Twee weken perfect beeld en nu continu haperingen

• 25 december 2012
  • 59 reacties
  • 9748 keer bekeken

Toon het eerste bericht

59 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Zitten toch 2 stekkers aan een snoer, kijk je even naar de andere stekker, maar kijk maar aan de kant van de koperen contactjes 🆒
Badge +2

En mijn persoonlijke mening "heel veel" is niet gebaseerd op tellingen of percentages, maar op de reacties op dit forum en internet.

En wat doen mensen waar het niet goed werkt en een klacht hebben? Die komen hier op het forum klagen of klagen op het internet en zie je voor het merendeel dus alleen klachten. Mensen waar het wel goed bij werkt komen echt hier niet roepen dat het zo goed werkt. Kijk eens voor de gein op het upc forum. Horizon schijnt ook zo "geweldig" te werken, maar ik zie ook alleen maar de klachten.
Badge
@ Franzki

Ik heb die krengen niet eens betaald, maar ik wil draadloos tv kijken, daar heb ik dit pakket voor genomen.
Ik ben niet van plan die draden te trekken en die 2 stekkertjes in te pluggen, het is bij mij niet zo eenvoudig als je dat voorstelt.

Ik wil gewoon dat die draadloze adapters op een goede manier werken, lukt dat niet, dan sturen ze maar iemand die het oplost voor mij, op welke manier maakt mij niet uit. desnoods met een draad door de muur.

Gaat dit niet gebeuren...dan wil ik mijn oude situatie terug.
Badge
@ Xilence

Ik begrijp  best wel dat bij mensen waar het wel goed werkt je geen reacties zult tegenkomen hoe geweldig het is.
Maar voor de "paar" mensen bij wie het niet werkt komt er geen oplossing.

Ik ben nog steeds zoekende naar een moderator of medewerker van Telfort die mij eindelijk eens te word wil staan.

Of hebben ze allemaal verplichte ADV tot 3 januari ???
Badge
Waarom trek jij die draad niet zelf door de muur ?
Dat is namelijk de enige goede optie.
Badge
@ rvp67

De enige goede optie is dat Telfort een oplossing bied om mij op een goede manier draadloos tv te geven.

Gaat dat niet, dan mogen zij ervoor zorgen dat optie 2 voor elkaar komt, die draad trekken.

Is gewoon een principe kwestie.

Maar voorlopig ...niemand thuis.
Reputatie 8
Badge +16
@ Franzki

Ik heb die krengen niet eens betaald, maar ik wil draadloos tv kijken, daar heb ik dit pakket voor genomen.
Ik ben niet van plan die draden te trekken en die 2 stekkertjes in te pluggen, het is bij mij niet zo eenvoudig als je dat voorstelt.

Ik wil gewoon dat die draadloze adapters op een goede manier werken, lukt dat niet, dan sturen ze maar iemand die het oplost voor mij, op welke manier maakt mij niet uit. desnoods met een draad door de muur.

Beetje verwarrend en tegenstrijdig wat je wilt...

Blijkbaar werken de draadloze adapters bij jou niet door de groepenverdeling over de fasen? Dat gok ik tenminste op basis van de info die je geeft. En dan is het inderdaad vervelend dat je hier pas achteraf bent achtergekomen.

Wellicht is het nog een optie om in de meterkast een wandcontactdoos op de juiste groep aan te laten sluiten door een electricien en hierop vervolgens de draadloze set in te pluggen.

Anders vrees is dat er maar één optie overblijft, namelijk ITV opzeggen. De kans is namelijk klein dat Telfort een gratis monteur stuurt die gaten gaat boren en kabels gaat trekken in je huis. Aan zo'n monteur zijn namelijk kosten verbonden.

Vergelijk je situatie maar met iemand die een wasmachine koopt en deze op zolder laat plaatsen en vervolgens gaat klagen bij de wasmachineleverancier dat er helemaal geen waterleiding, afvoer en stopcontact beschikbaar zijn en van hem eist dat hij deze kosteloos komt aanleggen.
Badge
@ Franzki

Klopt, ik heb een wandcontactdoos die is aangesloten op het fornuisgroep.
Misschien omdat ik 3 fasen heb en velen zullen dat niet in huis hebben aangelegd.

