Twee weken perfect beeld en nu continu haperingen

• 25 december 2012
  • 59 reacties
  • 9748 keer bekeken

Badge
We hebben nu twee weken interactieve tv van telfort en daarbij goed beeld gehad. De laatste twee dag hapert het beeld de hele tijd het lijkt wel of het steeds erger wordt. We hebben geen idee waar het door komt. We hebben een draadloossysteem met de stekkers door een monteur geïnstalleerd. De lampjes gaan de hele tijd aan en uit maar als hij hapert dat blijven ze even branden. Weet iemand wat dit kam zijn? Je wordt er echt gek van.

59 reacties

ik ga de kabel gebruiken die ik van telfort heb gekregen!!! hoop dat dat dus een fatsoenlijke kabel is.
de stekker moet er alleen vanaf omdat ik anders een veel groter gat moet boren.
ik neem aan dat de lengte van de kabel niet uitmaakt?
ben trouwens even bij de bouwmarkt zo`n tang wezen halen,ga vanavond maar eens proberen of het lukt.

bedankt voor de info zover.
Badge
Join the club van probleemvolle draadloze ITV kijkers......

laat me raden....*******end beeld, regelmatig stilstaand beeld, of helemaal geen beeld.
adapters op de verkeerde groep aangesloten in de stoppenkast, of een 3 fasen groep?
staat er teveel electrische apparatuur op dezelfde groep aangesloten etc.

Ik krijg volgens zeggen deze week als het lukt een nieuwe set draadloze adapters...ben benieuwd of het gaat verbeteren met deze...

Johan
goedemorgen..

vandaag maar weer eens de test gedaan,,resultaat: ongeveer 700 kbs. ik heb het deze keer ook via de kabel getest. normaal zit je natuurlijk op de wifi.
maakt voor mij dus weinig verschil.  hoewel,,,als ik teruglees zie ik dat het met kabel slechter is dan via de wifi???

ik hoop dat iemand van telfort hier iets aan kan doen.

hoe komt het dat telfort met veel hogere cijfers komt?
Helaas zijn meerdere onderwerpen over het zelfde probleem waarbij mensen tv stottert/hapert tot geen beeld met een melding dat zender niet beschikbaar is. Ik zit met het zelfde probleem en heb vandaag ook een medewerker gesproken waarbij hij mij telefonisch heeft gevraagd om de tv ontvanger van achter doormiddel van een knop uit te zetten en 20 to 30 seconden te wachten en daarna weer aan te zetten en 7 x de knop stand-by boven op het kastje te drukken. Om het verhaal kort te houden alle stappen gevolgd  en nog steeds het zelfde probleem. Ik dacht misschien heeft google wel oplossing maar kwam terecht op forum van Telfort met heel veel forum onderwerpen met het zelfde probleem.

Ik ga morgen Telfort bellen zodat ze met een oplossing gaan komen. Het probleem is dat het beide tv’s is. Als er geen oplossing is verwijs ik ze morgen tot het ontbinden van overeenkomst voor de dienstverlening en service waar ik mee akkoord ben gegaan. Kan dat? JA dit kan en mag door consument gedaan worden. Omdat jij akkoord bent gegaan met de product die je hebt aangevraagd ook moet voldoen wat ze aanbieden. Hellaas is het niet mogelijk om zo per direct de overeenkomst ontbinden. Je moet de firma eerst tijd geven om het probleem op te lossen, en de kosten waar je voor word berekend terug te storten of in vermindering te brengen bij de eerst volgende factuur of met een andere mannier tegemoet komen .

Als de firma niet het probleem kan oplossen dan kan u de overeenkomst ontbinden dit zal wel schriftelijk plaats moeten vinden en het best aangetekend. LET OP!!! Mail is ook schriftelijk want je hebt bewijs dat je het hebt verstuurd, ook hierbij is het beste om een leesbevestiging aan te vinken bij het versturen.

Hoopelijk word het probleem snel opgelost voor iedereen en voor mezelf.

gr. Bianca
jurist @ Conuswijzer
Badge
Hoi Bianca...

