Twee weken perfect beeld en nu continu haperingen

• 25 december 2012
  • 59 reacties
  • 9742 keer bekeken

Toon het eerste bericht

59 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Als je internetsnelheid 20Mbps is, dan ga je inderdaad 16Mbps gebruiken als je op twee decoders HD kijkt.
Je houdt dan 4Mbps over voor internetten en bellen.
Helaas zijn meerdere onderwerpen over het zelfde probleem waarbij mensen tv stottert/hapert tot geen beeld met een melding dat zender niet beschikbaar is. Ik zit met het zelfde probleem en heb vandaag ook een medewerker gesproken waarbij hij mij telefonisch heeft gevraagd om de tv ontvanger van achter doormiddel van een knop uit te zetten en 20 to 30 seconden te wachten en daarna weer aan te zetten en 7 x de knop stand-by boven op het kastje te drukken. Om het verhaal kort te houden alle stappen gevolgd  en nog steeds het zelfde probleem. Ik dacht misschien heeft google wel oplossing maar kwam terecht op forum van Telfort met heel veel forum onderwerpen met het zelfde probleem.

Ik ga morgen Telfort bellen zodat ze met een oplossing gaan komen. Het probleem is dat het beide tv’s is. Als er geen oplossing is verwijs ik ze morgen tot het ontbinden van overeenkomst voor de dienstverlening en service waar ik mee akkoord ben gegaan. Kan dat? JA dit kan en mag door consument gedaan worden. Omdat jij akkoord bent gegaan met de product die je hebt aangevraagd ook moet voldoen wat ze aanbieden. Hellaas is het niet mogelijk om zo per direct de overeenkomst ontbinden. Je moet de firma eerst tijd geven om het probleem op te lossen, en de kosten waar je voor word berekend terug te storten of in vermindering te brengen bij de eerst volgende factuur of met een andere mannier tegemoet komen .

Als de firma niet het probleem kan oplossen dan kan u de overeenkomst ontbinden dit zal wel schriftelijk plaats moeten vinden en het best aangetekend. LET OP!!! Mail is ook schriftelijk want je hebt bewijs dat je het hebt verstuurd, ook hierbij is het beste om een leesbevestiging aan te vinken bij het versturen.

Hoopelijk word het probleem snel opgelost voor iedereen en voor mezelf.

gr. Bianca
jurist @ Conuswijzer
Badge
Hoi Bianca...

Heb je het over het zwarte kastje waar je de draadloze adapter in steekt?
Daar zit toch maar 1 knop op....die groen of rood kleurt?

Ik heb de eerste weken helemaal geen draadloos tv gehad, na ongeveer 3 weken kreeg ik eindelijk een reactie hier van een Telfort medewerker.
Deze heeft mij een nieuwe draadloze adapter opgestuurd.
Nu heb ik beneden wel goed beeld, heel af en toe hapert hij heel even.

Maar ik zit nog steeds zonder tv boven, en daar wil ik ook beeld hebben die probleemloos werkt.
Ik heb 4 stopcontacten in die slaapkamer, bij alle 4 werkt de adapter niet.
Zodra ik een lang verlensnoer van beneden naar boven trek, en daar de adapter in doe, dan heb ik wel beeld.

Ben het een beetje moe aan het worden, waarom brengen ze een produkt op de markt welke niet goed functioneert bij meerdere mensen.
Niet iedereen heeft beneden en boven alles op de zelfde groep staan waar de adapter staat bij binnenkomst signaal.

Ook wordt er 30 mb internet beloofd, ware het niet dat de interactieve tv ook 8 tot 16 mb wegtrekt van deze 30 mb....dus als je tv kijkt heb je gelijk een lagere snelheid op je laptop of pc.

Telfort weet donders goed wat de problemen zijn en laten je bijna gewoon aan je lot over...ik heb geen zin om tijden lang aan de telefoon te hangen om uiteindelijk niet wijzer te worden.

Vandaag zijn ze bij mij thuis langsgeweest om glasvezel voor te bereiden ....ik zal wel moeten stoppen omdat ze niet leveren waar ze voor promoten.
Kan ik beter wachten tot glasvezel kabel in werking is.

Ik ben benieuwd hoe het met jou afloopt....

een mede slachtoffer...Johan
Badge
@bjvisscher

Erg vervelend om te lezen dat je problemen met Interactieve TV ervaart. Ik maak uit het verhaal niet op of de TV-ontvangers bekabeld of draadloos zijn aangesloten. Kun je mij aangeven hoe de TV-ontvangers zijn aangesloten?

Jelmer
Badge
Misschien had ik mijn naam moeten veranderen in Johanna...of Simone, misschien dat ik dan meer aandacht had gekregen.
Alweer voel ik me overgeslagen of genegeerd.

Gaat draadloos bij mensen ooit werken als ze dit probleem hebben?

Ik heb het op de slaapkamer trouwens met 2 verschilende adapters geprobeerd...beiden gaven geen signaal door...
Hallo jelmer,

Ik heb alles met de kabels van telfort die waren bijgeleverd.
Badge
@bjvisscher

Dus als ik het goed begrijp zijn beide TV-ontvanger bekabeld op het modem aangesloten en gebruik je dus geen draadloze verbindingsset? Ik ontvang graag jouw mobiele telefoonnummer in een privébericht zodat ik een storingsmelding kan aanmaken.

Jelmer
Badge
Hier blijkt maar weer uit dat alleen klachten met bekabelde tv ontvangers worden geholpen, als je problemen hebt met draadloos, dan kan je het vergeten.
Je wordt dan gedwongen om te gaan bekabelen, wat ik niet zelf kan en ga doen.

Ik ga nu weer proberen of draadloos in de woonkamer werkt, lukt dit niet, dan is het einde oefening Telfort.
Badge
Nou...ook de televisie beneden heeft het na 3 dagen normaal beeld ook opgegeven....stilstaand beeld en daarna zwart beeld..af en toe een kraakje.
Zojuist weer geprobeerd, kreeg ongeveer 2 minuten beeld, en daarna weer zoals hierboven genoemd.

Ik ben het echt zat.....als vanmorgen niemand van Telfort mij helpt, of reageert, dan is het einde oefening Telfort.

Dan is het ook afgelopen met vaste telefoon en internet en ben ik als klant weg.

Reageer