beantwoord

TV reageert regelmatig NIET op interactieve TV-ontvanger

• 17 september 2018
  • 20 reacties
  • 172 keer bekeken

Reputatie 1
Mijn Philips TV laat regelmatig bij opstarten zien dat hij geen contact kan krijgen met de interactieve TV ontvanger. Rest mij om zowel TV als interactieve TV ontvanger uit te schakelen en alles weer na een paar minuten opnieuw op te starten.
Soms moet dat enkele keren voordat ik werkelijk beeld krijg.
De TV start alle keren normaal op en de afstandsbediening is wel goed ingesteld op de TV.
Al diverse keren contact gehad met Technische dienst Telfort, maar zonder goed en blijvend resultaat helaas..
Wie weet wat te doen??
icon

Beste antwoord door Enterprise 17 september 2018, 16:19

Graag gedaan.

Dat de technische dienst het wisselen van de HDMI-kabel niet als mogelijke oplossing heeft geopperd bevreemd me, dat is één van de eerste dingen die ze zouden moeten adviseren.
Dus bij deze alsnog het advies om als éérste deze mogelijke oorzaak uit te sluiten, in onderstaande volgorde.

1. Haal uit zowel de TV als uit de TV-ontvanger de HDMI-kabel en steek deze weer terug, waarbij je de stekkers stevig aandrukt tot ze niet verder kunnen.
2. Lost dit het probleem niet op steek dan kabel stevig in een andere beschikbare HDMI-poort van de TV.
3. Geen oplossing..? Koop dan een nieuwe (korte) HDMI-kabel en sluit deze aan.
Let wel: dat hoeft geen peperdure kabel met 'gouden' stekkertjes te zijn, een kabel van een paar Euro volstaat.
4. Als het niet gelijk werkt probeer dan ook meerdere HDMI-poorten op de TV.
5. Werken alle bovenstaande oplossingen niet dan kan je Telfort verzoeken om je een nieuwe TV-ontvanger te sturen, iets wat ze volgens mij na meerdere keren contact met jou al veel eerder hadden kunnen doen.
Het is mogelijk dat de HDMI-poort op de TV-ontvanger niet goed meer werkt.
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Welke mogelijke oplossingen stelde de technische dienst voor..?
Het zou fijn zijn als je wat meer informatie geeft want anders krijg je dezelfde mogelijke oplossingen nogmaals aangeboden.

Het je de HDMI-kabel al eens in een andere HDMI-poort op de TV gestoken..?
Wellicht deze kabel al vervangen..?
Reputatie 1
Dank voor je antwoord.
Technische dienst heeft het niet over HDMI kabel gehad. Ik heb diverse malen interactieve TV ontvanger en modem kunnen herstarten in evenredig diverse keren contact hebben. Zelfs ander modem gekregen wat helaas in enkele dagen overleden bleek te zijn. Na nieuw modem een tijdje geen problemen. Maar sinds een flinke maand begint het probleem met connectiviteit zich weer voor te doen.
Het valt of staat met wie je van doen krijgt bij Technische Dienst. Doorgaans zijn de jongens en meisjes best goed. Vandaar een beetje mijn wanhoop nu...wat kan ik nog sleutelen aan verbetering..
Misschien nu de HDMI kabel zoals u suggereert. Dan moet ik ook de aanpassing in de TV doen van bv HDMI 1 naar2. en kijken of het werkt? Of gelijk maar nieuwe kabel. Of zelfs maar nieuwe provider??🤓
Of zit ik niet alleen aan het eind van een galerij, maar ook aan het eind van de vaste bekabelde aanleg van de DSL en kabel infrastructuur van mijn gebouw??🤔
Reputatie 8
Badge +19
Graag gedaan.

Dat de technische dienst het wisselen van de HDMI-kabel niet als mogelijke oplossing heeft geopperd bevreemd me, dat is één van de eerste dingen die ze zouden moeten adviseren.
Dus bij deze alsnog het advies om als éérste deze mogelijke oorzaak uit te sluiten, in onderstaande volgorde.