Heb je het over het zwarte kastje waar je de draadloze adapter in steekt?
Daar zit toch maar 1 knop op....die groen of rood kleurt?

Ik heb de eerste weken helemaal geen draadloos tv gehad, na ongeveer 3 weken kreeg ik eindelijk een reactie hier van een Telfort medewerker.
Deze heeft mij een nieuwe draadloze adapter opgestuurd.
Nu heb ik beneden wel goed beeld, heel af en toe hapert hij heel even.

Maar ik zit nog steeds zonder tv boven, en daar wil ik ook beeld hebben die probleemloos werkt.
Ik heb 4 stopcontacten in die slaapkamer, bij alle 4 werkt de adapter niet.
Zodra ik een lang verlensnoer van beneden naar boven trek, en daar de adapter in doe, dan heb ik wel beeld.

Ben het een beetje moe aan het worden, waarom brengen ze een produkt op de markt welke niet goed functioneert bij meerdere mensen.
Niet iedereen heeft beneden en boven alles op de zelfde groep staan waar de adapter staat bij binnenkomst signaal.

Ook wordt er 30 mb internet beloofd, ware het niet dat de interactieve tv ook 8 tot 16 mb wegtrekt van deze 30 mb....dus als je tv kijkt heb je gelijk een lagere snelheid op je laptop of pc.

Telfort weet donders goed wat de problemen zijn en laten je bijna gewoon aan je lot over...ik heb geen zin om tijden lang aan de telefoon te hangen om uiteindelijk niet wijzer te worden.

Vandaag zijn ze bij mij thuis langsgeweest om glasvezel voor te bereiden ....ik zal wel moeten stoppen omdat ze niet leveren waar ze voor promoten.
Kan ik beter wachten tot glasvezel kabel in werking is.

Ik ben benieuwd hoe het met jou afloopt....

een mede slachtoffer...Johan
Badge
@bjvisscher

Erg vervelend om te lezen dat je problemen met Interactieve TV ervaart. Ik maak uit het verhaal niet op of de TV-ontvangers bekabeld of draadloos zijn aangesloten. Kun je mij aangeven hoe de TV-ontvangers zijn aangesloten?

Jelmer
Badge
Misschien had ik mijn naam moeten veranderen in Johanna...of Simone, misschien dat ik dan meer aandacht had gekregen.
Alweer voel ik me overgeslagen of genegeerd.

Gaat draadloos bij mensen ooit werken als ze dit probleem hebben?

Ik heb het op de slaapkamer trouwens met 2 verschilende adapters geprobeerd...beiden gaven geen signaal door...
Badge +2
En de kleurtjes uit elkaar houden...

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1ZuiFwJ0PxCUYJhymX5HiNxleKkh4ecSCAyaYANbLyQJgrtjx

Maar hoe hou dat stekkertje nu? Met het borgpennetje naar beneden of naar boven:o
Leuk zoon plaatje, maar daar kan iemand goed de mist mee ingaan.
Reputatie 8
Badge +16
Zitten toch 2 stekkers aan een snoer, kijk je even naar de andere stekker, maar kijk maar aan de kant van de koperen contactjes 🆒
Badge
@cover

Spijtig om te lezen dat je problemen met Interactieve TV ervaart. Heb je ook getest of de problemen ook voor komen wanneer de TV-ontvanger bekabeld is aangesloten?

Jelmer
Badge +2

En mijn persoonlijke mening "heel veel" is niet gebaseerd op tellingen of percentages, maar op de reacties op dit forum en internet.

En wat doen mensen waar het niet goed werkt en een klacht hebben? Die komen hier op het forum klagen of klagen op het internet en zie je voor het merendeel dus alleen klachten. Mensen waar het wel goed bij werkt komen echt hier niet roepen dat het zo goed werkt. Kijk eens voor de gein op het upc forum. Horizon schijnt ook zo "geweldig" te werken, maar ik zie ook alleen maar de klachten.
Badge
@ Franzki

Ik heb die krengen niet eens betaald, maar ik wil draadloos tv kijken, daar heb ik dit pakket voor genomen.
Ik ben niet van plan die draden te trekken en die 2 stekkertjes in te pluggen, het is bij mij niet zo eenvoudig als je dat voorstelt.

