beantwoord

Tv stoort regelmatig

• 27 december 2018
  • TV
  • 39 reacties
  • 873 keer bekeken

• Starter
  • 18 reacties
Sinds kort is bij ons alles overgezet van DVB-C naar volledig digitaal.
Na installatie van het nieuwe apparatuur werkte alles naar behoren maar sinds kort steeds storing met de tv.
Het beeld gaat stotteren en soms ook blokjes in beeld.
Met internet is er geen probleem, kan probleemloos Netflix kijken en streamen van de tv app.
Ik heb al het stappenplan voor storingen doorlopen maar dit heeft ook geen verbetering gebracht.
Wat is de oplossing?
icon

Beste antwoord door DWA 19 februari 2019, 13:22

De monteur van Reggefiber is vandaag langsgeweest en heeft wat bij de centrale gedaan.
TV schijnt nu weer te werken (ben zelf nu niet thuis).
Tevens doet de Xbox het ook weer (kon geen updates meer laden).
Ik hoop dat het probleem nu is opgelost na 2 maanden.
Heb ik overigens nog recht op een bepaalde compensatie?En bij wie moet ik daar voor zijn?

Bekijk reactie

39 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Zijn de tv ontvangers draadloos aangesloten
De tv ontvanger is bedraad aangesloten.
Reputatie 8
Badge +17
Neem onderstaande link eens door en reset de tv ontvanger en zet de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Dit heb ik al gedaan maar helpt ook niet.
Ondervind je dit met live kijken of naar wat ik vermoed het kijken van opnames of terugkijken via de gids of on demand series en films?
Met een bedraad uitgevoerde speedtest haal je wel de goede snelheid?
Ik ondervind de problemen met live tv kijken.
Opnemen zit niet in mijn pakket.
Terugkijken weet ik niet want nog niet gebruikt.
Netflix kijken is geen probleem maar die kijk ik via smart-tv en niet via het tv kastje.
Ik ga morgen even de snelheid testen met Speedtest (bedraad).
ik zal hier zsm op terugkomen.
Heb vandaag de test met speedtest gedaan.
ik heb de laptop op dezelfdekabel als het tv kastje gedaan en kwam tot de volgende resultaten:
Download:43.46 Mbps
Upload:12.76 Mbps

Draadloos zijn de resultaten iets beter:
Download:45.84 Mbps
Upload:36.62 Mbps
Daar ligt het dus niet aan het verbaasd me wel dat je draadloos een betere upload haalt dan bedraad.
Het gaat om een 50/5(0) Mb glasvezel abonnement?
Ik heb inderdaad een 50/50 abonnement.
Het is inderdaad vreemd dat de upload draadloos sneller is dan bedraad.
Heb speedtest op de iPhone gedaan en kwam daar een keer op 96 Mbps uit (upload).
Hoort de snelheid met glasvezel eigenlijk niet redelijk constant te zijn?
Reputatie 8
Badge +9
Hoi DWA, wat ontzettend irritant zegt dat haperend beeld. Dat kan ik mij goed voorstellen. Resetten enz. helpt helaas niet. Ik ben dan ook even in jouw verbinding gedoken. Ik meet de problemen met het beeld ook terug. Alles zit goed aangesloten. Het lijkt mij een goed idee om de aansluiting eens door een storingsmonteur te laten door te laten meten. Wellicht kan hij het probleem snel verhelpen. Je krijgt zo een e-mail om een afspraak in te plannen. Wil je laten weten hoe het bezoek verlopen is?
Update: vandaag is er een storingsmonteur langsgeweest nadat de afspraak van afgelopen zaterdag was gecanceld vanwege ziekte van de monteur.
Hij heeft de modem van de glasvezel vervangen maar de storing (haperend beeld) blijft aanwezig.
nu krijg ik als het goed is een nieuw tv kastje toegestuurd.
indien het probleem dan nog niet verholpen is moet mischien de router vervangen worden.
ook moet er dan gekeken worden of er een probleem is met het glasvezel (of in de centrale aansluiting?)
Eerst dus maar het nieuwe tv kastje afwachten.
Vandaag het nieuwe Arris kastje ontvangen maar het probleem blijft zich voordoen.
beeld blijft haperen.
Word er een beetje moedeloos van......
war word de volgende stap voor de oplossing?
Reputatie 8
Badge +9
Fijn dat de monteur inmiddels geweest is. Alleen hij heeft het dus niet op kunnen lossen. Dat is niet fijn. Hij heeft er wel voor gezorgd dat er een nieuwe tv-ontvanger jou kant op kwam, maar ook deze geeft geen verbetering. 😞 Het zit dus nu of in het modem of in de verbinding. Ik heb je dan ook een nieuw modem gestuurd. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Als dit geen verbetering geeft, dan ga ik melding maken bij netwerkbeheer. Wellicht zit het dan toch in de lijn, maar dan hebben we alles aan jouw kant uitgesloten volgens mij.
Ik vraag me af of er niet gewoon een vuiltje op de vezel zit dus een poets set of wat daar ook precies voor nodig is zou geen kwaad kunnen als een monteur dit meeneemt.

