beantwoord

TV5 Monde verdwijnt

yllen
Reputatie 1
  • Starter
  • 12 reacties
Hallo.
Ben geschrokken van het bericht dat TV 5 verdwijnt, wij kijken hier bijna elke dag naar. Prachtige documentaires en films en ondertitelt wat prima is voor ons, om de franse taal onder de kniee te krijgen. France 2 zijn we niet blij mee, veel gezwets. Al contact gehad met KPN, die zeggen al veel klachten te hebben gehad en overwegen TV 5 te behouden. Hoop dat dit gaat lukken.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 5 juli 2018, 10:11

Hallo allen, het klopt inderdaad dat TV5 Monde uit het zenderpakket is verdwenen. Dit is inderdaad op basis van klantonderzoek gedaan en de resultaten daarvan worden gecombineerd met kijkcijfers. Daarmee worden zulke keuzes gemaakt, daarbij kunnen inderdaad mensen teleurgesteld worden. Ik neem jullie signalen wel mee, zodat er bij een volgende zenderwijziging rekening mee kan worden gehouden!

Bekijk reactie

20 Reacties

JRe
Reputatie 1
Ik kan me niet indenken dat er meer vraag is naar France2 dan naar TV5.
Zou dus een heel verstandige beslissing zijn om TV5 te handhaven, daar behoud je klanten mee.
Wim Maat
Reputatie 1
Telfort heeft TV5 Monde van de tv verwijderd en binnenkort krijgen we France2 er voor in de plaats.
Waarom vraag ik me af. TV5 bevalt ons heel goed. Veel nieuws over met name Afrika, vaak Nederlandse ondertiteling (voor mijn vrouw niet nodig, maar voor mij nuttig). De vraag is of France2 dit ook biedt.
Wij zijn drie weken geleden overgestapt van Ziggo naar Telfort. Ik heb toen gecheckt of TV5 in het pakket zat (in het uitgebreide bleek) Was dit niet het geval geweest dan had ik de overstap niet gedaan. Ondanks het prijsvoordeel.
JRe
Reputatie 1
Je bent niet de enige, zie bijvoorbeeld ook
https://forum.telfort.nl/tv-338/tv-5-76482/index1.html#post629335
Galdor68
Helaas is Telfort voor het tv aanbod van KPN afhankelijk dus alle providers die hun televisie van het KPN platform betrekken hebben tv5 verloren.
De reden was niet populair genoeg.
JRe
Reputatie 1
Dan vraag ik me toch af of France2 wel populair is, of zou die goedkoper zijn?
Galdor68
Ik zou aan geen van beide behoefte hebben, maar tv5 leek vrij populair te zijn dat is op de diverse fora wel te lezen. Nergens een echt antwoord hoe de populariteit gemeten is er wordt klant onderzoek genoemt maar dan verbaas ik me persoonlijk dat de Nederlandse commercielen nog steeds populair genoeg zijn voor doorgifte.
TTP
Reputatie 1
Dit is echt balen, de overstap gemaakt om uiteindelijk TV5 in HD te kijken, nu is het weg.
Daar zijn we echt niet blij mee.
Jasper - Telfort
Reputatie 2
Badge +2
Hallo allen, het klopt inderdaad dat TV5 Monde uit het zenderpakket is verdwenen. Dit is inderdaad op basis van klantonderzoek gedaan en de resultaten daarvan worden gecombineerd met kijkcijfers. Daarmee worden zulke keuzes gemaakt, daarbij kunnen inderdaad mensen teleurgesteld worden. Ik neem jullie signalen wel mee, zodat er bij een volgende zenderwijziging rekening mee kan worden gehouden!
TTP
Reputatie 1
Bedankt Jasper voor je reactie.
France2 werd weggehaald van Ziggo's pakket omdat het niet bekeken werd en waarschijnlijk niet genoeg betaald werd voor de licentie.
Wat zal KPN/Telfort?XS4ALL doen?
Precies het zelfde, na een tijdje.
Een zeer slechte zaak.

Ik heb een klacht ingediend bij KPN.
Francofonen en francofielen, klacht indienen voor contractbreuk.
https://www.kpn.com/service/klacht-indienen.htm
TTP
Reputatie 1
Het schijnt een klacht in te dienen bij KPN niet te helpen voor de Telfort klanten...

Ik ben Telfort klant geworden op basis van info van een telfort medewerker die mij de extra pakket aangeboden heeft (TV5 Monde, Arte, en andere TVzenders)
Nu valt TV5 Monde weg. Volgende Arte?
Ik neem er niet genoeg mee.
Ik zeg het abonnement per direct af.
JRe
Reputatie 1
Galdor68 schreef:

Ik zou aan geen van beide behoefte hebben, maar tv5 leek vrij populair te zijn dat is op de diverse fora wel te lezen. Nergens een echt antwoord hoe de populariteit gemeten is er wordt klant onderzoek genoemt maar dan verbaas ik me persoonlijk dat de Nederlandse commercielen nog steeds populair genoeg zijn voor doorgifte.