Blijft nog steeds mijn standpunt staan, als ze geen fatsoenlijk draadloos kunnen leveren zullen ze mij op een degelijke manier moeten helpen om dit probleem op te lossen.
En die vergelijking met een wasmachine is geen goede...iedereen weet dat een wasmachine een waterafvoer nodig heeft, en die is in elk huis standaard gemaakt op zolder.keuken of in de badkamer. Dus de plaats van de afvoer bepaald daar waar die komt te staan en een wasmachine werkt op elk stopcontact ( wel met randaarde).

En als ik zoals ik al paar keer van positievelingen hoor, er maar relatief weinig mensen last hebben van draadloos tv, dan zijn de kosten om mij tevreden te stellen met een monteur om die simpele draadjes in te pluggen ook wel te overbruggen.

Ook hoor ik je niet praten over de 7 daagse opzeg termijn, welke ingaat zodra je telefonisch iets toezegt, en dat terwijl je het produkt nog niet eens in huis hebt en nog niet eens hebt kunnen uittesten. Daar schort ook nog het een en ander aan.

Ook hoor je tijdens het telefonische gesprek niet over de snelheid van je internet die een stuk lager wordt door interactieve tv, ik had Telfort 20 mb en die haalde gemidddeld 12 -15 mb downloaden, nu kom ik tot 3-8 mb, ook een duidelijke achteruitgang, of dit aan de nieuwe modem ligt weet ik niet.

En ik zeg het per direct op zodra ik niet op een juiste manier wordt behandeld....of eigenlijk helemaal niet wordt behandeld.

Nog steeds wachtende op die super Telfort moderators voor een reactie.....en niet op die van Franzki
Reputatie 8
Badge +16
En als ik zoals ik al paar keer van positievelingen hoor, er maar relatief weinig mensen last hebben van draadloos tv, dan zijn de kosten om mij tevreden te stellen met een monteur om die simpele draadjes in te pluggen ook wel te overbruggen.

Je spreekt jezelf nogal tegen... nu is het ineens allemaal simpel en zou je het dus gewoon ook zelf kunnen aansluiten met een rol netwerkkabel van de bouwmarkt.

Nogmaals... als draadloos niet werkt (vanwege verschillende fasen) en je zelf geen bekabeling wilt leggen om de TV aan te sluiten, zal het nooit gaan werken. en dan blijft er alleen de optie over om ITV op te zeggen.
Badge
@ Franzki

Beetje verwarrend en tegenstrijdig wat je wilt...

Blijkbaar werken de draadloze adapters bij jou niet door de groepenverdeling over de fasen? Dat gok ik tenminste op basis van de info die je geeft. En dan is het inderdaad vervelend dat je hier pas achteraf bent achtergekomen.

Wellicht is het nog een optie om in de meterkast een wandcontactdoos op de juiste groep aan te laten sluiten door een electricien en hierop vervolgens de draadloze set in te pluggen.

Anders vrees is dat er maar één optie overblijft, namelijk ITV opzeggen. De kans is namelijk klein dat Telfort een gratis monteur stuurt die gaten gaat boren en kabels gaat trekken in je huis. Aan zo'n monteur zijn namelijk kosten verbonden.

Vergelijk je situatie maar met iemand die een wasmachine koopt en deze op zolder laat plaatsen en vervolgens gaat klagen bij de wasmachineleverancier dat er helemaal geen waterleiding, afvoer en stopcontact beschikbaar zijn en van hem eist dat hij deze kosteloos komt aanleggen.

ik heb zelf in de meterkast een extra stopcontact aangesloten op de woonkamergroep, dit vanwege het door telfort aangeven feit dat er geen andere stekkers mochten worden aangesloten op het stopcontact van de signaalstekkers. Dit heeft zoals ik eerder heb aangegeven goed geholpen, ik heb de signaalstekkers gereset en alles doet het nu zonder storingen.
Het is niet zo heel moeilijk om een extra stopcontact te plaatsen, even kijken welke groep en wel de hoofdschakelaar uit zetten. Ik hoop dat dit werkt, succes!
de stekker er weer aanzetten is gelukt.
wel jammer dat de kleurtjes er anders inzitten dan op de plaatjes die jullie me hebben gestuurd,haha
maar goed dat ik even naar de stekker heb gekeken die ik eraf had geknipt.
nu werkt het wel zonder storen,,,echter het internet is zo traag als dikke stront tegen een heuvel op.
eerst ff afwachten of alles blijft draaien en dan maar eens een mail sturen voor meer snelheid. hopen dat dat wel lukt deze keer.

verder bedankt voor de info en ondersteuning van jullie. kijken of telfort ook wil helpen.
Badge
@ Franzki

"Je spreekt jezelf nogal tegen... nu is het ineens allemaal simpel en zou je het dus gewoon ook zelf kunnen aansluiten met een rol netwerkkabel van de bouwmarkt."

