beantwoord

Tv stoort regelmatig

  • 27 december 2018
  • 39 reacties
  • 1062 keer bekeken

  • Starter
  • 18 reacties
Sinds kort is bij ons alles overgezet van DVB-C naar volledig digitaal.
Na installatie van het nieuwe apparatuur werkte alles naar behoren maar sinds kort steeds storing met de tv.
Het beeld gaat stotteren en soms ook blokjes in beeld.
Met internet is er geen probleem, kan probleemloos Netflix kijken en streamen van de tv app.
Ik heb al het stappenplan voor storingen doorlopen maar dit heeft ook geen verbetering gebracht.
Wat is de oplossing?
icon

Beste antwoord door DWA 19 februari 2019, 13:22

De monteur van Reggefiber is vandaag langsgeweest en heeft wat bij de centrale gedaan.
TV schijnt nu weer te werken (ben zelf nu niet thuis).
Tevens doet de Xbox het ook weer (kon geen updates meer laden).
Ik hoop dat het probleem nu is opgelost na 2 maanden.
Heb ik overigens nog recht op een bepaalde compensatie?En bij wie moet ik daar voor zijn?
Bekijk reactie

39 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan, dat is het duidelijkste teken dat het goed werkt 😉 Ik zal je kijken niet weer onderbreken nu haha. Veel kijkplezier en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
Sorry voor de late reactie (erg druk met tv kijken👍).
Alles werkt nog steeds goed en de compensatie is ook afgehandeld.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is fijn om te lezen, ik ben blij dat je nu weer zonder haperingen tv kunt kijken! Ik zie dat je het formulier op de website al had ingevuld voor een vergoeding, dat verzoek is gisteren behandeld en er is toen een mail gestuurd met de compensatie die naar aanleiding daarvan is ingevoerd. Heb je die mail ontvangen?
Ik denk dat het probleem is opgelost.
TV functioneert zonder haperingen.
Reputatie 8
Badge +11
Dat Reggefiber gisteren kwam stond er niet bij, maar dat is natuurlijk prettig. Het klinkt ook alsof zijn handelingen een positief resultaat hebben gehad, heb je dat daarna zelf ook nog kunnen testen? Ik ben heel benieuwd!
Als het is opgelost gaan we samen kijken naar een compensatie, dat kan als de technische kant helemaal is opgelost.
De monteur van Reggefiber is vandaag langsgeweest en heeft wat bij de centrale gedaan.
TV schijnt nu weer te werken (ben zelf nu niet thuis).
Tevens doet de Xbox het ook weer (kon geen updates meer laden).
Ik hoop dat het probleem nu is opgelost na 2 maanden.
Heb ik overigens nog recht op een bepaalde compensatie?En bij wie moet ik daar voor zijn?
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb geen bericht meer van je gezien, maar ik zie dat de monteur wel is geweest. Hij heeft meerdere modems geprobeerd volgens zijn terugkoppeling maar er blijft geen signaal binnenkomen. Daarop is er in overleg met de Technische Dienst een melding doorgezet naar de netwerkbeheerder Reggefiber, zodat zij de verbinding ook kunnen controleren. Daar zijn ze op dit moment nog mee bezig zo te zien.
Reputatie 8
Badge +11
Vreemd dat de monteur niet is gekomen zonder contact! Ik zie dat er al wel een nieuwe afspraak is gemaakt, voor later vandaag. Ik hoor dan graag van je of hij is geweest en hoe het daarna gaat.
Gisteren een afspraak met de monteur van Guidion maar deze is gewoon niet komen opdagen.
Vertrouwen in een oplossing word steeds minder.
Lijkt mij logisch dat als je een afspraak niet kan nakomen tenminste even contact opneemt.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie ook een update van gisteren staan inderdaad, waarin genoemd wordt dat er eerst een V8 aangesloten zal worden zodat de V10 door het systeem gezien moet worden. Ik zie de afspraak hiervoor ook staan, ik hoor daarna graag van je hoe het dan gaat.
Inmiddels contact gehad met de specialisten.
ze konden niet zien dat de tweede v10 modem is aangesloten.
Op verzoek deze weer aangesloten maar het resultaat is dat de Tv ontvanger alleen maar storing F561 geeft.
De specialist aan de lijn kan schijnbaar de v10 modem helemaal niet zien.
Nu de afspraak gemaakt voor opnieuw een monteur die ook een V8 modem meeneemt.
Wacht het allemaal maar weer af
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @DWA, ik neem je vraag over van Bart omdat hij vakantie heeft. Met alles wat inmiddels vervangen is en dat er eerder al monteurs zijn geweest heb ik niet het idee dat een nieuwe monteur verschil zal maken. Ik heb daarom een melding aangemaakt naar de specialisten zodat zij kunnen kijken wat er precies aan de hand is. Zij zullen aan de hand daarvan ook contact met jou opnemen. Laat je ons weten wat er uit dat contact komt? Ik ben heel benieuwd.
Persoonlijk zou ik de hele boel retour sturen maar het kan wel een fout in een van de kabels zijn net niet de juiste kwaliteit of een breuk. Beetje omslachtige test maar als je de tv ontvanger direct op het modem aansluit met een kort kabeltje en dus de tv daar ook tijdelijk kort bij hoe is het dan?

