beantwoord

TV - Zwart beeld na gebruik van gids en bij terugkijken

• 30 juli 2020
  • 14 reacties
  • 296 keer bekeken

Ik heb sinds een aantal dagen last van een storing bij mijn tv-signaal. Het beeld valt weg/wordt helemaal zwart. Op de tv-ontvanger zie ik wel het zendernummer staan en het geluid gaat ook keurig door.

Dit probleem is regelmatig aan de orde nadat ik via de gids op de afstandsbediening door de zenders blader en vervolgens een zender kies. Bij dat zappen valt het hele beeld weg, de tv gaat dan op zwart, maar het geluid gaat wel door. Probleem komt soms ook voor bij regulier zappen via de afstandsbediening en had het ook één keer tijdens het terugkijken van een programma. Gewoon tijdens het kijken (dus zonder dat ik ergens op drukte).

Meestal helpt zappen naar een andere zender dan ook niet direct. In de meeste gevallen moet ik een tijdje wachten, meerdere malen zappen en in een aantal gevallen hielp niets meer. Ook het uitzetten van mijn tv en de tv-ontvanger hielp niet. Nadat ik beide weer ingeschakeld had was het probleem nog steeds aan de orde. De enige oplossing toen was het volledig opnieuw opstarten van de tv-ontvanger.

De problemen blijven dus doorgaan en zijn zeer irritant. Wat is de oplossing Telfort?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 14 augustus 2020, 08:34

Heb je iets van externe apparatuur aan de ontvanger hangen? Zo ja, wil je die er tussen uit halen. Komt het dan nog weer voor? Ben wel benieuwd of dat voor de storing komt. Anders ook andere HDMI poorten proberen of zelfs even een nieuw kabel.

Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 2

Ik neem aan dat je via een HDMi kabel kijkt?

Die al eens als test vervangen door een ander?

Voor de rest niets veranderd aan de kijk-situatie….dus bv andere tv?

Reputatie 8
Badge +12

Of een andere HDMI poort in de TV. En heb je de ontvanger ook al een reset gegeven? Helpt dat nog? 

Reputatie 8
Badge +12

Ik ga er van uit dat je weer beeld hebt. Ik heb geen reactie meer gezien.

Ow, ik heb dus toch wel een reactie ontvangen van Telfort? Ik had de verwachting op een antwoord van jullie al een beetje laten varen… 
Ik heb vreemd genoeg helemaal geen melding ontvangen nav deze reactie van jullie in mijn mailbox. Ik wist dus niet dat ik een reactie had gekregen.

Ik vind het overigens erg raar dat je geen e-mail of vraag in kunt sturen via een contactformulier op de site van Telfort. Ik heb geen FB of Twitter, dus ik vind de opties om in goed contact te komen via de klantenservice van Telfort zeer karig, zeker als het zo ontzettend lang duurt voordat je een reactie op dit forum krijgt. Dat moet toch eenvoudiger en klantvriendelijker kunnen?

Mbt het technische probleem: Er is niets aan de hand met mijn HDMI-kabel of met de poort. Die zijn beide nog vrij nieuw, in prima staat en onaangetast.
De problemen lijken momenteel wel verdwenen en kwamen volgens mijn info toch echt vanuit het TV-signaal van Telfort. In de dagen voor 30 juli (toen ik dit probleem meldde hier) was er in mijn regio ook sprake van een storing volgens jullie site. Er werd alleen heel weinig info gegeven over de aard van die storing.

Of een andere HDMI poort in de TV. En heb je de ontvanger ook al een reset gegeven? Helpt dat nog? 

Via een eerdere aangedragen oplossingsmogelijkheid (via de automatische storingsoplosser op jullie site → volg de volgende stappen) werd mij juist uitdrukkelijk gemeld om de tv-ontvanger niet volledig opnieuw op te starten of te resetten in deze specifieke situatie. Dat is dus erg tegenstrijdig...

Reputatie 2

Vind het dan wel jammer dat ik je wat tips geef, en er 0 reactie op krijg.

Sowieso heb je niets getest, want je gaat er vanuit dat dat nog allemaal goed is omdat het vrij recent is, dat zegt dus helemaal niets, ook nieuwe spullen kunnen stuk:wink:

En de automatische storingsoplosser is een standaard stappen plan, intussen zullen de ict en servicemedewerkers een beter beeld hebben wat wel en niet slim is om te testen.

Gelukkig heb je ontdekt waar de storing zat…..bij jouw in de regio dus, en nog mooier dat alles weer werkt, ik weet alleen niet wat voor tv-ontvanger je hebt, want na de laatste update….wat een drama

Vind het dan wel jammer dat ik je wat tips geef, en er 0 reactie op krijg.

Sowieso heb je niets getest, want je gaat er vanuit dat dat nog allemaal goed is omdat het vrij recent is, dat zegt dus helemaal niets, ook nieuwe spullen kunnen stuk:wink:

En de automatische storingsoplosser is een standaard stappen plan, intussen zullen de ict en servicemedewerkers een beter beeld hebben wat wel en niet slim is om te testen.

Gelukkig heb je ontdekt waar de storing zat…..bij jouw in de regio dus, en nog mooier dat alles weer werkt, ik weet alleen niet wat voor tv-ontvanger je hebt, want na de laatste update….wat een drama

Ik had het probleem specifiek voorgelegd aan Telfort. Dan mag je toch ook binnen een paar dagen een reactie van hen verwachten?!
Ik weet niet precies wie jij bent of wat voor rol je hebt, maar ik zocht contact met de klantenservice van Telfort en ik baal heel erg dat zij zo moeilijk te bereiken zijn.

