beantwoord

tv werkt niet meer

• 24 januari 2018
  • 11 reacties
  • 230 keer bekeken

Sinds 18/1 geen tv beeld meer. Op 20/1 storingsdienst gebeld ze zeiden dat de modem vervangen moest worden. Nieuwe modem ontvangen op 22/1, maar nog steeds geen tv beeld op het scherm.
Gelijk de technische dienst gebeld, maar ze konden mij niet verder helpen.
Ik krijg de volgende tekst op scherm: "Welkom terug bij interactieve TV
Opstarten 70%
Systeem opstarten"
De opstart stopt steeds bij 70% wat ik ook doe.

Ellie.
icon

Beste antwoord door Eduur 26 januari 2018, 17:48

Ik heb de nieuwe TV-ontvanger net aangesloten. Hoera ik heb weer beeld deze ontvanger werkt prima!
Bekijk reactie

11 reacties

Badge +18
Dan blijft de ontvanger hangen in een update.
Probeer hem eens te resetten.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Ik heb bovenstaande link geprobeerd hij start opnieuw op maar blijft bij 70% hangen
Badge +18
Heb je beide keuze opties op "ja" gezet?
Zo nee, probeer dat nog een keer.

Ook kan je daarna deze manier nog proberen.

Probeer dan de volgende stappen:

Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel.
Wacht 30 seconden.
Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de stroomkabel aan.
Druk direct na het inschakelen van de tv-ontvanger of het aansluiten van de stroom achter elkaar op de standbyknop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Het Systeemmenu verschijnt nu in beeld.
Werkt stap 4 niet? Haal, voordat je de tv-ontvanger weer aanzet, de ethernetkabel uit de tv-ontvanger. Er verschijnt F11. Druk 1x op de standby-knop bovenop de tv-ontvanger totdat het Systeemmenu verschijnt. Stop de ethernetkabel weer in de tv-ontvanger.
Selecteer de juiste optie
Zet de selectie op Terug naar fabrieksinstellingen door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.
Houdt nu de standbyknop ingedrukt totdat de televisie aangeeft opnieuw op te starten.

Als dat ook niet helpt kan je nog je modem resetten. Mogelijk helpt dat.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Ik ben weer naar fabrieksinstellingen gegaan en heb ook de andere manieren geprobeerd maar hij blijft als maar weer hangen op 70%
Badge +18
En het resetten van je modem?
Als dat ook niet helpt webcare je ontvanger ontkoppelen, waarna je deze opnieuw moet aanmelden.
Dat was bij mij nodig toen alles hiervoor ook niet hielp.
Net storingsdienst gebeld om de ontvanger te ontkoppelen, maar dat werkt ook niet. Het kastje wordt nu vervangen.
Nelly bedankt voor de hulp.
Badge +18
Geen dank, graag gedaan. :)
Gelukkig wordt het nu opgelost.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Eduur, welkom op het forum! Fijn dat de TV-ontvanger wordt vervangen. Laat je hier even weten hoe het nieuwe exemplaar functioneert zodra je deze hebt ontvangen? Bij voorbaat dank!
Ik heb de nieuwe TV-ontvanger net aangesloten. Hoera ik heb weer beeld deze ontvanger werkt prima!
Badge +18
Feestje. 🆒
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden en een fijn weekend! 😃

Reageer