Ik ben ook van dvb en dergelijke naar de Experia en Arris gegaan en kan gewoon probleem vrij kijken. Geen idee of een monteur nog iets kan betekenen dat is dan aan @Bart - Telfort of andere collega of mischirn kan medewerker contact met het TV platform dienst opnemen of daar niet ergens iets fout zit.
Ik heb de glasvezelmodem ook gereset door deze een paar minuten van het stroom te halen.
Het resetten van de modem en ontvanger heb ik ook toegepast.
Ik heb nu net wel weer software op de tv ontvanger gekregen maar beeld stottert alweer.
Tijdens dat wisselen zet je het glasvezel kastje ook uit?
En op alle toestellen ook de gevraagde resets uit gevoerd

Reset modem reset ontvanger
Nee er zit geen ander apparatuur aangesloten op de modem behalve de tv ontvanger en telefoon.
Ok dat is duidelijker. Je hebt geen andere apparatuur zoals switches etc in gebruik?
Voor de duidelijkheid

Sterker nog de modem(s) wil zelfs niet meer de nieuwe software laden (foutcode 301).
Hiermee bedoel je de Arris tv ontvangers?


Ik bedoelde inderdaad de Arris tv ontvangers,



Heb de modems en ontvangers onderling ook nog gewisseld maar maakt ook allemaal niks uit.
Hier bedoel je 2 experiaboxen die je gewisseld hebt? En de Arris ontvangers van plek gewisseld? Inheb eerst de nieuwe experiabox geïnstalleerd met de nieuwe Arris ontvanger.
toen dit niet werkte heb ik weer de oude Arris ontvanger geprobeerd en hetzelfde met de oude experiabox en de nieuwe Arris ontvanger.
Wel elke keer weer alles gereset.
Voor de duidelijkheid
Sterker nog de modem(s) wil zelfs niet meer de nieuwe software laden (foutcode 301).

Hiermee bedoel je de Arris tv ontvangers?

Heb de modems en ontvangers onderling ook nog gewisseld maar maakt ook allemaal niks uit.

Hier bedoel je 2 experiaboxen die je gewisseld hebt? En de Arris ontvangers van plek gewisseld?