Ik wil gewoon dat die draadloze adapters op een goede manier werken, lukt dat niet, dan sturen ze maar iemand die het oplost voor mij, op welke manier maakt mij niet uit. desnoods met een draad door de muur.

Gaat dit niet gebeuren...dan wil ik mijn oude situatie terug.
Badge
@ Xilence

Ik begrijp  best wel dat bij mensen waar het wel goed werkt je geen reacties zult tegenkomen hoe geweldig het is.
Maar voor de "paar" mensen bij wie het niet werkt komt er geen oplossing.

Ik ben nog steeds zoekende naar een moderator of medewerker van Telfort die mij eindelijk eens te word wil staan.

Of hebben ze allemaal verplichte ADV tot 3 januari ???
Badge
Waarom trek jij die draad niet zelf door de muur ?
Dat is namelijk de enige goede optie.
Badge
@ rvp67

De enige goede optie is dat Telfort een oplossing bied om mij op een goede manier draadloos tv te geven.

Gaat dat niet, dan mogen zij ervoor zorgen dat optie 2 voor elkaar komt, die draad trekken.

Is gewoon een principe kwestie.

Maar voorlopig ...niemand thuis.
de stekker er weer aanzetten is gelukt.
wel jammer dat de kleurtjes er anders inzitten dan op de plaatjes die jullie me hebben gestuurd,haha
maar goed dat ik even naar de stekker heb gekeken die ik eraf had geknipt.
nu werkt het wel zonder storen,,,echter het internet is zo traag als dikke stront tegen een heuvel op.
eerst ff afwachten of alles blijft draaien en dan maar eens een mail sturen voor meer snelheid. hopen dat dat wel lukt deze keer.

verder bedankt voor de info en ondersteuning van jullie. kijken of telfort ook wil helpen.
Reputatie 8
Badge +16
@ Franzki

Ik heb die krengen niet eens betaald, maar ik wil draadloos tv kijken, daar heb ik dit pakket voor genomen.
Ik ben niet van plan die draden te trekken en die 2 stekkertjes in te pluggen, het is bij mij niet zo eenvoudig als je dat voorstelt.

Ik wil gewoon dat die draadloze adapters op een goede manier werken, lukt dat niet, dan sturen ze maar iemand die het oplost voor mij, op welke manier maakt mij niet uit. desnoods met een draad door de muur.

Beetje verwarrend en tegenstrijdig wat je wilt...

Blijkbaar werken de draadloze adapters bij jou niet door de groepenverdeling over de fasen? Dat gok ik tenminste op basis van de info die je geeft. En dan is het inderdaad vervelend dat je hier pas achteraf bent achtergekomen.

Wellicht is het nog een optie om in de meterkast een wandcontactdoos op de juiste groep aan te laten sluiten door een electricien en hierop vervolgens de draadloze set in te pluggen.

Anders vrees is dat er maar één optie overblijft, namelijk ITV opzeggen. De kans is namelijk klein dat Telfort een gratis monteur stuurt die gaten gaat boren en kabels gaat trekken in je huis. Aan zo'n monteur zijn namelijk kosten verbonden.

Vergelijk je situatie maar met iemand die een wasmachine koopt en deze op zolder laat plaatsen en vervolgens gaat klagen bij de wasmachineleverancier dat er helemaal geen waterleiding, afvoer en stopcontact beschikbaar zijn en van hem eist dat hij deze kosteloos komt aanleggen.
Badge
@ Franzki

Klopt, ik heb een wandcontactdoos die is aangesloten op het fornuisgroep.
Misschien omdat ik 3 fasen heb en velen zullen dat niet in huis hebben aangelegd.