Dat was sarcastisch bedoelt.
Reputatie 8
Badge +16
Maar zo simpel is het wel... dus daar is helemaal geen sarcasme voor nodig...
Badge
Ik zou zeggen kom f langs dan........
Reputatie 8
Badge +16
Waarom zou ik dat (gratis) bij jou moeten komen doen?

Zoek maar een handig(e)  familielid/buurman/buurvrouw....
Reputatie 8
Badge +17
Lijkt me leuk Franzki... Kunnen we samen klussen en spreken we achteraf een tarief af... 😉
Badge
Blijkbaar zijn jullie twee de Telfort floppers ipv toppers.....

De personen die reageren op problemen die niet op te lossen zijn op een normale manier worden door jullie als belachelijk weggewuift.

Nou ...bedankt voor jullie onzinnige en nutteloze reacties, de Telfort moderators zijn nog steeds in geen velden of wegen te ontdekken, blijkbaar een extra lange vakantie allemaal.

Grappig zijn over het leed van anderen is altijd makkelijk...maar ik ben bedonderd, verkeerd geinformeerd, en totaal genegeerd door Telfort tot nu toe.
En ik weiger om dat dure "service" telefoon nummer te draaien....

Dus wat kan je anders doen......????

waarschijnlijk zal er wel weer een nutteloos en sarcastische reactie komen van de Telfort floppers...
Reputatie 8
Badge +16
Nou ...bedankt voor jullie onzinnige en nutteloze reacties, de Telfort moderators zijn nog steeds in geen velden of wegen te ontdekken, blijkbaar een extra lange vakantie allemaal.

@jcmbm,

Ik wil je graag verder helpen, welke vragen of problemen heb je op dit moment nog? Wil je deze via een privé bericht naar mij sturen samen met je mobiele nummer?

Dan kijk ik wat er op de korte termijn gedaan kan worden.

Henk

Begrijpend lezen is ook een kunst....
Badge
@Franzki

Is ook wel fijn dat het in een Topic wordt geschreven in welke ik maar 1 reactie schreef...had ook gewoon in mijn eigen topic geschreven kunnen worden die ik elke dag bekijk.
We hebben de snelheid getest, het is gewoon goed 28 mbit dus dat zou het niet moeten zijn wij weten het ook niet. Na de kerstdagen maar weer bellen.

Mag ik vragen of u de test heeft uitgevoerd met de door mij aangegeven methode??
Deze geeft namelijk niet Mbit aan maar Kb/sec of Mb/sec........
Of heeft u een andere methode gebruikt?
M.vr.gr. Foeps.

Hallo,ook wij hebben problemen met de draadloze ITV!ik heb de test uitgevoerd en kwam op 472 Kb/sec.De tv's geven veel storing en elke keer weer resetten gaat echt vervelen!En we hebben het nog maar sinds 3 jan!!Ik denk er al over om het op te zeggen!
Badge
Join the club van probleemvolle draadloze ITV kijkers......

laat me raden....*******end beeld, regelmatig stilstaand beeld, of helemaal geen beeld.
adapters op de verkeerde groep aangesloten in de stoppenkast, of een 3 fasen groep?
staat er teveel electrische apparatuur op dezelfde groep aangesloten etc.

Ik krijg volgens zeggen deze week als het lukt een nieuwe set draadloze adapters...ben benieuwd of het gaat verbeteren met deze...

Johan
Badge
@cover

Spijtig om te lezen dat je problemen met Interactieve TV ervaart. Heb je ook getest of de problemen ook voor komen wanneer de TV-ontvanger bekabeld is aangesloten?

Jelmer
Badge
Heb precies het zelfde probleem. Eerst een tijd he goed beeld, nu steeds vaker haperingen. Heb alles bekabeld aangesloten, maar toch haperingen. Internetsnelheid vind ik ook laag. Heb het idee dat 30Mb te weinig is voor Full HD TV. Vooral als je maar 20 haalt.
Reputatie 8
Badge +17
Oók 20Mbps is ruim voldoende voor een HD stream, één HD stream = 8Mbps maximaal...
Badge
@Kees-Jan,

Hoe moet ik dat dan zien? Als uk met twee tv's aan het kijken ben, heb ik dan een stream van16Mbit?

Reageer