Uiteraard heb ik vanalles getest, jouw aanname klopt hierin dus niet. En ik weet dus ook nog steeds niet waar het probleem exact vandaan kwam. Ik bleef problemen houden, ook enkele dagen nadat de storing volgens de Telfort-site voorbij zou moeten zijn. Het is nu nog helemaal niet zeker dat de problemen volledig verholpen zijn. 

Ik zou dus graag van Telfort hierover duidelijkheid willen ontvangen!

Reputatie 2

Dan moet je niet je vraag op een algemeen Telfort forum zetten, dan is bellen de meest slimme keuze als je geen twitter of facebook hebt en snel antwoord wilt. Daarbij kan ik je gelijk uit de droom helpen, als je je vraag wel op bv facebook had gezet, dan was je nog meer teleurgesteld dan nu. Ik heb zelf ook genoeg gezeur gehad, ook div keren contact gezocht via facebook, de antwoorden die je daar krijgt, is in de stijl van “ja, dat weet ik ook niet, neem contact op met de klantenservice” …... 

En ik heb geen aandelen Telfort ofzo, maar weet dus hoe traag ze reageren en dacht jouw iig een beetje op weg te kunnen helpen:wink:

Lees dit maar eens, dan weet je hoe lang ik al bezig ben….

https://forum.telfort.nl/tv-338/telfort-itv-werkt-niet-in-het-buitenland-86421

Reputatie 8
Badge +12

Je geeft zelf al aan een verstoring, probleem zat dus ergens in de doorgifte van de tv. Ik kan zo niet specifiek achterhalen wat er nou daadwerkelijk aan de hand was. Excuses voor het ongemak. Fijn dat het nu weer is opgelost. Want ik begrijp dat je sindsdien weer geen problemen meer hebt gehad. Mocht dat wel weer zo zijn, hoor ik dat graag en ga ik het onderzoeken. 

Wil je contact met ons, dan heb je meerdere opties. Telefonisch via 0900-9596, de social media kanalen of via het Forum. Verschillende mogelijkheden. 

Je geeft zelf al aan een verstoring, probleem zat dus ergens in de doorgifte van de tv. Ik kan zo niet specifiek achterhalen wat er nou daadwerkelijk aan de hand was. Excuses voor het ongemak. Fijn dat het nu weer is opgelost. Want ik begrijp dat je sindsdien weer geen problemen meer hebt gehad. Mocht dat wel weer zo zijn, hoor ik dat graag en ga ik het onderzoeken.

Had zojuist weer dat het beeld volledig op zwart ging. Gewoon tijdens het kijken, zonder te zappen oid. Geluid ging keurig door, alleen beeld op zwart. Zendernummer ook keurig in beeld op de ontvanger. Problemen zijn helaas dus nog niet voorbij. 
Zappen naar andere zenders hielp niets. Heb de tv en de ontvanger maar uitgedaan. Even later weer aangezet en nu doet ie het voorlopig wel weer...

Reputatie 8
Badge +12

Heb je iets van externe apparatuur aan de ontvanger hangen? Zo ja, wil je die er tussen uit halen. Komt het dan nog weer voor? Ben wel benieuwd of dat voor de storing komt. Anders ook andere HDMI poorten proberen of zelfs even een nieuw kabel.

Reputatie 8
Badge +12

Ik ga er van uit dat je geen zwart beeld meer hebt gehad. Ik heb geen reactie meer van je gezien.

Nee Bart, sorry, maar de problemen zijn nog niet voorbij.
Ik begin de moed hier op dit forum helemaal te verliezen. Ook omdat ik bij ieder bezoek aan dit forum een nieuw wachtwoord aan moet maken omdat het reguliere inloggen niet werkt. Ik weet zeker dat ik de juiste gebruikersnaam (mijn mailadres) en het juiste wachtwoord daarvoor gebruik. Maar het lukt niet om in te loggen hier. Enige oplossing is om bij ieder bezoek een nieuw wachtwoord aan te maken. Maar na het uitloggen werkt dit nieuwe wachtwoord al niet meer. Ook het vorige niet.

Verder, mbt de problemen bij de tv: Het beeld springt regelmatig weer op zwart. Nu ook weer. Heb alle HDMI-poorten al geprobeerd, heb al nieuwe HDMI-kabels geprobeerd, maar geen succes.

Ik begin me zelfs af te vragen of er niet een probleem in mijn eigen tv zit (maar hoe komen we daar achter?). Als het beeld op zwart gaat, dan gaat het geluid wel verder (vanuit de speaker van mijn tv) en het zendernummer blijft ook zichtbaar op de tv ontvanger. Het beeld is dus zwart, maar vanuit een bepaalde hoek vlakbij de tv kun je heel vaag nog wel iets zien bewegen als je heel goed kijkt. Als je recht voor de tv zit op normale afstand, dan is het pikzwart. Het betreft een LG 42LF580V - Led-tv - 42 inch - Full HD - Smart tv uit 2015.

Reputatie 8
Badge +11

@Menno456 Bart heeft vakantie, daarom neem ik het van hem over.

Wat gek, en niet fijn, dat je steeds een nieuw wachtwoord aan moet maken. Er komen niet meer signalen over binnen. Maakt het verschil als je dit probeert vanuit een andere browser (Google Chrome, Mozilla Firefox) of vanaf een ander apparaat? Ik raad je in ieder geval aan om voor de zekerheid je tijdelijke internetbestanden en cookies op te schonen. 

Daarnaast ook jammer om te horen dat de problemen met tv kijken nog niet opgelost zijn. Wat je vertelt over het nog wel beeld hebben vanuit een bepaalde hoek lijkt me geen goed teken. Kan je het beeld tijdelijk testen met een ander apparaat? Merk je bijvoorbeeld hetzelfde als je tijdelijk een laptop of gameconsole via HDMI aansluit? 

Reageer