beantwoord

Tweede TV op Chromcast aansluiten, is dat mogelijk?

• 4 mei 2020
  • 22 reacties
  • 352 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb momenteel een tweede tv op de slaapkamer, die nog is aangesloten op een analoog signaal.

Gelet op toekomstige ontwikkelingen zal ik iets anders moeten bedenken. Hierbij denk ik aan Chromcast, maar ik zie niet op het internet of dit mogelijk is, en als het eventueel wel mogelijk is, hoe dit dan zou moeten. Het TV signaal zou dan via WIFI moeten komen. Daarom leg ik die vraag maar hier neer in de hoop hier een antwoord op te krijgen.

icon

Beste antwoord door jimny 5 mei 2020, 14:21

Als je tv het aankan dan kun je inderdaad via een Chrome cast kijken via bv een tablet, iPad of phone waar je dan de itv app op moet installeren.

Gebruik je de 2e tv vaak dan zou ik zelf kiezen om in de leiding waar nu de coax in zit die er uit te halen en dan een LAN kabel door die leiding trekken, die kabel aan de coax vastmaken dan trekt het normaal gesproken goed.

Dan heb je op de slaapkamer wel een tv ontvanger nodig waarvoor je 5 euro per maand betaald

Bekijk reactie

22 reacties

Welk analoog signaal  het signaal van een kabel provider.

Welke ontwikkeling bedoel je precies, analoog wordt uitgeschakeld  het DVB-C signaal blijft bestaan. Met de juiste hardware zal je TV gewoon blijven werken.

in antwoord op je vraag je hebt dan een tablet of smartphone nodig met de ITV app vandaar uit kan je het TV signaal naar een Chromecast streamen.

Reputatie 8
Badge +18

Woon je in de buurt van een KPN winkel zo ja dan zou ik daar eens vrijblijvend je licht opsteken hoe en wat de mogelijkheden zijn, dan krijg je er ook een beeld bij.

Reputatie 1

Welk analoog signaal  het signaal van een kabel provider.

Welke ontwikkeling bedoel je precies, analoog wordt uitgeschakeld  het DVB-C signaal blijft bestaan. Met de juiste hardware zal je TV gewoon blijven werken.

in antwoord op je vraag je hebt dan een tablet of smartphone nodig met de ITV app vandaar uit kan je het TV signaal naar een Chromecast streamen.

Hert verdwijnen van analoog signaal is wat ik bedoel. Digitenne of een tweede tv ontvanger (kastje) is een slechte optie. De TV hangt aanm het plafond, en waar moet ik dan de ontvanger laten ? Aan het plafond bevestigen lijkt me niet echt een geschikte optie. Mijn vraag is dan ook kan ik dit draadloos kan doen mbv Wifi en een Chromecast. Uit jouw antwoord blijkt van wel, en ik ga verder dan ook het advies van jimny opvolgen, en nadere informatie vragen bij een kpn winkel.

Reputatie 1

Woon je in de buurt van een KPN winkel zo ja dan zou ik daar eens vrijblijvend je licht opsteken hoe en wat de mogelijkheden zijn, dan krijg je er ook een beeld bij.

Bedankt voor dit advies jimny had hier (nog) niet aan gedacht, ik ga dit zeker doen.

Als je TV recent genoeg is kan je gewoon TV blijven kijken mogelijk enkel opnieuw instellen, zolang het signaal op je kabel blijft staan, zoals gezegd Ziggo stopt enkel het echte analoge signaal.

Niet alle KPN winkels zijn open vanwege corona.

Reputatie 1

Als je TV recent genoeg is kan je gewoon TV blijven kijken mogelijk enkel opnieuw instellen, zolang het signaal op je kabel blijft staan, zoals gezegd Ziggo stopt enkel het echte analoge signaal.

Niet alle KPN winkels zijn open vanwege corona.

Klinkt misschien vreemd, maar ik heb een analoge aansluiting van Ziggo (slaapkamer) en een digitale aansluiting van Telfort. Ziggo stopt dit jaar met analoge TV dus moet ik echt iets anders. Inmiddels heb ik gemerkt dat niet alle KPN winkels open zijn, die in Oss in ieder geval niet.

Reputatie 8
Badge +18

Als je tv het aankan dan kun je inderdaad via een Chrome cast kijken via bv een tablet, iPad of phone waar je dan de itv app op moet installeren.

Gebruik je de 2e tv vaak dan zou ik zelf kiezen om in de leiding waar nu de coax in zit die er uit te halen en dan een LAN kabel door die leiding trekken, die kabel aan de coax vastmaken dan trekt het normaal gesproken goed.

Dan heb je op de slaapkamer wel een tv ontvanger nodig waarvoor je 5 euro per maand betaald

en een digitale aansluiting van Telfort. 

Hiermee  bedoel je de isra of glasvezelpunt waar het modem op is aangesloten?

Volg eventueel de aanwijzingen hier.

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/kabel-tv-zonder-kastje

Zonder abonnement bij Ziggo is het uiteraard niet netjes om naar dat signaal te kijken😎

Voor de extra tv een abonnement afsluiten is zonde afhankelijk van welke zenders je wil zien. Als de tv een HDMI ingang heeft gewoon voor de chromecast optie gaan.

