Twee weken perfect beeld en nu continu haperingen

  • 25 december 2012
  • 59 reacties
  • 9742 keer bekeken

Badge
We hebben nu twee weken interactieve tv van telfort en daarbij goed beeld gehad. De laatste twee dag hapert het beeld de hele tijd het lijkt wel of het steeds erger wordt. We hebben geen idee waar het door komt. We hebben een draadloossysteem met de stekkers door een monteur geïnstalleerd. De lampjes gaan de hele tijd aan en uit maar als hij hapert dat blijven ze even branden. Weet iemand wat dit kam zijn? Je wordt er echt gek van.

59 reacties

Badge
Tja. klinkt leuk "draadloos" maar het is de bron van een hele hoop ellende. Leuk voor de verkoop, maar meer dan ook niet.
Het kan 1000 en 1 oorzaken hebben, een buurman die op het zelfde kanaal zit, de ene draadloze adapter zit op een andere groep dan de andere en ga zo maar door.

Het enige wat ik u kan adviseren is dat u als u de mogelijk heeft om een netwerkkabel aan te sluiten dat dan ook te doen. Verhoed u voor een berg ergenis.
Badge
Ik heb hetzelfde probleem al vanaf dag 1,

Ik ben al langere tijd bezig een reactie te krijgen van een medewerker van Telfort, tot nu toe niets.

Ondertussen ben ik ook er al achter gekomen dat het draadloos systeem via de stopcontacten totaal niet oed werkt bij de meeste mensen.

Ik heb dus ook de aansluitingen niet op de goede plek in de meterkast ( groep verkeerd, stekker zit aan fornuisgroep )
Mijn buurman heeft ook Telfort draadloos.

Mij is draadloos interactieve televisie beloofd, tot op heden nog niets kunnen zien zonder een draad door de huiskamer, een bron van ergenis dus.

Ik wil van mijn contract af indien Telfort mij geen probleemloos draadloos televisie kan bieden, of zij zorgen ervoor dat mijn 2 tv's via een draad worden aangesloten. Ik kan en wil dat niet zelf doen.

Misschien tijd dat er een groep mensen samen eens tegen Telfort kunnen opstaan, want de leuke tv spots zijn het enige wat lachwekkend is, de rest is huilen.

gr. Johan
als het daadwerkelijk ligt aan de draadloze verbinding,dan is dat een mooie dompert.
ik heb ook het draadloze systeem en heb dus ook veel last van storingen. ben van digitenne overgestapt omdat deze stoorde op een brommer. nu heb ik helemaal geen beeld meer. niet echt een verbetering dus.
ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden.
Badge
We hebben nu twee weken interactieve tv van telfort en daarbij goed beeld gehad. De laatste twee dag hapert het beeld de hele tijd het lijkt wel of het steeds erger wordt. We hebben geen idee waar het door komt. We hebben een draadloossysteem met de stekkers door een monteur geïnstalleerd. De lampjes gaan de hele tijd aan en uit maar als hij hapert dat blijven ze even branden. Weet iemand wat dit kam zijn? Je wordt er echt gek van.


Hoi, omdat het eerst twee weken goed heeft gewerkt en plotseling niet meer, zou ik eerst 1 van de vereisten om goed beeld te ontvangen je internet - snelheid eens kontroleren.
Dit kun je simpel doen op snelle testservers.
Klik op onderstaande link, er vanuitgaande dat u windows 7 gebruikt zal er onder in beeld een pop-up venster komen.... klik hier op >> Opslaan, de download zal nu starten, klik direkt hierna op de knop >> Downloads weergeven.
Nu verschijnt er weer een pop-up waar u de net gestarte Download kunt zien lopen, kijk hier naar de snelheid die daar word weergegeven.
Als u klaar bent met de snelheid monitoren dan klikt u op de knop >> Annuleren en sluit u het venster, hiermee word de download niet opgeslagen.

