Twee weken perfect beeld en nu continu haperingen

  • 25 december 2012
  • 59 reacties
  • 9746 keer bekeken

Badge
We hebben nu twee weken interactieve tv van telfort en daarbij goed beeld gehad. De laatste twee dag hapert het beeld de hele tijd het lijkt wel of het steeds erger wordt. We hebben geen idee waar het door komt. We hebben een draadloossysteem met de stekkers door een monteur geïnstalleerd. De lampjes gaan de hele tijd aan en uit maar als hij hapert dat blijven ze even branden. Weet iemand wat dit kam zijn? Je wordt er echt gek van.

59 reacties

Badge
Nou...ook de televisie beneden heeft het na 3 dagen normaal beeld ook opgegeven....stilstaand beeld en daarna zwart beeld..af en toe een kraakje.
Zojuist weer geprobeerd, kreeg ongeveer 2 minuten beeld, en daarna weer zoals hierboven genoemd.

Ik ben het echt zat.....als vanmorgen niemand van Telfort mij helpt, of reageert, dan is het einde oefening Telfort.

Dan is het ook afgelopen met vaste telefoon en internet en ben ik als klant weg.
Badge
Hier blijkt maar weer uit dat alleen klachten met bekabelde tv ontvangers worden geholpen, als je problemen hebt met draadloos, dan kan je het vergeten.
Je wordt dan gedwongen om te gaan bekabelen, wat ik niet zelf kan en ga doen.

Ik ga nu weer proberen of draadloos in de woonkamer werkt, lukt dit niet, dan is het einde oefening Telfort.
Badge
@bjvisscher

Dus als ik het goed begrijp zijn beide TV-ontvanger bekabeld op het modem aangesloten en gebruik je dus geen draadloze verbindingsset? Ik ontvang graag jouw mobiele telefoonnummer in een privébericht zodat ik een storingsmelding kan aanmaken.

Jelmer
Hallo jelmer,

Ik heb alles met de kabels van telfort die waren bijgeleverd.
Badge
Misschien had ik mijn naam moeten veranderen in Johanna...of Simone, misschien dat ik dan meer aandacht had gekregen.
Alweer voel ik me overgeslagen of genegeerd.

Gaat draadloos bij mensen ooit werken als ze dit probleem hebben?

Ik heb het op de slaapkamer trouwens met 2 verschilende adapters geprobeerd...beiden gaven geen signaal door...
Badge
@bjvisscher

Erg vervelend om te lezen dat je problemen met Interactieve TV ervaart. Ik maak uit het verhaal niet op of de TV-ontvangers bekabeld of draadloos zijn aangesloten. Kun je mij aangeven hoe de TV-ontvangers zijn aangesloten?

Jelmer
Badge
Hoi Bianca...

Heb je het over het zwarte kastje waar je de draadloze adapter in steekt?
Daar zit toch maar 1 knop op....die groen of rood kleurt?

Ik heb de eerste weken helemaal geen draadloos tv gehad, na ongeveer 3 weken kreeg ik eindelijk een reactie hier van een Telfort medewerker.
Deze heeft mij een nieuwe draadloze adapter opgestuurd.
Nu heb ik beneden wel goed beeld, heel af en toe hapert hij heel even.

Maar ik zit nog steeds zonder tv boven, en daar wil ik ook beeld hebben die probleemloos werkt.
Ik heb 4 stopcontacten in die slaapkamer, bij alle 4 werkt de adapter niet.
Zodra ik een lang verlensnoer van beneden naar boven trek, en daar de adapter in doe, dan heb ik wel beeld.

Ben het een beetje moe aan het worden, waarom brengen ze een produkt op de markt welke niet goed functioneert bij meerdere mensen.
Niet iedereen heeft beneden en boven alles op de zelfde groep staan waar de adapter staat bij binnenkomst signaal.

Ook wordt er 30 mb internet beloofd, ware het niet dat de interactieve tv ook 8 tot 16 mb wegtrekt van deze 30 mb....dus als je tv kijkt heb je gelijk een lagere snelheid op je laptop of pc.

Telfort weet donders goed wat de problemen zijn en laten je bijna gewoon aan je lot over...ik heb geen zin om tijden lang aan de telefoon te hangen om uiteindelijk niet wijzer te worden.

Vandaag zijn ze bij mij thuis langsgeweest om glasvezel voor te bereiden ....ik zal wel moeten stoppen omdat ze niet leveren waar ze voor promoten.
Kan ik beter wachten tot glasvezel kabel in werking is.

