beantwoord

TV-ontvanger zenders blijven hangen

• 9 maart 2016
  • 27 reacties
  • 1230 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo

Wij zijn al jaren een tevreden klant bij telfort. Nu heb ik sinds enkele weken problemen met 1 van onze tv ontvangers. Tijdens het zappen blijft hij regelmatig hangen en zapt hij dus niet verder. Als ik bijvoorbeeld rtl4 kijk en ik wil een zender verder dan reageert hij wel en zie ik onderin staan dat ik een andere zender kijk terwijl ik nog rtl4 kijk. Het komt nu steeds vaker voor en is niet leuk meer. Reset heb ik al gedaan heeft helaas niks geholpen. Iemand een idee wat er mis kan zijn? Alvast dank voor het meedenken.
icon

Beste antwoord door DeesVlees 5 april 2016, 08:06

Hoi,
We hebben inmiddels het nieuwe modem ontvangen en geïnstalleerd. Alles lijkt het nu weer prima te doen.
Bedankt voor het meedenken en de hulp!!!!
Bekijk reactie

27 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Haal de adapter even los van de stroom en na het weer aansluiten komt de software mee, meestal is dan het probleem opgelost
Reputatie 1
Badge
Haal de adapter even los van de stroom en na het weer aansluiten komt de software mee, meestal is dan het probleem opgelost

Ga ik proberen. Dank je wel.
Reputatie 1
Badge

Ga ik proberen. Dank je wel.

De adapter er een tijdje uitgehaald weer aangesloten maar helaas het resultaat blijft hetzelfde.
Reputatie 8
Badge +17
Dan moet je even wachten op webcare Telfort die lezen alles mee
Reputatie 8
Badge +2
Hi Dees! Dat schiet niet op hè. Als je zapt, moet ie ook écht gaan zappen natuurlijk. 🙂 Beide ontvangers heb ik een harde reset gegeven vanaf deze kant, als je de abonnementsgegevens opnieuw opgeeft, verwacht ik dat je verbetering zult merken. Koppel je terug wat je ervan vindt? Bedankt!

@jimny,

Dank je hartelijk! 🙂
Reputatie 1
Badge
Hi Dees! Dat schiet niet op hè. Als je zapt, moet ie ook écht gaan zappen natuurlijk. 🙂 Beide ontvangers heb ik een harde reset gegeven vanaf deze kant, als je de abonnementsgegevens opnieuw opgeeft, verwacht ik dat je verbetering zult merken. Koppel je terug wat je ervan vindt? Bedankt!

@jimny,

Dank je hartelijk! :)

Alvast dank hiervoor. Ik ga het weer uitvoerig testen en ik laat het je weten.
Reputatie 1
Badge

@jimny,

Na het opnieuw invullen van de gegevens werd al vrij snel duidelijk dat het zappen helaas niks beter is geworden.
Het blijft zeer traag gaan en hij blijft vaak hangen.
Reputatie 1
Badge

@jimny,

Na het opnieuw invullen van de gegevens werd al vrij snel duidelijk dat het zappen helaas niks beter is geworden.
Het blijft zeer traag gaan en hij blijft vaak hangen.

