beantwoord

Tv spoelen bij terugkijken

• 11 juni 2018
  • 21 reacties
  • 2198 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Beste Telfort.

Als ik programma B wil kijken start het terugkijken altijd een minuut of 10 voordat programma B begint.
Nu wil ik programma A verder spoelen omdat ik die 10 minuten van dat programma wil overslaan omdat ik programma B wil zien.

Waarom kan dat bij de commerciële zenders niet meer? Vroeger kon dat volgens mij wel.
icon

Beste antwoord door jimny 12 juni 2018, 11:07

Het vooruit en terugspoelen gaat niet meer lukken, dat heeft te maken met de reclameblokken
Bekijk reactie

21 reacties

Zover ik het kan zeggen maar ik ga van een Amino uit, kan je bij terugkijken via de gids maximaal 7 minuten vooruit spoelen.
Over dit onderwerp gesproken het is mij op een aantal kanalen opgevallen dat ik 5 tot 10 minuten van het begin mis en daar kan ik niet naar terug spoelen.
Reputatie 8
Badge +17
Het vooruit en terugspoelen gaat niet meer lukken, dat heeft te maken met de reclameblokken
Reputatie 3
Badge
Het vooruit en terugspoelen gaat niet meer lukken

Ik weet dat dat niet lukt inderdaad.
Dit irriteert me mateloos en zorgt ervoor dat de terugkijk ervaring toch echt een (ten dele) vervelende ervaring wordt.

Waarom is dit zo krom ingericht Telfort?
Reclames, snap ik. Kost geld.
Maar waarom mag ik die 10 minuten van het vorige programma niet doorspoelen naar het programma (desnoods het reclameblok ervoor) dat ik wil bekijken.
Reputatie 8
Badge +11
Dat zal zijn omdat het spoelen blokkeren een stuk simpeler is dan softwarematig gaan uitzoeken wat wel en niet reclame is en dat dan in tijd gemeten steeds blokkeren.
Het zou simpeler zijn als de zenders een code meesturen: "begin reclame" en "einde reclame".
Reputatie 8
Badge +17
10" zal de marge zijn omdat een programma ook wel eens ietsje eerder begint dan het geplande tijdstip en ik ben het met je eens dat deze marge nogal ruim gemeten is
Het vooruit en terugspoelen gaat niet meer lukken

Ik weet dat dat niet lukt inderdaad.
Dit irriteert me mateloos en zorgt ervoor dat de terugkijk ervaring toch echt een (ten dele) vervelende ervaring wordt.

Maar waarom mag ik die 10 minuten van het vorige programma niet doorspoelen naar het programma (desnoods het reclameblok ervoor) dat ik wil bekijken.
weet je wat pas krom is betalen om zenders te mogen zien die 50% van de tijd reclame uitzenden. Wil je dit probleem omzeilen zal je 5 euro in de maand moeten investeren in het opname pakket, daar geld die restrictie niet zo ver ik weet ook niet voor de commercielen.
Reputatie 8
Badge +11
.....daar geld die restrictie niet zo ver ik weet ook niet voor de commercielen.....
Klopt, ik maak daar ook dankbaar gebruik van het doorspoelen en zie die €5 als mijn bijdrage aan de reclame inkomsten (wat natuurlijk niet zo is).
Reputatie 3
Badge
Ik zou graag willen weten hoe Telfort hierop reageert.

Verder qua het opname pakket, weer een manier om geld te kloppen.Verder kun je je afvragen of het opname pakket de doorspoel functionaliteit bij reclame blijft behouden.
De pakketten worden alleen onaantrekkelijker door die stijgingen qua prijzen elke keer waarbij alle geënt is op de reclame inkomsten en daarmee het geheel telkens onaantrekkelijker wordt.
Als zelfs de npo al creatief moet zijn om inkomsten binnen te harken.

Deze eisen komen van de content leveranciers.

Dit alleen maar omdat we steeds minder lineair kijken.
Reputatie 8
Badge +17
De moderators van Telfort hebben mijn antwoord als beste antwoord gemarkeerd dat wil dus zeggen dat men in principe niet meer reageert op je vraag
Reputatie 3
Badge
De moderators van Telfort hebben mijn antwoord als beste antwoord gemarkeerd dat wil dus zeggen dat men in principe niet meer reageert op je vraag

Als dat het beste antwoord is op alles wat hier staat eet ik mijn schoen op.
Dat is slechts een antwoord op de 1e vraag die ik zelf ook al wel kon invullen aangezien ik Telfort heb en ook wel eens probeer te spoelen.

Nu even serieus Telfort. Dit is wel weer erg makkelijk gedacht zo in mijn optiek.
Reputatie 8
Badge +19

En hoe wil je hem hebben... gekookt of gebakken..? ;)

Dat is slechts een antwoord op de 1e vraag die ik zelf ook al wel kon invullen aangezien ik Telfort heb en ook wel eens probeer te spoelen.

En dat gaan ze echt niet veranderen omdat ene dikkedikkie het niet eens is met hoe Telfort omgaat met een verder gratis aanvullende dienst.
Ze hoeven het niet eens te leveren maar ze zijn de klanten graag van dienst met zo'n alleraardigste gratis optie als 'Terugkijken'...
Als je er niet mee uit de voeten kan dan bestel je het opnamepakket en dan is je probleem opgelost.
Toch..?
Reputatie 8
Badge +11
Dat zal zijn omdat het spoelen blokkeren een stuk simpeler is dan softwarematig gaan uitzoeken wat wel en niet reclame is en dat dan in tijd gemeten steeds blokkeren.
Het zou simpeler zijn als de zenders een code meesturen: "begin reclame" en "einde reclame".