Ik ben benieuwd hoe het met jou afloopt....

een mede slachtoffer...Johan
Helaas zijn meerdere onderwerpen over het zelfde probleem waarbij mensen tv stottert/hapert tot geen beeld met een melding dat zender niet beschikbaar is. Ik zit met het zelfde probleem en heb vandaag ook een medewerker gesproken waarbij hij mij telefonisch heeft gevraagd om de tv ontvanger van achter doormiddel van een knop uit te zetten en 20 to 30 seconden te wachten en daarna weer aan te zetten en 7 x de knop stand-by boven op het kastje te drukken. Om het verhaal kort te houden alle stappen gevolgd  en nog steeds het zelfde probleem. Ik dacht misschien heeft google wel oplossing maar kwam terecht op forum van Telfort met heel veel forum onderwerpen met het zelfde probleem.

Ik ga morgen Telfort bellen zodat ze met een oplossing gaan komen. Het probleem is dat het beide tv’s is. Als er geen oplossing is verwijs ik ze morgen tot het ontbinden van overeenkomst voor de dienstverlening en service waar ik mee akkoord ben gegaan. Kan dat? JA dit kan en mag door consument gedaan worden. Omdat jij akkoord bent gegaan met de product die je hebt aangevraagd ook moet voldoen wat ze aanbieden. Hellaas is het niet mogelijk om zo per direct de overeenkomst ontbinden. Je moet de firma eerst tijd geven om het probleem op te lossen, en de kosten waar je voor word berekend terug te storten of in vermindering te brengen bij de eerst volgende factuur of met een andere mannier tegemoet komen .

Als de firma niet het probleem kan oplossen dan kan u de overeenkomst ontbinden dit zal wel schriftelijk plaats moeten vinden en het best aangetekend. LET OP!!! Mail is ook schriftelijk want je hebt bewijs dat je het hebt verstuurd, ook hierbij is het beste om een leesbevestiging aan te vinken bij het versturen.

Hoopelijk word het probleem snel opgelost voor iedereen en voor mezelf.

gr. Bianca
jurist @ Conuswijzer
Reputatie 8
Badge +16
Als je internetsnelheid 20Mbps is, dan ga je inderdaad 16Mbps gebruiken als je op twee decoders HD kijkt.
Je houdt dan 4Mbps over voor internetten en bellen.
Badge
@Kees-Jan,

Hoe moet ik dat dan zien? Als uk met twee tv's aan het kijken ben, heb ik dan een stream van16Mbit?
Reputatie 8
Badge +17
Oók 20Mbps is ruim voldoende voor een HD stream, één HD stream = 8Mbps maximaal...
Badge
Heb precies het zelfde probleem. Eerst een tijd he goed beeld, nu steeds vaker haperingen. Heb alles bekabeld aangesloten, maar toch haperingen. Internetsnelheid vind ik ook laag. Heb het idee dat 30Mb te weinig is voor Full HD TV. Vooral als je maar 20 haalt.
Badge
@cover

Spijtig om te lezen dat je problemen met Interactieve TV ervaart. Heb je ook getest of de problemen ook voor komen wanneer de TV-ontvanger bekabeld is aangesloten?

Jelmer
Badge
Join the club van probleemvolle draadloze ITV kijkers......

laat me raden....*******end beeld, regelmatig stilstaand beeld, of helemaal geen beeld.
adapters op de verkeerde groep aangesloten in de stoppenkast, of een 3 fasen groep?
staat er teveel electrische apparatuur op dezelfde groep aangesloten etc.

Ik krijg volgens zeggen deze week als het lukt een nieuwe set draadloze adapters...ben benieuwd of het gaat verbeteren met deze...

Johan
We hebben de snelheid getest, het is gewoon goed 28 mbit dus dat zou het niet moeten zijn wij weten het ook niet. Na de kerstdagen maar weer bellen.

Mag ik vragen of u de test heeft uitgevoerd met de door mij aangegeven methode??
Deze geeft namelijk niet Mbit aan maar Kb/sec of Mb/sec........
Of heeft u een andere methode gebruikt?
M.vr.gr. Foeps.

Hallo,ook wij hebben problemen met de draadloze ITV!ik heb de test uitgevoerd en kwam op 472 Kb/sec.De tv's geven veel storing en elke keer weer resetten gaat echt vervelen!En we hebben het nog maar sinds 3 jan!!Ik denk er al over om het op te zeggen!
Badge
@Franzki

Is ook wel fijn dat het in een Topic wordt geschreven in welke ik maar 1 reactie schreef...had ook gewoon in mijn eigen topic geschreven kunnen worden die ik elke dag bekijk.
Reputatie 8
Badge +16
Nou ...bedankt voor jullie onzinnige en nutteloze reacties, de Telfort moderators zijn nog steeds in geen velden of wegen te ontdekken, blijkbaar een extra lange vakantie allemaal.