Nu een paar dagen later gaat hij het eigenlijk steeds slechter doen.
Iemand nog enig idee?
Reputatie 8
Badge +2
Hi Dees! Kun je aangeven of je ditzelfde probleem op beide exemplaren ervaart? Erg benieuwd!
Reputatie 1
Badge
Het is niet op beide kastjes. Op 1 kastje. Die andere hadden we een hele tijd geleden problemen mee en deze is toen vervangen voor een nieuwe.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Dees, dat is gek! Ik kan er niets anders van maken dan dat ook deze ontvanger aan het overlijden is. Ik zal hem zodoende ook vervangen voor 'n nieuwe. Je ontvangt hem deze week nog naar verwachting. Laat je het mij weten als hij binnen is? Dank je!
Reputatie 1
Badge
Ik heb vandaag de ontvanger binnen gekregen dank hiervoor. Nu heb ik nog een andere vraag onze andere ontvanger heeft sinds een paar dagen last van tijdens het zappen dat ik dan zie zender tijdelijk niet beschikbaar. Heb al de nodige dingen ondernomen om het op te lossen zoals modem resetten software van ontvanger opnieuw installeren maar niets helpt. Wat kan ik nog meer doen?
Reputatie 8
Badge +2
Hi Dees! Dat is opmerkelijk! Ik heb de ontvangers vanaf deze kant een reset gegeven. Je zou nu wat dat betreft verbetering kunnen merken. Kun je aangeven wat de status is na het opnieuw opgeven van de abonnementsgegevens? Dank alvast.
Reputatie 1
Badge
Helaas blijft het probleem aanhouden. Krijg vaak de melding deze zender is tijdelijk niet beschikbaar. Kan het aan onze modem liggen?
Reputatie 8
Badge +2
Hi Dees, heb je dit probleem op beide ontvangers?
Reputatie 1
Badge
Nee alleen op de ontvanger van de woonkamer
Reputatie 8
Badge +2
Hi Dees, zou je de kabels op het modem eens om kunnen draaien? De ontvanger op poort drie op vier aansluiten en andersom? Ben benieuwd. 🙂
Reputatie 1
Badge
Dat zal ik gaan proberen
Reputatie 1
Badge
Na het een aantal dagen geprobeerd te hebben is de conclusie helaas nog hetzelfde krijg regelmatig de melding zender tijdelijk niet beschikbaar. En er is nog een probleem bij gekomen wat al langer speelt met het aanzetten van de ontvanger heb ik vaak geen beeld maar moet ik de ontvanger met de schakelaar aan de achterkant uit en weer aan zetten en dit is nu bij beide ontvangers zo. Al met al komen er helaas steeds meer problemen bij en wordt het er niet leuker op.
ach ik heb daar ook al maanden last van . en klagen helpt niet telfort staat inmiddels ook op nummer 1 storing index *consumentenbond* dus ik heb besloten me daarin te berusten
Reputatie 1
Badge
Vervelend. Maar ik ga me er niet in berusten ze gaan me maar helpen ik betaal ook iedere maand netjes dus ik verwacht ook een oplossing.
ach ik heb daar ook al maanden last van . en klagen helpt niet telfort staat inmiddels ook op nummer 1 storing index *consumentenbond* dus ik heb besloten me daarin te berusten
Mijn ervaring is dat Telfort zaken redelijk snel oplost, zeker via de webcare ( in mijn geval had ik na het resetten van apparatuur en daarna het testen van enkele zaken een nieuwe ontvanger gekregen die de problemen oploste ). mocht je dus nog steeds problemen hebben, open een topic, grote kans dat je gewoon goed geholpen word.

Vervelend. Maar ik ga me er niet in berusten ze gaan me maar helpen ik betaal ook iedere maand netjes dus ik verwacht ook een oplossing.
zal even wachten zijn totdat Telfort reageert
Reputatie 8
Badge +2
Hi Dees, wat vervelend dat de problemen maar voort blijven bestaan, ondanks de gedane moeite. Indien je dit probleem blijft houden, verwacht ik dat de factor dat dit veroorzaakt nog steeds aanwezig is. Ik wil daarom voorstellen om het modem voor je te vervangen voor een nieuwe, ervan uitgaande dat dit het probleem wél gaat verhelpen.

@Roberto007,

Heel naar dat jij ook problemen ervaart die niet oplosbaar lijken. Kun je iets specifieker zijn in wat de problemen inhouden? Ik help je graag verder!

@J-roen,

Fijn om te zien dat je jouw vertrouwen uitspreekt over de geleverde service, daar doen we het voor! 🙂
Reputatie 1
Badge
Ik wou dat ik kon zeggen dat alles opgelost is maar helaas is dat niet zo de problemen blijven aanhouden.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Dees, dank voor je reactie. Ik zal zodoende het modem voor je vervangen. Wil je het mij laten weten als je hem binnen hebt en hebt aangesloten? Dank je.

Reageer