beantwoord

Tweede TV draadloos aansluiten

• 20 december 2016
  • 8 reacties
  • 879 keer bekeken

Badge
Wij hebben een Xyzelmodem met vanaf aansluitpunt 4 een ethernetkabelverbinding naar onze TV (in huiskamer).
Wij hebben een tweede TV op slaapkamer (verdieping hoger) en willen die draadloos aansluiten op het modem.
We nemen aan dat we hiervoor eerst een tweede TV-ontvanger (Motorolakastje) moeten hebben en 2 adapters.
Maar hoe nu de verbinding maken als aansluitpunt 4 van het modem al in gebruik is? Hoe de adapter verbinden met het modem?
M.vr.gr.
icon

Beste antwoord door Michael 28 december 2016, 20:01

Hi adsl646462,

Goede vraag!

Je betaalt voor de tweede stream (de mogelijkheid om met een tweede ontvanger tv te kijken). De ontvanger zelf krijg je dan op basis van bruikleen erbij. 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

8 reacties

Badge
Weet niemand het antwoord? Kan ik misschien de adapter op een ander aansluitpunt zetten, 1t/m3?
Reputatie 8
Badge +18
Je kunt poort 3 gebruiken voor de draadloze adapter om iTv te ontvangen op de slaapkamer, je hebt wel 2 adapters nodig
Badge
En vanzelfsprekend ook een 2e TV tuner, je kan ook voor een Arcadyan Tuner kiezen nu, dat is naar mijn mening de beste optie gezien RAM en CPU.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo adsl646462,

Op het ZyXEL modem kun je uitsluitend poort 3 en 4 gebruiken voor Interactieve TV. Je kunt een TV-verbindingsset gebruiken, zodat je geen kabels hoeft trekken. Je hebt er twee nodig: één aangesloten op het modem, één aangesloten op de ontvanger. De communicatie verloopt verder via het stroomnetwerk. De werking is daarom wat fout gevoeliger (communicatie door een vaste kabel is namelijk afgeschermd voor externe factoren). Uiteraard heb je ook een tweede ontvanger nodig. De verbindingsset alléén doet niet zo veel. :)

Heb je nog vragen? Hoor ze graag.

@jimny, @themart,

Top! 🙂
Badge
Bedankt allemaal. Ik heb nog één vraag. Een tweede ontvanger kost per maand € 4,-. Maar wat moet men dan voor de ontvanger zelf nog betalen?
Reputatie 8
Badge +10
Even voor de duidelijkheid... een TV-ontvanger kan op ALLE LAN-poorten van de ZyXEL aangesloten worden, niet alleen op poort 3 en 4.
Sinds firmwareversie V3.11TUE8 staat de modem in Routed mode i.p.v. Bridged mode waardoor het VLAN voor iTV termineert in de modem en de TV-ontvanger een lokaal IP-adres krijgt van DHCP.
Derhalve zijn alle 4 de LAN-poorten beschikbaar voor iTV-ontvangst...
Reputatie 8
Badge +2
Hi adsl646462,

Goede vraag!

Je betaalt voor de tweede stream (de mogelijkheid om met een tweede ontvanger tv te kijken). De ontvanger zelf krijg je dan op basis van bruikleen erbij. 🙂
Badge
Bedankt allemaal. Hier kom ik tenminste verder mee. Gelukkig nieuwjaar.