Tv stottert steeds vaker.

• 17 september 2013
  • 11 reacties
  • 4026 keer bekeken

Recentelijk hebben wij de draadloze verbindingsset ontvangen van Telfort. Na het aansluiten van de verbindingsset ondervinden we vaker een haperend beeld. De router hebben we in de meterkast direct op het isra punt aangesloten met bijgeleverde bekabeling. Deze zal zo'n 1,5 meter zijn. Ook de verbindingsset zit op de voorgeschreven manier aangesloten en alle lampjes branden groen. Ik heb overwogen om de firmware van de verbindingsset te updaten. Op de site van Telfort zag ik echter dat de sets na december 2012 al geleverd worden met de nieuwe firmware. Daarnaast hebben we geen storing veroorzakende apparatuur in de buurt verbindingsset. (Dimmers,trafo's)

Hebben meer mensen hier last van (gehad) en dit op kunnen lossen?
Graag zou ik tips ontvangen om de storingen op te kunnen verhelpen.

Alvast bedankt voor de reacties.
gr. Lars

11 reacties

Helaas hebben we nogsteeds problemen met de ontvangst. Het beeld blijft haperen en het lijkt steeds erger te worden. Dit geld voor zowel hd-als de "normale" zenders. Helaas ook nogsteeds geen reactie van Telfort... Niet echt netjes...
Reputatie 8
Badge +18
Kun je eens inloggen op je modem en dan system info hier posten 
inloggen modem http://192.168.1.254 of http://192.168.2.254 gebruikersnaam admin en ww is 1234
Hi jimny,
Bedankt voor je reactie. Welke info heb je precies nodig?
System.
Model Name: P-2812HNU-F1
MAC Address: ...........
Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130819
WAN 1 Information: (VDSL)
- Mode: IPoE

DSL Type: VDSL2
Datapump version: 5.4.8.0.0.6
DSL Up Time: 1 hour:25 min
System Up Time: 16 days, 3 hour:58 min
Current Date/Time: Mon Sep 23 22:00:38 CEST 2013
System Resource:

Verbindingssnelheid.
VDSL WAN Up 9520/1832 kbps
LAN 1 Down N/A
LAN 2 Down N/A
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Up 100Mbps
Reputatie 8
Badge +18
Je modem traint in op 9,5 Mb, stel als je HD zenders kijkt die gebruiken al 8 Mb 
Welke snelheid is volgens de postcodecheck op Telfort site haalbaar op jou adres
8Mb max op mijn abonnement. Het haperen komt ook voor tijdens bekijken van de "reguliere" zenders. Dez trekken volgens mij zo'n 4 Mb als het goed heb, dus de bandbreedte zou voldoende moeten zijn..
Reputatie 8
Badge +10
Heb je de adapters van de draadloze verbindingsset al eens gereset..?
Op beide adapters het resetknopje indrukken, dit moet binnen twee minuten gebeuren.

9.5 Mbps houdt inderdaad niet over maar is voldoende voor ongestoord TV kijken naar SD-kanalen (het liefst bekabeld!).
Deze verbruiken een bandbreedte van ca. 4 Mbps per TV.
Bedankt voor de reactie. Op dit moment kijken we zonder problemen. Eerder vanavond was tv kijken bijna onmogelijk. Zender viel zelfs helemaal weg. Wat kan de verklaring zijn van deze verschillen in performance.
Er wordt geen verder gebruik gemaakt van internet door andere apparaten. Ik zal de draadloze adapters resetten en morgen avond (prime-time) kijken of we weer storingen ervaren.
Reputatie 8
Badge +10
Wat kan de verklaring zijn van deze verschillen in performance.

Het is een draadloze verbindingsset dus moeilijk te zeggen... ;)
Belangrijk is wel dat beide adapters direct in het stopcontact zitten (dus absoluut niet in een stekkerdoos) en dat beide adapters op dezelfde fase (groep) zitten.
De verbindingsset is op de juiste wijze aangesloten. (Direct in een wcd) Op dit moment niet op de zelfde fase. Ook dit zal ik morgen proberen en testen.
Reputatie 4
Badge +3
De verbindingsset is op de juiste wijze aangesloten. (Direct in een wcd) Op dit moment niet op de zelfde fase. Ook dit zal ik morgen proberen en testen.

Wat vervelend dat de televisie niet naar behoren werkt. Wellicht is een update van de software voor de draadloze verbindingsset ook nog een optie. Deze kun je hier downloaden.

Henk

Reageer