Plaats de snelheid in dit topic of check zelf even of het genoeg is om storingsvrij TV-signalen te ontvangen.
Er zijn namelijk meerdere klanten aan het klagen in andere topics over een te lage internet-snelheid sinds een paar dagen en dat zou in uw geval weleens de oorzaak kunnen zijn van haperingen van het tv-signaal........

http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin

M.vr.gr. Foeps.
Reputatie 8
Badge +16
Ondertussen ben ik ook er al achter gekomen dat het draadloos systeem via de stopcontacten totaal niet goed werkt bij de meeste mensen.
[..]
Ik wil van mijn contract af indien Telfort mij geen probleemloos draadloos televisie kan bieden, of zij zorgen ervoor dat mijn 2 tv's via een draad worden aangesloten. Ik kan en wil dat niet zelf doen.


Ik vraag me af of er ècht zo'n grote groep mensen problemen heeft met de draadloze set. Ik kan me niet voorstellen dat Telfort een product uitlevert dat niet betrouwbaar werkt, daarmee snijden ze zichzelf uiteindelijk in de vingers.

In principe ben je zelf verantwoordelijk voor de bekabeling binnenshuis vanaf je modem... je kunt dus niet van Telfort eisen dat ze een monteur sturen die kabels door je hele huis gaat leggen en ze netjes wegwerkt.

Wel moet Telfort zorgen dat ze een draadloze verbindingsset leveren die goed werkt... natuurlijk moet je dan wel zelf zorgen dat de verbindingsset op de juiste groep in de meterkast aangesloten kan worden.
Badge
We hebben de snelheid getest, het is gewoon goed 28 mbit dus dat zou het niet moeten zijn wij weten het ook niet. Na de kerstdagen maar weer bellen.
Badge
We hebben de snelheid getest, het is gewoon goed 28 mbit dus dat zou het niet moeten zijn wij weten het ook niet. Na de kerstdagen maar weer bellen.

Mag ik vragen of u de test heeft uitgevoerd met de door mij aangegeven methode??
Deze geeft namelijk niet Mbit aan maar Kb/sec  of Mb/sec........
Of heeft u een andere methode gebruikt?
M.vr.gr. Foeps.
Zijn er forumleden waar de draadloze verbinding wel goed werkt?

en dat zonder problemen? meld dat hier dan even.
ik heb die test gedaan ,,,ik kom op 980 kps gemiddeld.  ik doe dus ook 15 minuten over de download.
pas aan het einde ging hij naar 2 mbps,als ik het goed heb gelezen.
is dit wel genoeg? mijn abbo is voor 20 mb en ik krijg maar 11 vanaf de server gezien de afstand.
maar krijg ik dit nu ook?

ik begrijp er weinig van,sorry maar internet is niet mijn ding.
ik wil gewoon een goede verbinding, maar snap niet hoe het werkt.
Reputatie 8
Badge +17
@cory het lijkt me niet snel genoeg, dus even tot morgen wachten totdat de Moderator Jelmer van Telfort dit op pakt of bellen met de klantenservice zelf
Badge
We hebben de snelheid getest, het is gewoon goed 28 mbit dus dat zou het niet moeten zijn wij weten het ook niet. Na de kerstdagen maar weer bellen.

Mag ik vragen of u de test heeft uitgevoerd met de door mij aangegeven methode??
Deze geeft namelijk niet Mbit aan maar Kb/sec  of Mb/sec........
Of heeft u een andere methode gebruikt?
M.vr.gr. Foeps.

We hebben het op diverse manieren getest. Via de door u aangegeven methode is het 3,6 mb/sec. Ik kan een film in 20 minuten binnen halen, internet is nog nooit zo snel geweest. Ik heb ook het kastje al een keer gereset.
mvg Lydia 
Badge
heb zelfde probleem, downloadsnelheid hiet 218 kbs, en dat is pas belachelijk, bij een 20 mb abbo...
Badge
Hallo Johan,
Ook hier dezelfde problemen, echt slecht, ik ben voor omn ons te bundelen en aktie te ondernemen.
vind alles bijzonder irrotant en zeker om te huilen..

groet

Henk
goedemorgen..