Hallo @Galdor68 en @Hasje 

Zonder abonnement bij Ziggo is het uiteraard niet netjes om naar dat signaal te kijken

Sinds ik bij Telfort zit (2018) heeft Ziggo het signaal er bij mij ook nooit fysiek afgehaald, ze moeten je dan lospluggen in de straatkast en daar sturen niet apart een monteur voor en heb ook nog steeds digitaal signaal en heb ik als back-up aangesloten op de tv voor het zeldzame geval dat Telfort het niet doet en om naar zenders te kijken die Telfort niet standaard in het programma heeft, o.a. F1.

Reputatie 1

De coax kabel komt van een heel andere plaats als het modem, dus dat wordt al moeilijk, daarnaast weet ik niet waar ik de Telfoort TV ontvanger moet plaatsen, mijn tv gang aan het plafond, hert kastje daar ook bevestigen vind ik geen optie, dus die mogel;ijkheid komt voor mij te vervallen.

@Hasje

De beugel zit tegen het plafond neem ik aan niet de TV zelf 😉. Ik bedoel dat de TV niet vlak tegen plafond hangt.

Maar je hebt gelijk dan heb je weer een extra lange HDMI kabel nodig of de ontvanger aan de beugel bevestigen allemaal onhandig.

Er schiet me nog iets te binnen. Hoe recent is de TV? Welk merk en model, sommige merken zoals Sony en Philips hebben de chromecast optie ingebouwd. KPN heeft ook een app voor smart TV's zoals Samsungs vanaf 2017 voorwaarde is wel een goed stabiel wifi signaal, deze KPN app is met de Telfort abonnee en pincode bruikbaar.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-kijken-zonder-kastje-en-kabels-met-de-kpn-smart-tv-app-470868

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Hasje, je bent al aardig op weg geholpen zo te zien met de reacties :slight_smile:  Heb je het antwoord daarmee al kunnen vinden, of kan ik ook nog met je meedenken?

Reputatie 1

@Hasje

De beugel zit tegen het plafond neem ik aan niet de TV zelf 😉. Ik bedoel dat de TV niet vlak tegen plafond hangt.

Maar je hebt gelijk dan heb je weer een extra lange HDMI kabel nodig of de ontvanger aan de beugel bevestigen allemaal onhandig.

Er schiet me nog iets te binnen. Hoe recent is de TV? Welk merk en model, sommige merken zoals Sony en Philips hebben de chromecast optie ingebouwd. KPN heeft ook een app voor smart TV's zoals Samsungs vanaf 2017 voorwaarde is wel een goed stabiel wifi signaal, deze KPN app is met de Telfort abonnee en pincode bruikbaar.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-kijken-zonder-kastje-en-kabels-met-de-kpn-smart-tv-app-470868

De TV hangt idd aan die beugel, dus die optie laat ik dus varen, en de tv is niet echt recent, en heeft ook die optie niet die jij noemt, en het is bij mijn weten ook geen smart tv. Dus lijkt de Chromecast-optie op dit moment het enige te zijn.

Reputatie 1

Hoi @Hasje, je bent al aardig op weg geholpen zo te zien met de reacties :slight_smile:  Heb je het antwoord daarmee al kunnen vinden, of kan ik ook nog met je meedenken?

Hallo Jasper, meedenken  kan altijd, als jij eventueel nog een andere oplossing hebt, als die hier aan de orde zijn geweest, houd ik me zeker aanbevolen. Vooralsnog ga ik voor de Chromcast optie.

Reputatie 8
Badge +11

Alle mogelijke oplossingen zijn al wel genoemd in het topic, een extra tv-ontvanger, de KPN app op het tv toestel zelf en de Chromecast. Voor de laatste is het wel belangrijk dat er op die plek een goede WiFi dekking is, aangezien de Chromecast en de telefoon/tablet beide het signaal krijgen van de WiFi. Als die dekking er is, zal je via de Chromecast lekker kunnen kijken.

Reputatie 1

Dan is het probleem  (op papier) in ieder geval opgelost, rest mij iedereen te bedanken voor de bijdrage aan deze oplossing.:grinning:

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan, ik ben ook benieuwd hoe je het uiteindelijk oplost. We horen dat t.z.t. graag nog van je :slight_smile:

Rest mij nog één vraag hoewel die deels al beantwoord is, de instellingen op de Ziggo pagina kom je niet verder mee? Dat is op papier de meest voordelige oplossing. Met een oude LG die hier staat werkt het ook niet daar is echt een smart card of ontvanger voor nodig.

Reputatie 1

Ziggo pagina?? Bedoel je teletekst of webpagina? Ik heb in ieder geval geen Ziggop abo, dus dat zou ook een reden kunnen zijn dat wat jij zegt niet zou kunnen. Wil je dat nog even laten weten?? Bedankt alvast….

Ziggo pagina?? Bedoel je teletekst of webpagina? Ik heb in ieder geval geen Ziggop abo, dus dat zou ook een reden kunnen zijn dat wat jij zegt niet zou kunnen. Wil je dat nog even laten weten?? Bedankt alvast….

Ik bedoel de stappen op deze pagina kiezen voor zonder mediabox en c+ module.((link))

Snellere test heb je op kanaal 14 Ziggosport? Zoals JanD eerder ook aangaf is het signaal, actief kan je gewoon kijken.

Reputatie 1

Ik begrijp uit die pagina dat je een Ziggo abo moet hebben, heb ik dus niet, en dat gaat dus niet lukken. Het moet dus toch de chromcast optie worden. In ieder geval bedankt.

Helaas, het grootste pluspunt om de chromecast optie te gebruiken is op een paar uitzonderingen na hetzelfde aanbod als de Tv ontvanger en toegang tot opname's als je dit afneemt.

Reageer