Het antwoord op je tweede vraag heb ik hierboven dus al gegeven.
Reputatie 8
Badge +17

.

Sambal bij
Reputatie 3
Badge

Als dat het beste antwoord is op alles wat hier staat eet ik mijn schoen op.En hoe wil je hem hebben... gekookt of gebakken..? ;)

En dat gaan ze echt niet veranderen omdat ene dikkedikkie het niet eens is met hoe Telfort omgaat met een verder gratis aanvullende dienst.
Ze hoeven het niet eens te leveren maar ze zijn de klanten graag van dienst met zo'n alleraardigste gratis optie als 'Terugkijken'...
Als je er niet mee uit de voeten kan dan bestel je het opnamepakket en dan is je probleem opgelost.
Toch..?

Je hebt het over een gratis aanvullende diensten echter is dat natuurlijk onzin. Niets is gratis en het zit mooi verpakt in de abbo kosten.
Dat snap je zelf ook wel lijkt me 😉
Reputatie 8
Badge +19
Je hebt het over een gratis aanvullende diensten echter is dat natuurlijk onzin. Niets is gratis en het zit mooi verpakt in de abbo kosten.
Dat snap je zelf ook wel lijkt me ;)

Ja, natuurlijk snap ik ook dat de kosten voor het ontwikkelen, aanbieden en onderhouden van zo'n aanvullende dienst moeten worden betaald uit de opbrengst van de abonnementen... 😉
Maar omdat het geen wezenlijk onderdeel is van het overeengekomen abonnement kan je er geen rechten aan ontlenen of aanspraak maken op een verlaging van de vaste kosten als het, zoals in jouw geval, niet goed werkt of werkt zoals jij graag zou willen.
Telfort heeft zichzelf uiteraard een inspanningsverplichting opgelegd om deze aanvullende diensten zo goed werkend mogelijk aan te bieden aan hun klanten, maar je kan er zoals eerder gezegd geen rechten aan ontlenen zoals je wel zou kunnen bij een wettelijke of juridisch bindende overeenkomst (je abonnement).

Wat het spoelen van programma's bij Terugkijken betreft, daar is in dit topic al genoeg over gezegd en uitgelegd... Take it or leave it..!
Reputatie 3
Badge

Dat snap je zelf ook wel lijkt me ;)
Ja, natuurlijk snap ik ook dat de kosten voor het ontwikkelen, aanbieden en onderhouden van zo'n aanvullende dienst moeten worden betaald uit de opbrengst van de abonnementen... 😉

Maar omdat het geen wezenlijk onderdeel is van het overeengekomen abonnement kan je er geen rechten aan ontlenen of aanspraak maken op een verlaging van de vaste kosten als het, zoals in jouw geval, niet goed werkt of werkt zoals jij graag zou willen.
Telfort heeft zichzelf uiteraard een inspanningsverplichting opgelegd om deze aanvullende diensten zo goed werkend mogelijk aan te bieden aan hun klanten, maar je kan er zoals eerder gezegd geen rechten aan ontlenen zoals je we zou kunnen bij een wettelijke of juridisch bindende overeenkomst (je abonnement).

Wat het spoelen van programma's bij Terugkijken betreft, daar is in dit topic al genoeg over gezegd en uitgelegd... Take it or leave it..!

Zo captain Kirk.
Je hebt je zegje gedaan.
Hoop dat je je nu beter voelt.

Iets vriendelijker had best gemogen
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb geschreven hoe het in elkaar zit, en dat is je in dit topic trouwens al vaker uitgelegd, zowel betreffende de werkwijze van Telfort als waarom je hier geen rechten aan kan ontlenen.
En misschien wordt ik inderdaad wat minder vriendelijk als iemand het dan nog niet lijkt te willen begrijpen en in herhalingen vervalt.
My bad...

Ik voel me overigens nooit slechter of beter na elke reactie die ik op dit forum geef, het gaat me eigenlijk maar om één ding en dat is dat hier de zaken worden neergezet zoals ze zijn.
Geen aanames en halve waarheden maar de feiten...
Reputatie 3
Badge
Ik weet heel goed hoe de zaken in elkaar steken bij Telfort aangezien ik er bijna 7 jaar heb gewerkt op het hoofdkantoor
Wl niet zeggen dat je niet een beetje moet wrikken en schoppen om zo nu en dan iets teweeg te kunnen brengen.
Je weet zelf ook dat dat spoelverhaal echt irritant is en uiteindelijk toch alleen om de reclame inkomsten draait.

Ps uiteraard ook niet mijn bedoeling om je te beledigen of iets. Ik irriteer me er gewoon aan

Het vooruit en terugspoelen gaat niet meer lukkenIk weet dat dat niet lukt inderdaad.

weet je wat pas krom is betalen om zenders te mogen zien die 50% van de tijd reclame uitzenden. Wil je dit probleem omzeilen zal je 5 euro in de maand moeten investeren in het opname pakket, daar geld die restrictie niet zo ver ik weet ook niet voor de commercielen.

Leer Nederlands man
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Richard82, we zijn hier om elkaar te helpen. Laat elkaar hierbij in zijn waarde. Ik zie met deze reactie zo geen toevoeging aan het topic, zullen we het on topic houden, bedankt.

Reageer