beantwoord

TV werkt vaak niet

• 19 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 193 keer bekeken

Heb hier hetzelfde probleem sinds bekendmaking van ovrname. Vaak storing dat zender niet beschikbaar is in een blauw.vak zonder foutmeldingscode. Heb al gehad dat hele avond geen tv beschikbaar is. Heb HDMI kabel al vervangen, alle software geüpdatet, modem herstart en alle andere mogelijke oplossingen. Het lijkt of ze je willen verleiden over te stappen naar duurdere abonnement van KPN.

Zal het nu nog even bekijken zoals het nu is maar als dit zo blijft toch overstappen naar een andere provider wat geen KPN zal zijn.

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 23 oktober 2019, 15:28

Dat wordt inderdaad lastig dan. Je geeft aan dat het lampje gewoon wit brandt dan is dat de DVS1200 toch. 

Zou je de set eens willen ontkoppelen en weer willen koppelen?

Ontkoppelen/resetten DVS 1200

1. Druk 3 seconden op het Reset knopje aan de zijkant van de adapter.
  2. Het lampje knippert wit als je het knopje loslaat. De eerder gekoppelde verbindingen zijn opgeheven.
  3. Voer deze stap op alle verbindingsadapters uit.

Koppelen DVS 1200

1. Plaats de adapters dicht bij elkaar om het koppelproces te vergemakkelijken. 
  2. Begin bij adapter 1. Druk op de Reset/koppelknop ongeveer 3 seconden . Het lampje knippert nu snel wit.
  3. Herhaal binnen 2 minuten deze actie op de adapter 2. Wanneer je dit goed hebt uitgevoerd brandt het lampje nu continu wit op beide adapters.
  4. Wanneer je een derde adapter hebt, koppel je deze ook door ongeveer 3 seconden op de reset/koppelknop van adapter 3 te drukken.

Helpt dat? En verder zitten er ook geen adapters van andere apparaten in de buurt? Deze willen nog wel eens gaan storen namelijk.

Bekijk reactie

11 reacties

Lol,  dat bedoelde ik dus met dat jullie noet lezen en met standaard oplossingen komen. 

Ik heb het modem in de meteekaat BUITEN de woning en heb geen meterslange kabel om het rechtstreeks te verbinden. Ik heb alleen de DVS in het stopcontact. 

Maar maakt nier meer uit.  Ben urenbezig geweest met het uitproberen van oplossingen. 

Al meerdere avonden geen TV kunnen kijken. 

Telfort was altijd goed tot ze aankondigden over te gaan naar KPN. 

Voor mij is de maat vol. Niet meer van plan uren oplossingen uit te proberen zonder dat het opgelost is. 

Zoek wwl een andere provider. 

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Freddy7531 hoe is je tv-decoder aangesloten op het modem, rechtstreeks met een LAN-kabel of anderszins?

Internet is verder OK, gisteren werkte de TV weer niet en heb toen on-line zitten gamen en had daar helemaal geen probleem mee. 

Als de TV niet werkt werkt internet wel goed. 

Kan on-line gamen en games en films downloaden zonder problemen. 

Reputatie 8
Badge +11

Dat wordt inderdaad lastig dan. Je geeft aan dat het lampje gewoon wit brandt dan is dat de DVS1200 toch. 

Zou je de set eens willen ontkoppelen en weer willen koppelen?

Ontkoppelen/resetten DVS 1200

1. Druk 3 seconden op het Reset knopje aan de zijkant van de adapter.
  2. Het lampje knippert wit als je het knopje loslaat. De eerder gekoppelde verbindingen zijn opgeheven.
  3. Voer deze stap op alle verbindingsadapters uit.

Koppelen DVS 1200

1. Plaats de adapters dicht bij elkaar om het koppelproces te vergemakkelijken. 
  2. Begin bij adapter 1. Druk op de Reset/koppelknop ongeveer 3 seconden . Het lampje knippert nu snel wit.
  3. Herhaal binnen 2 minuten deze actie op de adapter 2. Wanneer je dit goed hebt uitgevoerd brandt het lampje nu continu wit op beide adapters.
  4. Wanneer je een derde adapter hebt, koppel je deze ook door ongeveer 3 seconden op de reset/koppelknop van adapter 3 te drukken.

