beantwoord

TV via app in EU werkt niet via wifi

• 7 juni 2018
  • 21 reacties
  • 497 keer bekeken

Tv kijken via app werkt op Kreta niet via wifi.
Wel via 4G.
Ik krijg een foutmelding maar die is zo snel weg dat die niet leesbaar is.
Verder de melding dat er iets fout ging met een knop om opnieuw te proberen.
Is op alle zenders het geval.
Via een andere tv provider werkt het wel, dus het lijkt me niet aan de instelling van de wifi / router te liggen.
Hebben jullie tips en trucs voor een oplossing?
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Stephen 12 juni 2018, 13:27

Hallo Stoffel63, bedankt voor het verduidelijken. Voorlopig werkt de app in de EU alleen nog maar via de mobiel dataverbinding zoals Enterprise heeft aangegeven.
Het is alleen nog niet bekend wanneer dit ook mogelijk wordt via WiFi. Zo gauw er meer hierover bekend is zullen wij dit communiceren.
Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Stoffel63, ik zie dat je gebruik maakt van een oude glasvezel abonnement. Je kijkt dus via de tablet neem ik aan?
Het kan zijn dat de WiFi-verbinding niet optimaal is. Luk het wel om TV te kijken via de app op een ander WiFi-netwerk?
Ik kijk uit naar jouw reactie.
Het verbaasd me om te lezen dat het wel werkt. Ik had begrepen dat we deze app alleen thuis dan wel via een Telfort verbinding konden gebruiken.
Reputatie 8
Badge +10
Naar mijn beste weten is de iTV-online app nu in de EU alleen via de mobiele dataverbinding te gebruiken maar niet via een willekeurige wifiverbinding in het buitenland.
Je hebt daar immers te maken met de wifi van het netwerk van een random provider, bijvoorbeeld in je hotel.

De enige uitzondering is inderdaad de app van Stoneroos voor het oude glasvezelabonnement, die werkt alleen via de thuisnetwerkverbinding en niet in het buitenland, ook niet via de mobiele dataverbinding.
Reputatie 1
@Enterprise
Ik mag hopen dat dit nog wordt aangepast...
In de begin periode was dit wel mogelijk (Ik heb de oudere glasvezel app regelmatig kunnen gebruiken op andere netwerken) en ik neem aan dat dit nog wel aangepast gaat worden
Reputatie 8
Badge +10

In de begin periode was dit wel mogelijk (Ik heb de oudere glasvezel app regelmatig kunnen gebruiken op andere netwerken) en ik neem aan dat dit nog wel aangepast gaat worden

Dan ben ik vermoedelijk abuis, en is de app wél op andere netwerken te gebruiken maar dus niet in het buitenland.
NB. Ik heb het ook van horen zeggen, ik heb geen glasvezelabonnement...
Reputatie 1

Dan ben ik vermoedelijk abuis, en is de app wél op andere netwerken te gebruiken maar dus niet in het buitenland.
NB. Ik heb het ook van horen zeggen, ik heb geen glasvezelabonnement...

Je hebt dus gelijk, deze is alleen in mijn thuis netwerk te gebruiken
Deze was ooit wel buiten dat netwerk te gebruiken maar de laatste jaren alleen maar in mijn eigen netwerk. Daarom ook mijn hoop dat dit volgens de nieuwe regels nog wordt aagepast...
Reputatie 8
Badge +10

Deze was ooit wel buiten dat netwerk te gebruiken maar de laatste jaren alleen maar in mijn eigen netwerk. Daarom ook mijn hoop dat dit volgens de nieuwe regels nog wordt aagepast...