Zijn de snelheids metingen en dan met name bedraad nog steeds zo vreemd.
Upload ligt zowel via wifi als bedraad ook bij mij vaak hoger maar niet vreemd afwijkend
Het kan ook nog in de interne bekabeling zitten. Dan met name de kabel naar de ontvanger die geeft de vreemde afwijking. Is die eerder genoemde afwijking ook meetbaar met een kort kabeltje direct op de Experia? Uiteraard niet die van de tv ontvanger gebruiken maar een andere of nieuwe.

Voor de beeldvorming Netflix kijk je via Wifi of Bedraad?
Staat je ontvanger dusdanig vrij dat er genoeg lucht beweging is?
Bedankt Bart,
Ik wacht nu de nieuwe modem af.
Dan is alles een keer vervangen (hoop dat dit de oplossing is).

Galdor,
Ik had al glasvezel (eerst via XMSnet) dit is toen overgenomen door Telfort.
Eerst had ik voor de tv een DVB-c signaal en een analoog signaal.Dit heeft altijd perfect gewerkt.
Toen kreeg ik het bericht dat er gestopt werd met de doorgifte van het DVB-c signaal en dat het volledig digitaal werd.
Bij het monteren van het nieuwe glasvezelkastje is volgens mij de draad en verbinding zo overgezet.
Ik weet niet of er in een kast van de beheerder wat veranderd is?
Netflix e.d. word bedraad bekeken, maar wel via de app van de tv.
Alle bekabeling heb ik al een keer vervangen door andere kabels.
Ik heb zelfs de modem en tv-kastje apart van alles gezet om eventuele storing van andere apparatuur uit te sluiten.
Ik heb nu mijn hoop op de nieuwe modem gevestigd.
Duidelijk maar toch nog de vraag als je regelrecht via huidige Experia box een snelheidsmeting doet heb je dan nog steeds een rare lage upload, je download is op zich niet veel mis mee. Tenzij je nu niet een andere contract vorm hebt dan zou je dus gewoon zowel up als down tegen die 50 of daaroverheen moeten zitten.

Ik betwijfel of dat wat je ondervind door een andere Experia verholpen zal worden maar ik laat me hierin graag door je verrassen ik vermoed eerder dat ook deze Arris een eerder gebruikt niet goed getest apparaat is.

Het enige voor mij andere meest logische zou dan toch zijn dat het op de televisie platform zelf al fout gaat.