Blijft nog steeds mijn standpunt staan, als ze geen fatsoenlijk draadloos kunnen leveren zullen ze mij op een degelijke manier moeten helpen om dit probleem op te lossen.
En die vergelijking met een wasmachine is geen goede...iedereen weet dat een wasmachine een waterafvoer nodig heeft, en die is in elk huis standaard gemaakt op zolder.keuken of in de badkamer. Dus de plaats van de afvoer bepaald daar waar die komt te staan en een wasmachine werkt op elk stopcontact ( wel met randaarde).

En als ik zoals ik al paar keer van positievelingen hoor, er maar relatief weinig mensen last hebben van draadloos tv, dan zijn de kosten om mij tevreden te stellen met een monteur om die simpele draadjes in te pluggen ook wel te overbruggen.

Ook hoor ik je niet praten over de 7 daagse opzeg termijn, welke ingaat zodra je telefonisch iets toezegt, en dat terwijl je het produkt nog niet eens in huis hebt en nog niet eens hebt kunnen uittesten. Daar schort ook nog het een en ander aan.

Ook hoor je tijdens het telefonische gesprek niet over de snelheid van je internet die een stuk lager wordt door interactieve tv, ik had Telfort 20 mb en die haalde gemidddeld 12 -15 mb downloaden, nu kom ik tot 3-8 mb, ook een duidelijke achteruitgang, of dit aan de nieuwe modem ligt weet ik niet.

En ik zeg het per direct op zodra ik niet op een juiste manier wordt behandeld....of eigenlijk helemaal niet wordt behandeld.

Nog steeds wachtende op die super Telfort moderators voor een reactie.....en niet op die van Franzki
Badge
@ Franzki

"Je spreekt jezelf nogal tegen... nu is het ineens allemaal simpel en zou je het dus gewoon ook zelf kunnen aansluiten met een rol netwerkkabel van de bouwmarkt."

Dat was sarcastisch bedoelt.
Reputatie 8
Badge +16
Maar zo simpel is het wel... dus daar is helemaal geen sarcasme voor nodig...
Badge
@ Frankzi

"Ik kan me niet voorstellen dat Telfort een product uitlevert dat niet betrouwbaar werkt"

---> blijkbaar wel, aangezien er heel veel klachten zijn

"In principe ben je zelf verantwoordelijk voor de bekabeling binnenshuis vanaf je modem..."

---> als je telefonisch wordt benaderd met een mooie aanbieding, dan ga je ervan uit dat alles werkt, komt de monteur om alles te installeren, dan blijkt dat alles niet via de coax te gaan zoals mijn vorige aansluiting, dan komt opeens de aap uit de mouw, je moet draadloos aankopen, 85 euro kosten.
Ik, die daar niet van op de hoogte is gebracht tijdens het mooie verkoop verhaal ben het daar niet mee eens, Telfort met moeite aan de lijn gekregen en alles werd opgelost, gratis draadloze aaansluitingen voor 2 tv's....dus over die bekabeling wordt nooit gesproken, laat staan dat je daar verantwoordelijk voor bent.

"Wel moet Telfort zorgen dat ze een draadloze verbindingsset leveren die goed werkt."

---> Daar ben ik het volledig mee eens, nu de werkelijkheid nog

"natuurlijk moet je dan wel zelf zorgen dat de verbindingsset op de juiste groep in de meterkast aangesloten kan worden"

---> Dat is belachelijk, als iets niet op een degelijke manier werkt, dan moeten ze het niet verkopen.
zonder voor informatie moet je dus een stopcontact aanleggen op de groep waar ook je tv op aangesloten is....onzin dus, moet gewoon overal op werken
En dan praat ik nog niet eens over mijn buurman wiens Telfort draadloos ook een probleem oplevert voor mijn signaal.

Oftwel.....Telfort  levert een produkt welke totaal niet geschikt is voor elk huishouden, geeft niet vooraf alle informatie welke nodig is om normaal tv te kijken, en de 7 dagen opzegtermijn gaat al in op het moment van akkoord geven ipv op de dag dat het werkelijk in werking zou moeten zijn. Heeft een helpdesk die zo service gericht is dat je minstens 10 tot 15 minuten betaald moet wachten etc.

