega's telefonisch contact met jou opnemen en alles nog 1 keer met je nalopen. Mocht het toch blijken dat de verbindingsset defect is dan zal deze uiteraard door ons vervangen worden. Laat je mij weten hoe het is gegaan wanneer er contact met jou is opgenomen?

@jimny,

Bedankt voor het onder de aandacht brengen. :D

Stephen
Oke, het probleem van een jaar geleden is in iets andere vorm terug. Nu lijken we ineens niet meer twee tv's tegelijk aan te kunnen sluiten... wat is er nu weer aan de hand? Onderhoud?

Met vriendelijke groet

Dennis Struijcken
De hardware zelftest geeft aan dat 2/3 tests faalt. Namelijk de algemene systeeminformatie en de netwerk / verbinding test.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Dennis, kun je het probleem iets duidelijker omschrijven. Maak je nog gebruik van een draadloze verbindingsset? Wanneer je de TV-ontvangers bekabeld aansluit werken deze wel? In afwachting van jouw reactie.
Probleem duidelijker omschrijven; ik heb een aansluiting in de meterkast zitten. Die is volledig bekabeld. Vervolgens heb ik twee kastjes draadloos. Één in onze huiskamer en een in onze slaapkamer. Die in de huiskamer werkt doorgaans prima, die in de slaapkamer geeft al meer dan een jaar fucking veel problemen en ik ben er klaar mee. Problemen zijn; schokkend beeld/geluid, alles resetten voor een halve avond tv voordat het gezeik weer opnieuw begint, telkens weer een hoop gestoor. Het lijkt alsof dingen ineens niet meer binnen komen, alsof ik naar een oud cassettebandje luister. Ik kan geen filmpjes posten maar anders zou je een jaar (relatieve) ellende met deze onzin zien.
Oh en vandaag werkt niets trouwens.
Reputatie 8
Wat heb je voor modem/router?
Trek om te testen eens gewoon een losse UTP-kabel door naar je 2e ontvanger vanaf het modem.
Dus gewoon zo'n powerline even totaal niet gebruiken. Wat levert dat op?
Zykxel serienummer p-2812hnu-f1. Als ik zo'n kabel doortrek naar boven zegt ie "netwerkfout" en dat ik het modem moet herstarten. Werkt dus niet.
Reputatie 8
Zo'n Zyxel heeft geen "routed" mode zoals in de laatste firmware van een Experia Box modem/router.
Volgens eerdere informatie wordt er bij die Zyxel onderscheid gemaakt op welke poort je die UTP-kabel zet.

Zie achterliggende link Bij gebruik van twee TV-ontvangers zijn poort 4 en 3 de aangewezen poorten.

Heb je de UTP-kabel geprobeerd op de juiste poorten?