beantwoord

Twee knoppen afstandsbediening defect

• 27 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 60 keer bekeken

Reputatie 2
Hallo Telfort,

bij onze afstandbediening werken sinds gisteren twee knoppen niet meer, de i-TV/aan-uit knop rechtsboven en de metaal-gecoate afspeelknop middenboven (tussen versneld heen en terug spoelen). Alle twee wel veelgebruikte knoppen bij ons... Bij deze knoppen licht het kleine lampje rechtsboven in de afstandsbediening ook niet op. Hieruit leid ik af dat de afstandsbediening zijn leeftijd heeft bereikt. We hebben wel eens een speler uitgewisseld en hebben steeds de originele van de eerste speler blijven gebruiken. If it ain't broken... Toch gek dat ze nu zo plotseling, zonder aanleiding, kapot gaat.

In eerste instantie heb ik zelf ook gekeken of het met het netwerk, het modem of de speler te maken heeft. Gisteren is alles opnieuw gereboot, en ook na een nieuwe start gaat het nog niet goed met de afstandsbediening. Ook de batterijen hebben we tijdelijk vervangen voor nieuwe exemplaren. Ook dit maakte geen verschil. We hadden enige tijd nodig om vast te stellen dat maar enkele knoppen het probleem opleverden. Vanavond bleef dit euvel ook bestaan.

Graag zou ik een vervangend exemplaar ontvangen, mijn gegevens, zoals jullie eerder aan anderen hebben gevraagd heb ik de noodzakelijke info in mijn profiel toegevoegd.

Alvast bedankt!

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 27 augustus 2019, 21:20

Hoi @rationeel, dat is een mooie uitgebreide analyse. Dit klinkt inderdaad als een afstandsbediening die het heeft begeven. Een nieuwe is dan ook onderweg en komt binnen twee werkdagen naar je toe.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Dat ziet er inderdaad een stuk frisser uit. Ook leuk om te zien inderdaad dat de icoontjes/cijfers/letters groter zijn geworden en dat op die kleine knopjes. Toch een stuk overzichtelijker. Veel plezier er van en mocht er nog weer eens iets zijn, dan zien we je graag weer op het Forum verschijnen.
Reputatie 2
Nogmaals bedankt Bart. Net heb ik de afstandsbediening uit de brievenbus gehaald. Ze werkt als een zonnetje.

Omdat we zo'n oude hadden ziet die nieuwe er trouwens een stuk frisser uit. Een andere verandering, best grappig voor een product dat verder als identiek te boek staat, is dat een aantal knoppen wat grotere iconen hebben gekregen. Dit is alleen maar goed en vergroot de toegankelijkheid voor mensen.

Om het een en ander te illustreren heb ik een paar fotootjes gemaakt. Voor alle duidelijkheid, de vergeelde links is de oude (#kunststofveroudering). Alleen om een stukje productontwikkeling vast te leggen van iets waar we anders niet zo bij stil staan.

En zo ook meteen het harde bewijs geleverd dat we nu de gelukkige bezitter van een frisse nieuwe afstandsbediening zijn. Zo, en nu eerst even handen wassen voordat ik TV ga kijken.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan hoor. Dat tot laat was eenmalig, nu gewoon weer tot 21.00 uur.

Mocht er weer iets zijn, zie ik je graag weer verschijnen!
Reputatie 2
Dank je Bart, voor deze welbekende Telfort service. Jullie zijn tegenwoordig nog lang in de avond bereikbaar, viel mij op.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @rationeel, dat is een mooie uitgebreide analyse. Dit klinkt inderdaad als een afstandsbediening die het heeft begeven. Een nieuwe is dan ook onderweg en komt binnen twee werkdagen naar je toe.

Reageer