Ik vrees van niet... :8
Reputatie 1

Mobiel niet, heb het geprobeerd, maar Telfort/Stoneroos kennende zal er inderdaad niets gebeuren aan deze situatie....
Stoneroos zal van Telfort de opdracht moeten krijgen en gezien deze propositie wordt afgebouwd hoeven we niet veel vernieuwing meer te verwachten.
Reputatie 8
Met een VPN-verbinding naar een thuis geïnstalleerde VPN-server zou het ook kunnen werken.
Maar met nu waarschijnlijk het verblijf op Kreta, iets om te bedenken voor een volgende vakantie.
Om dan het meeste uit de app te halen moet je eigenlijk de Amino aan hebben zodoende kan je meer zenders zien.
[quote=Stoffel63]Tv kijken via app werkt op Kreta niet via wifi.
Wel via 4G.
Ik krijg een foutmelding maar die is zo snel weg dat die niet leesbaar is.
Verder de melding dat er iets fout

Hallo Stoffel63, ik zie dat je gebruik maakt van een oude glasvezel abonnement. Je kijkt dus via de tablet neem ik aan?
Het kan zijn dat de WiFi-verbinding niet optimaal is. Luk het wel om TV te kijken via de app op een ander WiFi-netwerk?
Ik kijk uit naar jouw reactie.

Ik heb zelf inderdaad de oude propositie. Tv kijken buitenshuis kan daar helemaal niet mee.
Ik gebruik nu het account van mijn zoon. Die heeft wel de nieuwe propositie. Ik gebruik dus de itv app en niet de glasvezelapp van stonerose.

Als het alleen via 4G werkt dan is dat erg jammer. Vreet data.
Hopelijk wordt kijken via wifi op termijn wel mogelijk. Net als bij Z****.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Stoffel63, bedankt voor het verduidelijken. Voorlopig werkt de app in de EU alleen nog maar via de mobiel dataverbinding zoals Enterprise heeft aangegeven.
Het is alleen nog niet bekend wanneer dit ook mogelijk wordt via WiFi. Zo gauw er meer hierover bekend is zullen wij dit communiceren.
Hallo Stephen,

Bedankt voor je reactie.
Ik zie wel wanneer het mogelijk wordt.
Gelukkig nu weinig interessants op tv :8
Reputatie 1

Dit is dan zeker alleen via het mobiele netwerk van Telfort? Via mijn mobiele netwerk van T-Mobile krijg ik de melding dat het alleen binnen mijn thuisnetwerk beschikbaar is...
Reputatie 8
Badge +10

Dit is dan zeker alleen via het mobiele netwerk van Telfort? Via mijn mobiele netwerk van T-Mobile krijg ik de melding dat het alleen binnen mijn thuisnetwerk beschikbaar is...

Het lijkt me dat Telfort deze service alleen voor haar eigen mobiele klanten beschikbaar stelt... :8
Dus het komt er ook op neer dat je via het eigen netwerk verbonden moet zijn in hoeverre daar via een mobiele data verbinding in het buitenland sprake van is.

Als het niet via WiFi werkt dan ook niet op een laptop met een vaste verbinding?

Het lijkt me dat Telfort deze service alleen voor haar eigen mobiele klanten beschikbaar stelt... :8

Klinkt ergens logisch aan de andere kant ook niet. Laat ik het zo zeggen dit zou dan ergens genoemd moeten worden.
Reputatie 8
Badge +10

Of misschien heeft het te maken met je oude glasvezelabonnement en de daarbij behorende Stoneroos-app..?
Schiet mij maar lek, Telfort zou hier ook antwoord op kunnen geven want die hebben het antwoord...
Reputatie 1

Of misschien heeft het te maken met je oude glasvezelabonnement en de daarbij behorende Stoneroos-app..?
Schiet mij maar lek, Telfort zou hier ook antwoord op kunnen geven want die hebben het antwoord...

Ja ik heb nog het oude glasvezelnetwerk
Reputatie 8
Badge +10

Ja ik heb nog het oude glasvezelnetwerk

Dan werkt die oude Stoneroos-app dus blijkbaar niet via een mobiele dataverbinding in het buitenland.
Deze app zal niet zijn 'meegenomen' in deze ontwikkeling.
Maar zoals gezegd is dit een aanname, misschien dat een Telfort medewerker hier uitsluitsel over kan geven...
Dat kan ik bevestigen dat is in het topic over de nieuwe app beantwoord. Je zal hoe dan ook een tablet met een simkaart moeten hebben of een mobiel als hotspot, aangezien die app gewoonweg niet werkbaar is op een mobiele telefoon. En dan nog zal het niet werken.

Reageer