beantwoord

TV ontvangers lopen vast

• 6 december 2018
  • TV
  • 10 reacties
  • 223 keer bekeken

Zelfde probleem hier met deze ontvangers. Sinds de update dat YouTube een stuk uitgebreider is gemaakt is het kommer en kwel. Heb het idee dat de kastjes te verouderd zijn voor de mogelijkheden die er beschikbaar zijn.
De ontvanger is met newerk kabel aangesloten heeft het altijd normaal gedaan. 1 a 2 keer reset per maand voorheen. Nu 2 tot 6 keer per dag.
Tijd voor nieuwe ontvangers?

Admin: afgesplitst van dit topic
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 6 januari 2019, 15:53

Dat klinkt allemaal totaal niet goed. 😞 Ik kan mij dan ook voorstellen dat de lol er af is. Zoals jij de problemen ervaart lijkt het er op dat er iets niet helemaal gaat met de ontvanger zoals zou moeten. Ik heb dan ook een nieuwe opgestuurd. Binnen twee werkdagen ontvang je deze thuis. Ik hoor graag of deze beter werkt.

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Jka, welkom op het Forum. Ik begrijp dat jouw ontvangers steeds vastlopen. Kun je vertellen wanneer dat is? Voor je een speciale actie uit? Is het bijvoorbeeld na Youtube Of is het puur willekeurig? Ik hoor dit graag zodat ik de vervolgstappen kan bepalen.

Zou je ook vast jouw postcode + huisnummer kunnen toevoegen aan jouw profiel? Mocht ik dan actie moeten ondernemen, dan kan ik jouw aansluiting vinden in het systeem. 🙂
Hallo Bart,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Heb de gegevens toegevoegd aan mijn profiel.

Het vastlopen komt met meest voor tijdens gebruik van de YouTube app. Ook Netflix heeft er last van enkel gebeurt dit minder vaak dan YouTube.
Standaard tv kijken levert problemen op na gebruik van YouTube óf wanneer er veel door het menu wordt gebladerd. Bijvoorbeeld opname lijst opvragen en kiezen.
Dan krijg ik de melding dat de zender niet deel uit maakt van het pakket of tijdelijk niet beschikbaar is. Dit is dan bij elke zender.
Heb het idee dat het zappen tussen kanalen soms veel moeite kost.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

Vriendelijke groeten
Jos Kaptein
(abonnement houder Angela Hoving)
Reputatie 7
Badge +9
Bedankt Jka voor de duidelijke uitleg. Het is dus voornamelijk met Youtube. Nu moet ik zeggen dat daar helaas problemen mee zijn. De oorzaak wordt nog onderzocht en hopelijk is de oplossing snel gevonden. Hierdoor heeft de ontvanger wat problemen. 😞 Meer informatie hierover vind je in dit meldingtopic over Youtube.
Heb de updates in de gaten gehouden en na de laatste melding van jullie kortgeleden de ontvanger gereset naar fabrieksinstellingen.
Resultaat is een nog vaker vastlopende ontvanger.

Kan ik een nieuwe en betere ontvanger krijgen?

Zag op de site staan dat de ontvanger die ik heb al een van de oudere is. De lol is er zo wel af.

Vriendelijke groeten

Reputatie 7
Badge +9
Dat klinkt allemaal totaal niet goed. 😞 Ik kan mij dan ook voorstellen dat de lol er af is. Zoals jij de problemen ervaart lijkt het er op dat er iets niet helemaal gaat met de ontvanger zoals zou moeten. Ik heb dan ook een nieuwe opgestuurd. Binnen twee werkdagen ontvang je deze thuis. Ik hoor graag of deze beter werkt.
Hallo Bart,

Bedankt voor het opsturen.
Heb de ontvanger inmiddels ontvangen en ga hem straks aansluiten. Ik laat nog wel weten hoe het gaat.!
Reputatie 7
Badge +9
Werkt de nieuwe?
Bart,

Heb de ontvanger nu 48 uur in gebruik en ik ben zeer tevreden.
Heb dit weekeinde intensief YouTube gebruikt om hem te testen en heb 1 vastloper gehad die een reboot vereiste.
Maar met intensief gebruik bedoel ik ook echt fulltime afspelen. En als de tv uit ging heb ik hem door laten spelen.
Deze vastloper was tijdens een reclame voorafgaand aan een video. Deze reclames worden trouwens vloeiend afgespeeld wat met de vorige ontvanger juist niet zo was. Mijn gevoel zegt dat de vastlopers door de reclames komen. Tot voor kort zat er geen reclame in de video's op YouTube, maar sinds een update waarna YouTube een stuk overzichtelijker werd wel.
Wellicht heb je wat aan deze info.

Wij zijn in ieder geval ontzettend blij en mijn dochter van 2 al helemaal!
Reputatie 7
Badge +9
Bedankt voor de terugkoppeling en ontzettend fijn dat het werkt. Maar 1 vastloper gelukkig. Hopelijk komt het helemaal niet meer voor. Veel kijkplezier gewenst.

Mocht je zo nog andere vragen hebben, dan horen wij dat graag.

Reageer