Die getallen zijn goed daar ligt het niet aan.
Zoals gevraagd heb ik de ontvanger en modem gereset.
Alle kabels veranderd ( ook een korte kabel van modem naar ontvanger) maar mag allemaal niet helpen.
Sterker nog de modem(s) wil zelfs niet meer de nieuwe software laden (foutcode 301).
Ik hen verschillende ingangen geprobeerd.
Heb de modems en ontvangers onderling ook nog gewisseld maar maakt ook allemaal niks uit.
Ik heb ook even speedtest gedaan.
Op de kabel (poort1) heb ik download van 47,67Mbps en upload van 38,10 Mbps.(ping 15ms)
Draadloos haal ik haal ik download 45,2 Mbps en upload 64,9 Mbps (ping 4ms)
Ook nog een andere poort bekabeld gemeten (poort 3) daar een download van 29,43 Mbps en upload van 39,06 Mbps (ping 56ms)
Dus nog steeds tv kijken via de chromecast en tv app.
Reputatie 8
Badge +11
Ik snap zeker dat je er klaar mee bent. De problemen blijven maar aanhouden. Inmiddels is alles al vervangen. Een nieuw modem, een nieuwe ontvanger, maar het beeld blijft stotteren. Zou je de ontvanger toch nog eens aan het nieuwe modem willen hangen. Zou je dan zowel de modem als de ontvanger een reset willen geven? Er gaat dus ergens iets niet goed in de connectie? Heb je wellicht ook nog de mogelijkheid de kabel tussen modem en ontvanger te verwisselen voor een nieuwe?
Nieuwe modernisering binnengekomen en geïnstalleerd .
Internet werkt (WiFi) maar Arris kastje wil niet opstarten.
Hij gaat tot 85% en dan kreeg ik foutcode 301.
Daarna opnieuw opgestart maar steeds hetzelfde.
Oude modem weer geplaatst en opstarten gaat wel goed maar weer stotterend beeld.
Nu maar weer via de Chromecast kijken.
Ben er een beetje klaar mee......
Reputatie 8
Badge +11
Ik hoop ook zeker dat het de oplossing is. Dan is inderdaad alles vervangen. Als dat niet het geval is, dan ga ik nog melding maken bij netwerkbeheer. Zij gaan dan de lijn nog eens doormeten om te kijken of er nog iets bijzonders aan de hand is. Maar hopelijk is het met het nieuwe modem verholpen. Ik hoor in ieder geval graag hoe deze zijn werk doet wanneer aangesloten.
Duidelijk maar toch nog de vraag als je regelrecht via huidige Experia box een snelheidsmeting doet heb je dan nog steeds een rare lage upload, je download is op zich niet veel mis mee. Tenzij je nu niet een andere contract vorm hebt dan zou je dus gewoon zowel up als down tegen die 50 of daaroverheen moeten zitten.

Ik betwijfel of dat wat je ondervind door een andere Experia verholpen zal worden maar ik laat me hierin graag door je verrassen ik vermoed eerder dat ook deze Arris een eerder gebruikt niet goed getest apparaat is.

Het enige voor mij andere meest logische zou dan toch zijn dat het op de televisie platform zelf al fout gaat.

Terwijl ik dit schrijf zit er toevallig in de verbinding naar je Arris een switch en zo ja wat voor merk/model en zonder die een switch ondervind je nog steeds hetzelfde?
Bedankt Bart,
Ik wacht nu de nieuwe modem af.
Dan is alles een keer vervangen (hoop dat dit de oplossing is).

Galdor,
Ik had al glasvezel (eerst via XMSnet) dit is toen overgenomen door Telfort.
Eerst had ik voor de tv een DVB-c signaal en een analoog signaal.Dit heeft altijd perfect gewerkt.
Toen kreeg ik het bericht dat er gestopt werd met de doorgifte van het DVB-c signaal en dat het volledig digitaal werd.
Bij het monteren van het nieuwe glasvezelkastje is volgens mij de draad en verbinding zo overgezet.
Ik weet niet of er in een kast van de beheerder wat veranderd is?
Netflix e.d. word bedraad bekeken, maar wel via de app van de tv.
Alle bekabeling heb ik al een keer vervangen door andere kabels.
Ik heb zelfs de modem en tv-kastje apart van alles gezet om eventuele storing van andere apparatuur uit te sluiten.
Ik heb nu mijn hoop op de nieuwe modem gevestigd.

Reageer