Ik probeer vanaf dag 1 een reactie te krijgen van een Telfort medewerker....helaas tot op de dag van vandaag nog niets gehoord, blijkbaar weten ze dat er geen hulp te bieden valt om draadloos signaal te leveren.

Ik betaal pas als Telfort kan bieden wat ze mij beloven, zonder dat is het contractbreuk van hun kant en blijven ze in gebreke.

Henk....Ik denk dat krachten bundelen wel een goed idee is.....

Johan
Reputatie 8
Badge +16
En als ik zoals ik al paar keer van positievelingen hoor, er maar relatief weinig mensen last hebben van draadloos tv, dan zijn de kosten om mij tevreden te stellen met een monteur om die simpele draadjes in te pluggen ook wel te overbruggen.

Je spreekt jezelf nogal tegen... nu is het ineens allemaal simpel en zou je het dus gewoon ook zelf kunnen aansluiten met een rol netwerkkabel van de bouwmarkt.

Nogmaals... als draadloos niet werkt (vanwege verschillende fasen) en je zelf geen bekabeling wilt leggen om de TV aan te sluiten, zal het nooit gaan werken. en dan blijft er alleen de optie over om ITV op te zeggen.
Badge
@ Franzki

Beetje verwarrend en tegenstrijdig wat je wilt...

Blijkbaar werken de draadloze adapters bij jou niet door de groepenverdeling over de fasen? Dat gok ik tenminste op basis van de info die je geeft. En dan is het inderdaad vervelend dat je hier pas achteraf bent achtergekomen.

Wellicht is het nog een optie om in de meterkast een wandcontactdoos op de juiste groep aan te laten sluiten door een electricien en hierop vervolgens de draadloze set in te pluggen.

Anders vrees is dat er maar één optie overblijft, namelijk ITV opzeggen. De kans is namelijk klein dat Telfort een gratis monteur stuurt die gaten gaat boren en kabels gaat trekken in je huis. Aan zo'n monteur zijn namelijk kosten verbonden.

Vergelijk je situatie maar met iemand die een wasmachine koopt en deze op zolder laat plaatsen en vervolgens gaat klagen bij de wasmachineleverancier dat er helemaal geen waterleiding, afvoer en stopcontact beschikbaar zijn en van hem eist dat hij deze kosteloos komt aanleggen.

ik heb zelf in de meterkast een extra stopcontact aangesloten op de woonkamergroep, dit vanwege het door telfort aangeven feit dat er geen andere stekkers mochten worden aangesloten op het stopcontact van de signaalstekkers. Dit heeft zoals ik eerder heb aangegeven goed geholpen, ik heb de signaalstekkers gereset en alles doet het nu zonder storingen.
Het is niet zo heel moeilijk om een extra stopcontact te plaatsen, even kijken welke groep en wel de hoofdschakelaar uit zetten. Ik hoop dat dit werkt, succes!
Badge
Ik zou zeggen kom f langs dan........
Reputatie 8
Badge +16
@ Frankzi

"Ik kan me niet voorstellen dat Telfort een product uitlevert dat niet betrouwbaar werkt"

---> blijkbaar wel, aangezien er heel veel klachten zijn

"Heel veel" is een relatief begrip... als de draadloze adapters ècht zo slecht zouden werken, dan zou er inmiddels een grote opstand zijn uitgebroken onder Tefort ITV-klanten... en ook bij KPN waar hetzelfde type adapters worden (werden?) gebruikt.

Overigens zou zelf mijn voorkeur uitgaan naar een bekabelde oplossing, zo heb ik hier ook meegedaan aan de ITV-pilot en heb de draadloze set niet getest.

Als de helpdesk je verkeerd heeft voorgelicht, dan is dat een slechte zaak. Maar ik vrees dat er in jouw situatie niets anders opzit dan zelf een netwerkkabel te leggen van het modem naar de TV-decoder. Daar hoef je overigens niet technisch voor te zijn... dat is een kwestie van twee stekkertjes inprikken.

Reageer