beantwoord

Tv slaat continue vast

• 17 januari 2016
  • 13 reacties
  • 566 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds gisteren veel storing op de tv. Beeld slaat vast en alle lampjes op set in het stopcontact gaan tegelijk even uit. Melding zender niet beschikbaar komt vaak langs en de hd zenders blijven zwart. Op het tablet via de app is er geen probleem met tv kijken. Alles al uit het stopcontact gehad en aan en uit gezet. Niets lijkt te helpen. In de lijst met storingen kan ik niets vinden in de buurt (gemeente Deventer / Diepenveen).
icon

Beste antwoord door cyvonne 30 januari 2016, 20:04

Kabel kon ik niet meer vinden dus die optie niet kunnen proberen. Storing is nu stukken minder. Op de dag helemaal niet. 's Avonds zo nu en dan, hopelijk wordt het niet weer erger. Mobiel stoort mog steeds maar die laden we nu maar in de nacht op.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 8
Badge +10

...alle lampjes op set in het stopcontact gaan tegelijk even uit.

Dit heeft niets met een storing te maken, de draadloze set in het stopcontact lijkt niet goed te werken.
Heb je de set al eens gereset door de resetknopjes op beide apparaten in te drukken..?
Reputatie 1
Misschien domme vraag, maar welke beide apparaten bedoel je precies. Heb twee tv dus drie draadloze sets. Of bedoel je ook de ontvanger.
Reputatie 8
Badge +10
Misschien domme vraag, maar welke beide apparaten bedoel je precies. Heb twee tv dus drie draadloze sets. Of bedoel je ook de ontvanger.

Sorry, ik bedoel de drie draadloze ontvangers.
Deze kan je resetten door op alledrie (binnen 2 minuten) op het resetknopje te drukken.

N.B. dit resetten werkt het beste als je ze alledrie even loshaalt uit de stopcontacten en naast elkaar in een aparte stekkerdoos steekt (wel de stekkerdoos even in het stopcontact steken natuurlijk!).
Dan heb je ze alledrie bij elkaar op 1 stroomgroep zitten en is de kans op succes het grootst.
De andere kabels (naar de ontvanger e.d.) mogen even losgemaakt worden van de sets, dus alleen de losse sets in de stekkerdoos steken).
Reputatie 1
Haha...ja zal de stekkerdoos in het stopcontact doen! Beneden knippert nu het middelste lampje continue oranje dus zal ze morgen resetten. Nu niet handig als iedereen thuis voor de tv zit. Als ik ze gereset heb kunnen ze dan gewoon weer in hun "eigen" stopcontact en aansluiten en werkt het of moet er dan nog wat gedaan worden?
Reputatie 8
Badge +10
Als ik ze gereset heb kunnen ze dan gewoon weer in hun "eigen" stopcontact en aansluiten en werkt het of moet er dan nog wat gedaan worden?

Ja, gewoon weer aansluiten zoals ze eerder zaten...
Reputatie 1
Hij hapert vandaag een stuk minder maar op advies hier op het forum moet ik de draadloze ontvangers resetten. Beneden knippert het middelste lampje continue en is de verbinding erg gevoelig voor storing van bv een mobiel die wordt opgeladen. Dan is er helemaal geen beeld meer. Of kan het wat anders zijn?
Reputatie 8
Badge +10
Hij hapert vandaag een stuk minder maar op advies hier op het forum moet ik de draadloze ontvangers resetten. Beneden knippert het middelste lampje continue en is de verbinding erg gevoelig voor storing van bv een mobiel die wordt opgeladen. Dan is er helemaal geen beeld meer. Of kan het wat anders zijn?

Even buiten je eigen topic om... (het werkt daarom ook niet echt lekker als je hetzelfde verhaal in meerdere topics post).
Dat je op dezelfde stroomgroep een mobieltje oplaadt zegt eigenlijk al genoeg over de oorzaak, als je deze aansluit op het stroomnet dan is dit net genoeg om het signaal te verstoren.
Kijk eens wat er gebeurd al je het mobieltje op een ander stopcontact oplaad, het liefst ergens uit de buurt van degene waar je dit normaal doet.
Reputatie 1
Ja ik heb gereageerd op iemand die ook last had van storing. Wist niet dat je niet vaker je vraag mag stellen of daarmee mag reageren. En het mobiel verhaal....voor de storing geen last met het opladen. Sinds de storing is dat een probleem geworden. Zelfs op een andere groep geeft dat nu een probleem. Iets te snel een conclusie getrokken....
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden Cyvonne. Als je de TV-ontvanger bekabeld aansluit loopt het beeld dan ook vast?
Reputatie 1
Bedankt voor het melden Cyvonne. Als je de TV-ontvanger bekabeld aansluit loopt het beeld dan ook vast?

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Zal kijken of ik die kabel nog heb, en proberen.
Valt me ook op dat de storing pas begint rond een uur of zes. Heb ik een tijd geleden ook gehad en dat was toen ineens vanzelf stukken minder. Vanmorgen kwam ik beneden en toen brandde het middelste lampje helemaal niet. Heb niets in de buurt in stopcontacten zitten wat zou kunnen storen. Voorheen was het opladen van een mobiel in de buurt van de draadloze ontvangers geen probleem. Doe ik dat nu dan slaat de tv helemaal vast of op zwart. Boven kan de lamp niet meer aan zonder vast te lopen ( middelste lampje continue op rood ). Ook dit was daarvoor geen probleem.

Zal laten weten hoe het bekabeld gaat. Alles resetten zal ik ook meteen doen.
Alvast bedankt voor de hulp!
Reputatie 8
Badge +16
Beste cyvonne, is het nog gelukt? In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 1
Kabel kon ik niet meer vinden dus die optie niet kunnen proberen. Storing is nu stukken minder. Op de dag helemaal niet. 's Avonds zo nu en dan, hopelijk wordt het niet weer erger. Mobiel stoort mog steeds maar die laden we nu maar in de nacht op.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden. Fijn weekend!