vandaag maar weer eens de test gedaan,,resultaat: ongeveer 700 kbs. ik heb het deze keer ook via de kabel getest. normaal zit je natuurlijk op de wifi.
maakt voor mij dus weinig verschil.  hoewel,,,als ik teruglees zie ik dat het met kabel slechter is dan via de wifi???

ik hoop dat iemand van telfort hier iets aan kan doen.

hoe komt het dat telfort met veel hogere cijfers komt?
Badge
@ Frankzi

"Ik kan me niet voorstellen dat Telfort een product uitlevert dat niet betrouwbaar werkt"

---> blijkbaar wel, aangezien er heel veel klachten zijn

"In principe ben je zelf verantwoordelijk voor de bekabeling binnenshuis vanaf je modem..."

---> als je telefonisch wordt benaderd met een mooie aanbieding, dan ga je ervan uit dat alles werkt, komt de monteur om alles te installeren, dan blijkt dat alles niet via de coax te gaan zoals mijn vorige aansluiting, dan komt opeens de aap uit de mouw, je moet draadloos aankopen, 85 euro kosten.
Ik, die daar niet van op de hoogte is gebracht tijdens het mooie verkoop verhaal ben het daar niet mee eens, Telfort met moeite aan de lijn gekregen en alles werd opgelost, gratis draadloze aaansluitingen voor 2 tv's....dus over die bekabeling wordt nooit gesproken, laat staan dat je daar verantwoordelijk voor bent.

"Wel moet Telfort zorgen dat ze een draadloze verbindingsset leveren die goed werkt."

---> Daar ben ik het volledig mee eens, nu de werkelijkheid nog

"natuurlijk moet je dan wel zelf zorgen dat de verbindingsset op de juiste groep in de meterkast aangesloten kan worden"

---> Dat is belachelijk, als iets niet op een degelijke manier werkt, dan moeten ze het niet verkopen.
zonder voor informatie moet je dus een stopcontact aanleggen op de groep waar ook je tv op aangesloten is....onzin dus, moet gewoon overal op werken
En dan praat ik nog niet eens over mijn buurman wiens Telfort draadloos ook een probleem oplevert voor mijn signaal.

Oftwel.....Telfort  levert een produkt welke totaal niet geschikt is voor elk huishouden, geeft niet vooraf alle informatie welke nodig is om normaal tv te kijken, en de 7 dagen opzegtermijn gaat al in op het moment van akkoord geven ipv op de dag dat het werkelijk in werking zou moeten zijn. Heeft een helpdesk die zo service gericht is dat je minstens 10 tot 15 minuten betaald moet wachten etc.

Ik probeer vanaf dag 1 een reactie te krijgen van een Telfort medewerker....helaas tot op de dag van vandaag nog niets gehoord, blijkbaar weten ze dat er geen hulp te bieden valt om draadloos signaal te leveren.

Ik betaal pas als Telfort kan bieden wat ze mij beloven, zonder dat is het contractbreuk van hun kant en blijven ze in gebreke.

Henk....Ik denk dat krachten bundelen wel een goed idee is.....

Johan
Reputatie 8
Badge +16
@ Frankzi

"Ik kan me niet voorstellen dat Telfort een product uitlevert dat niet betrouwbaar werkt"

---> blijkbaar wel, aangezien er heel veel klachten zijn



"Heel veel" is een relatief begrip... als de draadloze adapters ècht zo slecht zouden werken, dan zou er inmiddels een grote opstand zijn uitgebroken onder Tefort ITV-klanten... en ook bij KPN waar hetzelfde type adapters worden (werden?) gebruikt.

Overigens zou zelf mijn voorkeur uitgaan naar een bekabelde oplossing, zo heb ik hier ook meegedaan aan de ITV-pilot en heb de draadloze set niet getest.