1. Haal uit zowel de TV als uit de TV-ontvanger de HDMI-kabel en steek deze weer terug, waarbij je de stekkers stevig aandrukt tot ze niet verder kunnen.
2. Lost dit het probleem niet op steek dan kabel stevig in een andere beschikbare HDMI-poort van de TV.
3. Geen oplossing..? Koop dan een nieuwe (korte) HDMI-kabel en sluit deze aan.
Let wel: dat hoeft geen peperdure kabel met 'gouden' stekkertjes te zijn, een kabel van een paar Euro volstaat.
4. Als het niet gelijk werkt probeer dan ook meerdere HDMI-poorten op de TV.
5. Werken alle bovenstaande oplossingen niet dan kan je Telfort verzoeken om je een nieuwe TV-ontvanger te sturen, iets wat ze volgens mij na meerdere keren contact met jou al veel eerder hadden kunnen doen.
Het is mogelijk dat de HDMI-poort op de TV-ontvanger niet goed meer werkt.
Reputatie 1
Dank voor je uitgebreide antwoord.
Was inderdaad vergeten te melden dat ik ook al enkele keren een tv ontvanger heb gekregen. Waarvan 1x nav ander mankement . HDMI is volgende optie. Ik ga het uitproberen zodra ik even kans/tijd heb. Kabel ligt al klaar.
Ik hoop alleen niet dat alle HDMI ingangen van mijn tv kapot zijn 😛
Reputatie 8
Badge +19
Dat laatste lijkt me sterk... 😉
Wat ook een mogelijke oorzaak kan zijn is een té lage snelheid van je internetverbinding, is daar al naar gekeken..?
Welk type verbinding heb je, over de telefoonlijn of glasvezel..?
Reputatie 1
Telefoonlijn🙄
Helaas.
Heb ook vaak de indruk dat ik internet moet aanfietsen ondanks de beloofde 50mb...
Helaas in de omgeving geen glasvezel verbinding te vinden...
Reputatie 8
Badge +19
Welke snelheid zou je volgens KPN moeten hebben volgens onderstaande website..?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Reputatie 8
Badge +19
Nog een vraag... is de TV rechtstreeks met een ethernetkabel op de modem aangesloten of gebruik je zo'n draadloze verbindingsset via het stroomnet van je woning..?
Reputatie 1
51mbits
en direct met kortst mogelijke ethernetkabel aangesloten.
ook al eens de internetsnelheid met aparte meter gemeten. Fluctueert maar zou voldoende moeten zijn...😬
Reputatie 1
ik ga eerst nog HDMI kabel testen!
Reputatie 8
Badge +19
De snelheid lijkt me ook voldoende.
Succes..!
Reputatie 1
Nou, even afkloppen misschien, maar de afgelopen 4x tv en tv ontvanger opstarten verliep zonder hindernissen!!
Dus mogen we voorzichtig aannemen dat de aansluiting HDMIkabel het probleem was en het vervangen ervan het probleem heeft opgelost!
Met dank voor je suggestie!
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Annekie, welkom op ons forum! Het klinkt als een bijzonder probleem, dat zelfs met verschillende tv-ontvangers en modems terug bleef komen. Dat de HDMI-kabel nu het probleem lijkt op te lossen is goed nieuws en daar ben ik ook blij mee! Mocht het toch weer terugkomen, plaats dan een reactie zodat we verder met je mee kunnen kijken.
Reputatie 1
Had toch weer te vroeg gejuicht 😬
Weer hetzelfde probleem ba eerst 4-5 x normaal opstarten.
Toch de moed niet opgegeven, totdat ineens het beeld bevroor en ik foutcode F562 te zien kreeg! Die kende ik nog niet. WiFi uitgeschakeld op mobiel en de code online opgezocht. Na uitzetten TV ontvanger en modem, modem gereset , opnieuw aangezet, ontvanger aangezet en na een kleine hik: beeld!!🤗
maar ja voor hoe lang??
Op het wisselen van de HDMI kabel na heb ik NIETS veranderd aan configuratie of andere apparaten....
Het blijft een verrassing wanneer er wat gaat gebeuren🤔
Reputatie 8
Badge +19
Kan je de ethernetkabel tussen de modem en de TV-ontvanger eens op een andere poort van de modem aansluiten..?
Reputatie 1
Moeten apparaten daarvoor eerst uit of kan ik dat zo wisselen?
Reputatie 8
Badge +19
Zet de tv-ontvanger eerst maar even uit en na het wisselen van de kabel weer aan... 😁
Reputatie 1
Hopla, gedaan!
Tja ik wil van alles wat binnen mijn mogelijkheden ligt, aan de apparaten aanpassen...als het een mogelijkheid geeft tot een oplossing.
Dus wie weet!
Dus dank voor de tip... we wachten het even af?!🤪
Reputatie 8
Badge +19
Zo is het..!
Dit was ook wel zo'n beetje het laatste idee dat ik heb over een mogelijke oplossing hoor... 😉
Als dit ook geen verbetering oplevert dan lijkt me een bezoekje van een monteur wel op zijn plaats.
Reputatie 1
Nou ja, voorlopig toch een aantal combinaties geprobeerd. Dank voor het meedenken en de suggesties.
Ik kijk het even aan, mét beeld hopelijk😅
En bij geen bericht: goed bericht!

Reageer