Helpt dat? En verder zitten er ook geen adapters van andere apparaten in de buurt? Deze willen nog wel eens gaan storen namelijk.

Reputatie 8
Badge +11

Die was er even bij ingeschoten, excuses. Al denk ik wel dat het probleem in de aansluiting zit. Dus waarschijnlijk de DVS. Wellicht werkt een vervangende, maar dat durf ik niet te zeggen. Ik begrijp ook uit je reactie dat je er geen zin meer in hebt, dan mag natuurlijk. Mocht ik toch nog kunnen helpen, dan hoor ik dat graag. 

Deze is aangesloten via de Devolo 1200 set. 

Heb daar ook de internetkabel van vervangen.

Het is alleen TV die het niet doet steeds. Internet werkt op dat moment wel. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Freddy7531, welkom hier. Ik lees problemen met de tv. Dit vooral sinds de nieuwe verbinding. Het is zeker niet de bedoeling om je over te laten stappen op een duurder abonnement. Ik wil je dan ook graag helpen om het probleem op te lossen. 

Je geeft aan dat alleen de tv problemen geeft. Deze is aangesloten met een DVS. Heb je de mogelijkheid om de ontvanger rechtstreeks met een kabel aan te sluiten op het modem? Dus zonder de DVS? Zo kunnen we uitzoeken of het aan de verbinding ligt of juist de DVS? 

Voor de DVS kun je ook nog een ander stopcontact proberen. Zonder andere stekkers in dat stopcontact. Er mag wel een stekker in de DVS. En heb je deze stappen al doorlopen? Ik hoor graag of het verbetering geeft. 

Rechtstreeks aansluiten lukt niet daar het modem in de meterkast buiten de woning zit aangesloten. Ik heb geen kabel die lang genoeg is voor een rechtstreekse aansluiting.

Het lampje van de DVS brand gewoon wit op het moment van de storing dus zou moeten werken.

De DVS zit al in een apart stopcontact waar verder geen stekkers in zitten.

Ik heb de kabel van die DVS naar de ontvanger reeds vervangen door een nieuwe. Heb ook de HDMI van de ontvanger naar de TV vervangen. Dus kosten gemaakt voor een mogelijke oplossing.

Zoals je ziet nog steeds storingen. Vervelend dat het juist in de weekends steeds langdurig is. Vaak ongeveer een half uur, 1 keer zelfs een hele avond.

Problemen met de TV is de reden waarom ik bij een vorige provider ben weggegaan ondanks de goedkopere prijs met een internetsnelheid van 1Gb/s. 

Dit geeft al aan dat Goedwerkende TV voor mij belangrijker is dan internetsnelheid..

Misschien tijd om weer eens te switchen.

Schijnt dat die vorige provider nu andere TV-leverancier heeft dus ben al aan het zoeken.

Via die powerline adapters word je verbinding nooit zo stabiel als met een vaste kabel.

Is er echt geen mogelijkheid te bedenken om die toch te gaan gebruiken, ik had dezelfde ellende als jij had en als de buren de magnetron aandeden lag bij mij de boel plat bij wijze van spreken.

Als je echt niks anders kunt, heb je die powerline's wel in een geaard stopcontact zitten, zonder randaarde werken ze ook al een stukje minder, zorg dat als ze in een dubbel stopcontact zitten er geen gebruik word gemaakt van de andere die er naast zit, alleen een stekker in de Devolo, en je kan proberen om 1 adaptor om te draaien in het stopcontact, dit wil soms ook wel eens een verbetering geven, soms zijn kabel getwist in de aansluiting.

En eventueel eens testen wat voor snelheid ze onderling halen, dit doe je door via een laptop of computer en het cockpit programma van Devolo te gebruiken, en eventueel kun je ook de firmware upgraden als die is uitgebracht. https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat het internet verder goed is. Dat is zeker belangrijk. Het lijkt er ook op dat er niets met jouw verbinding aan de hand is, maar met de manier van aansluiten van de tv op het modem. Dat is nu met de draadloze adapters. Vervang deze eens door een netwerkkabel. Dus sluit de ontvanger rechtstreeks aan met een kabel op het modem zoals Doornekamp33 ook al aangeeft. Doet het probleem zich dan nog steeds voor? 

Reageer