Als de helpdesk je verkeerd heeft voorgelicht, dan is dat een slechte zaak. Maar ik vrees dat er in jouw situatie niets anders opzit dan zelf een netwerkkabel te leggen van het modem naar de TV-decoder. Daar hoef je overigens niet technisch voor te zijn... dat is een kwestie van twee stekkertjes inprikken.
Badge
Ik heb inmiddels contact gehad met telfort en het schijnt dat andere aparaten die worden aangesloten op hetzelfde stopcontact storen op de stekkers. De lampjes in de stekkers gaan dan rood knipperen en je hebt dan wel beeld maar het stoort continu. Ik heb de andere stekkers verwijdert, de stekkers gereset en opnieuw verbonden en mijn beeld is weer perfect. Ik hoop dat anderen hier ook mee uit de voeten kunnen. Iedereen vooral erg bedankt voor het meedenken.
Badge
@ Frankzi

Wel aardig dat je reageert, alleen jammer dat je het punt aanhaalt wat voor mij het minst belangrijkst is.
En mijn persoonlijke mening "heel veel" is niet gebaseerd op tellingen of percentages, maar op de reacties op dit forum en internet.
Ik vind "twee stekkertjes"inprikken wel heel erg makkelijk gezegd, zo werkt dat dus niet.

Ook zit mijn stekker in een uitbouw, waar blijkbaar meerdere stekkerdozen op 1 groep aangesloten zitten, wat betekent dat ik alle stekkers eruit moet halen om, als het zou werken tv te kijken.
Ik ben ook niet van plan om die "twee stekkertjes" zelf aan te gaan leggen.....

Wat ik steeds schandaliger vind worden is dat ik nog steeds geen enkel contact of reactie heb gehad van een Telfort medewerker.
Of jij moet gezien je aantal reacties een veredelde medewerker zijn ??
Reputatie 8
Badge +16
Nee... ik werk niet voor Telfort en wordt ook niet door ze betaald.

Dat de draadloze adapters niet goed werken is vervelend. Maar Telfort kan vemoedelijk niet meer doen dan deze terugnemen en vergoeden.

Volgens mij is het aansluiten van een netwerkkabel van het modem naar je ontvanger ècht niet meer dan twee stekkertjes inprikken. En een geschikte netwerkkabel koop je voor niet al te veel geld bij een computerwinkel of bouwmarkt. Of misschien zit deze bij het installatiepakket... hier bij de pilot had ik deze er wèl bij in elk geval.
nou laat telfort de kastjes voor draadloos internet dan maar terug nemen, ik heb er dus niets aan.
het word je wel verkocht omdat dat de oplossing zal zijn.
hoe kan je dit regelen zonder dat er weer extra kosten komen om de klanten service te bellen?
nu maar opzoek naar een utp tang om de kabel in te korten en een nieuwe stekker erop te zetten.
Reputatie 8
Badge +16
Bij de bouwmarkt heb je goedkope krimptangen. Die zijn meestal goed genoeg voor incidenteel gebruikt. Alleen moet je even handigheid krijgen in het monteren van het stekkertje.
Reputatie 8
Badge +16
En de kleurtjes uit elkaar houden...

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1ZuiFwJ0PxCUYJhymX5HiNxleKkh4ecSCAyaYANbLyQJgrtjx
Reputatie 8
Badge +16
Let wel op dat je een fatsoenlijke utp-kabel hebt. Bij sommige kant-en-klaar kabels zijn de aders iets dunner waardoor je er niet fatsoenlijk een stekkertje op kunt knijpen.
ik ga de kabel gebruiken die ik van telfort heb gekregen!!! hoop dat dat dus een fatsoenlijke kabel is.
de stekker moet er alleen vanaf omdat ik anders een veel groter gat moet boren.
ik neem aan dat de lengte van de kabel niet uitmaakt?
ben trouwens even bij de bouwmarkt zo`n tang wezen halen,ga vanavond maar eens proberen of het lukt.

bedankt voor de info zover.
Badge
En de kleurtjes uit elkaar houden...

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1ZuiFwJ0PxCUYJhymX5HiNxleKkh4ecSCAyaYANbLyQJgrtjx


Maar hoe hou dat stekkertje nu? Met het borgpennetje naar beneden of naar boven:o
Leuk zoon plaatje, maar daar kan iemand goed de mist mee ingaan.

Reageer