Terwijl ik dit schrijf zit er toevallig in de verbinding naar je Arris een switch en zo ja wat voor merk/model en zonder die een switch ondervind je nog steeds hetzelfde?
Reputatie 8
Badge +9
Ik hoop ook zeker dat het de oplossing is. Dan is inderdaad alles vervangen. Als dat niet het geval is, dan ga ik nog melding maken bij netwerkbeheer. Zij gaan dan de lijn nog eens doormeten om te kijken of er nog iets bijzonders aan de hand is. Maar hopelijk is het met het nieuwe modem verholpen. Ik hoor in ieder geval graag hoe deze zijn werk doet wanneer aangesloten.
Nieuwe modernisering binnengekomen en geïnstalleerd .
Internet werkt (WiFi) maar Arris kastje wil niet opstarten.
Hij gaat tot 85% en dan kreeg ik foutcode 301.
Daarna opnieuw opgestart maar steeds hetzelfde.
Oude modem weer geplaatst en opstarten gaat wel goed maar weer stotterend beeld.
Nu maar weer via de Chromecast kijken.
Ben er een beetje klaar mee......
Reputatie 8
Badge +9
Ik snap zeker dat je er klaar mee bent. De problemen blijven maar aanhouden. Inmiddels is alles al vervangen. Een nieuw modem, een nieuwe ontvanger, maar het beeld blijft stotteren. Zou je de ontvanger toch nog eens aan het nieuwe modem willen hangen. Zou je dan zowel de modem als de ontvanger een reset willen geven? Er gaat dus ergens iets niet goed in de connectie? Heb je wellicht ook nog de mogelijkheid de kabel tussen modem en ontvanger te verwisselen voor een nieuwe?
Zoals gevraagd heb ik de ontvanger en modem gereset.
Alle kabels veranderd ( ook een korte kabel van modem naar ontvanger) maar mag allemaal niet helpen.
Sterker nog de modem(s) wil zelfs niet meer de nieuwe software laden (foutcode 301).
Ik hen verschillende ingangen geprobeerd.
Heb de modems en ontvangers onderling ook nog gewisseld maar maakt ook allemaal niks uit.
Ik heb ook even speedtest gedaan.
Op de kabel (poort1) heb ik download van 47,67Mbps en upload van 38,10 Mbps.(ping 15ms)
Draadloos haal ik haal ik download 45,2 Mbps en upload 64,9 Mbps (ping 4ms)
Ook nog een andere poort bekabeld gemeten (poort 3) daar een download van 29,43 Mbps en upload van 39,06 Mbps (ping 56ms)
Dus nog steeds tv kijken via de chromecast en tv app.
Voor de duidelijkheid

Sterker nog de modem(s) wil zelfs niet meer de nieuwe software laden (foutcode 301).

Hiermee bedoel je de Arris tv ontvangers?

Heb de modems en ontvangers onderling ook nog gewisseld maar maakt ook allemaal niks uit.

Hier bedoel je 2 experiaboxen die je gewisseld hebt? En de Arris ontvangers van plek gewisseld?

Die getallen zijn goed daar ligt het niet aan.
Galdor68 schreef:

Voor de duidelijkheid

Hiermee bedoel je de Arris tv ontvangers?

Ik bedoelde inderdaad de Arris tv ontvangers,

Hier bedoel je 2 experiaboxen die je gewisseld hebt? En de Arris ontvangers van plek gewisseld? Inheb eerst de nieuwe experiabox geïnstalleerd met de nieuwe Arris ontvanger.
toen dit niet werkte heb ik weer de oude Arris ontvanger geprobeerd en hetzelfde met de oude experiabox en de nieuwe Arris ontvanger.
Wel elke keer weer alles gereset.

Ok dat is duidelijker. Je hebt geen andere apparatuur zoals switches etc in gebruik?
Nee er zit geen ander apparatuur aangesloten op de modem behalve de tv ontvanger en telefoon.
Tijdens dat wisselen zet je het glasvezel kastje ook uit?
En op alle toestellen ook de gevraagde resets uit gevoerd

Reset modem reset ontvanger

Reageer