@jcmbm,

Ik wil je graag verder helpen, welke vragen of problemen heb je op dit moment nog? Wil je deze via een privé bericht naar mij sturen samen met je mobiele nummer?

Dan kijk ik wat er op de korte termijn gedaan kan worden.

Henk


Begrijpend lezen is ook een kunst....
Badge
Blijkbaar zijn jullie twee de Telfort floppers ipv toppers.....

De personen die reageren op problemen die niet op te lossen zijn op een normale manier worden door jullie als belachelijk weggewuift.

Nou ...bedankt voor jullie onzinnige en nutteloze reacties, de Telfort moderators zijn nog steeds in geen velden of wegen te ontdekken, blijkbaar een extra lange vakantie allemaal.

Grappig zijn over het leed van anderen is altijd makkelijk...maar ik ben bedonderd, verkeerd geinformeerd, en totaal genegeerd door Telfort tot nu toe.
En ik weiger om dat dure "service" telefoon nummer te draaien....

Dus wat kan je anders doen......????

waarschijnlijk zal er wel weer een nutteloos en sarcastische reactie komen van de Telfort floppers...
Reputatie 8
Badge +17
Lijkt me leuk Franzki... Kunnen we samen klussen en spreken we achteraf een tarief af... 😉
Reputatie 8
Badge +16
Waarom zou ik dat (gratis) bij jou moeten komen doen?

Zoek maar een handig(e)  familielid/buurman/buurvrouw....
Badge
Ik zou zeggen kom f langs dan........
Reputatie 8
Badge +16
Maar zo simpel is het wel... dus daar is helemaal geen sarcasme voor nodig...
Badge
@ Franzki

"Je spreekt jezelf nogal tegen... nu is het ineens allemaal simpel en zou je het dus gewoon ook zelf kunnen aansluiten met een rol netwerkkabel van de bouwmarkt."

Dat was sarcastisch bedoelt.
de stekker er weer aanzetten is gelukt.
wel jammer dat de kleurtjes er anders inzitten dan op de plaatjes die jullie me hebben gestuurd,haha
maar goed dat ik even naar de stekker heb gekeken die ik eraf had geknipt.
nu werkt het wel zonder storen,,,echter het internet is zo traag als dikke stront tegen een heuvel op.
eerst ff afwachten of alles blijft draaien en dan maar eens een mail sturen voor meer snelheid. hopen dat dat wel lukt deze keer.

verder bedankt voor de info en ondersteuning van jullie. kijken of telfort ook wil helpen.
Badge
@ Franzki

Ik heb die krengen niet eens betaald, maar ik wil draadloos tv kijken, daar heb ik dit pakket voor genomen.
Ik ben niet van plan die draden te trekken en die 2 stekkertjes in te pluggen, het is bij mij niet zo eenvoudig als je dat voorstelt.

Ik wil gewoon dat die draadloze adapters op een goede manier werken, lukt dat niet, dan sturen ze maar iemand die het oplost voor mij, op welke manier maakt mij niet uit. desnoods met een draad door de muur.

Gaat dit niet gebeuren...dan wil ik mijn oude situatie terug.


Beetje verwarrend en tegenstrijdig wat je wilt...

Blijkbaar werken de draadloze adapters bij jou niet door de groepenverdeling over de fasen? Dat gok ik tenminste op basis van de info die je geeft. En dan is het inderdaad vervelend dat je hier pas achteraf bent achtergekomen.

Wellicht is het nog een optie om in de meterkast een wandcontactdoos op de juiste groep aan te laten sluiten door een electricien en hierop vervolgens de draadloze set in te pluggen.

Anders vrees is dat er maar één optie overblijft, namelijk ITV opzeggen. De kans is namelijk klein dat Telfort een gratis monteur stuurt die gaten gaat boren en kabels gaat trekken in je huis. Aan zo'n monteur zijn namelijk kosten verbonden.

Vergelijk je situatie maar met iemand die een wasmachine koopt en deze op zolder laat plaatsen en vervolgens gaat klagen bij de wasmachineleverancier dat er helemaal geen waterleiding, afvoer en stopcontact beschikbaar zijn en van hem eist dat hij deze kosteloos komt aanleggen.


ik heb zelf in de meterkast een extra stopcontact aangesloten op de woonkamergroep, dit vanwege het door telfort aangeven feit dat er geen andere stekkers mochten worden aangesloten op het stopcontact van de signaalstekkers. Dit heeft zoals ik eerder heb aangegeven goed geholpen, ik heb de signaalstekkers gereset en alles doet het nu zonder storingen.
Het is niet zo heel moeilijk om een extra stopcontact te plaatsen, even kijken welke groep en wel de hoofdschakelaar uit zetten. Ik hoop dat dit werkt, succes!

Reageer