Het is inderdaad erg mistig hoe de populariteit wordt gemeten.
Naar nu blijkt halen ze elders France2 weer uit het pakket.
En van mij mogen de nederlandse commerciëlen er per direct uit, wat een bagger. RTL gaat (helaas voor de werknemers daar) al minderen.
Jasper - Telfort
Reputatie 2
Badge +2
Over toekomstige wijzigingen is nog niets bekend, dus over het wel of niet blijven France2 en het wel of niet terugkomen van TV5 Monde is nog niets te zeggen. We geven alle signalen door richting KPN en de mensen die het aanbod bepalen, zij zullen daar uiteindelijk beslissingen over nemen. Over het algemeen wordt het zenderpakket 1 keer per jaar gewijzigd, met uitzonderingen als zenders stoppen met uitzenden in Nederland.
reindal
Reputatie 1
Wij kijken ook graag en vaak naar films en series op TV5. Bijna alles is ondertiteld en de kwaliteit is veel beter dan die van de Nederlandse commerciële kanalen. We nemen op en kijken later terug. Wij zitten nu midden in de spannende serie Ruptures en plotseling kunnen we de rest niet meer opnemen!:(:@
jacpet
Reputatie 1
Badge
Ongeveer anderhalve maand geleden heb ik telefonisch contact opgenomen met uw klantenservice i.v.m. het verdwijnen van TV5 Monde uit het zenderpakket. Daarbij werd mij verzekerd dat het pakket voor mij ongewijzigd zou blijven omdat ik een uitgebreid pakket had. Omdat ik mijn twijfels bleef houden, heeft uw medewerker aan de telefoon e.e.a. nog nagevraagd bij een leidinggevende. Opnieuw werd mij medegedeeld dat er voor mij niets zou veranderen. Tot mijn grote verbazing blijkt TV5 Monde toch verwijderd te zijn om binnenkort plaats te maken voor France 2. Ik heb hier duidelijk geen behoefte aan, te meer omdat ik drie jaar geleden na overschakeling op glasvezel bewust heb gekozen voor Telfort i.v.m. de beschikbaarheid van TV5 Monde. Als deze wijziging niet ongedaan wordt gemaakt, zal ik serieus overwegen - contractbreuk! - over te stappen op een provider die wel TV5 Monde in zijn pakket heeft.
Galdor68
@jacpet Het probleem is dat het KPN tv platform de zender niet meer doorgeeft. Al zou Telfort het terug willen draaien is het bijna niet mogelijk. Dus je zal een provider moeten zoeken die niet op het kpn netwerk actief is. Of het tv signaal uit een andere bron betrekt.
Dan kom je snel op sateliet uit tv5 monde is free to air.
jacpet
Reputatie 1
Badge
Maar waarom dan de apert onjuiste informatie die ik van de Telfort-klantenservice kreeg waarbij mij verzekerd werd dat TV5 Monde deel bleef uitmaken van het uitgebreide pakket?
JRe
Reputatie 1
Helaas is het zo dat Klantenservice niet altijd goed geînformeerd is; ook de moderatoren verstrekken niet altijd correcte informatie.
Het is dan zuur voor de klant dat beslissingen op basis van foutieve info toch voor rekening van de klant zijn.
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
Iedere provider lijkt een eigen 'zendercaroussel' te hebben waarbij zenders verdwijnen en toegevoegd worden...
Een overstap naar een andere provider, of dat nou over DSL, de kabel of glasvezel is, geeft geen enkele garantie dat iemands voorkeurszenders gehandhaafd blijven.
C'est la vie... :8
Tesse
Reputatie 1
Ik wil net naar een goeie film gaan kijken kom ik er achter dat tv5 monde er niet meer is,heel jammer er is al zo weinig!!
Ben blij dat Canvas er nog is,vaak goeie films of documentaires.Ik zou zo wel een aantal zenders weten die er eerder afkunnen.
Galdor68
Tesse schreef:

Ik wil net naar een goeie film gaan kijken kom ik er achter dat tv5 monde er niet meer is,heel jammer er is al zo weinig!!
Ben blij dat Canvas er nog is,vaak goeie films of documentaires.Ik zou zo wel een aantal zenders weten die er eerder afkunnen.

Die voorkeur zal voor ieder anders liggen helaas zijn de providers ook nog vanwege de huidige mediawet verplicht 20 of 30 kanalen door te geven.
Voor het grootste aanbod zijn er maar twee opties KPN en Ziggo. De rest heeft inderdaad hun carroussel.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)