beantwoord

Tv-ontvanger werkt niet op nieuwe tv

• 27 september 2019
  • 12 reacties
  • 287 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds kort heb ik een nieuwe smart tv. Mijn tv ontvanger werkte prima op mijn oude tv maar er is nu amper een signaal te krijgen. De tv ontvanger is al wel een aantal jaar oud. Kan het hier aan liggen?
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 28 september 2019, 11:24

Dag @Mariskaas. Van harte welkom hier. Ik kan me zo voorstellen dat je baalt dat je tv-ontvanger niet werkt op je nieuwe TV. Als je dan een nieuwe TV hebt gekocht wil je daar natuurlijk ook meteen gebruik van maken. Ik heb je abonnement er eventjes bij gepakt en zie inderdaad dat je nog een ZyXEL modem en Motorola tv-ontvanger hebt. Die apparatuur heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad. Er zijn daarom zowel een nieuw modem als een nieuwe tv-ontvanger naar je onderweg. ☺
Bekijk reactie

12 reacties

Tv ontvanger via HDMI op de nieuwe tv aangesloten?
Op nieuwe tv wel de juiste HDMI poort gekozen?
Reputatie 1
Ja. Ondertussen alle HDMI porten gebruikt. Zelfs een nieuwe HDMI kavel helpt niet.
Wat zegt de display van je tv ontvanger?
Wat bedoel je met bijna geen signaal.
Dat geeft toch het idee dat je via de antenne aan het zoeken bent. En niet via de source knop op je tv de goede HDMI poort gekozen hebt.
Reputatie 8
maar er is nu amper een signaal te krijgen.
Met HDMI is het wel of geen signaal, niet iets wat maar "half" is.
Dus ik vermoed toch gewoon verkeerde instellingen of verkeerd aangesloten?

Zelfs de nieuwste 4K TV's werken correct met de TV-ontvanger samen.
(Hoewel geen 4K beeld resolutie voor TV kanalen).
Welk model ontvanger gaat het om?
De opmerking amper signaal doet me aan Digitenne denken die zal niks meer doen.
Gaat het om een motorola of een van de overige hier genoemde.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-van-je-tv-ontvanger.htm
Reputatie 1
de Tv ontvanger geeft niks aan. Alleen de zender waar hij op staat.
Met een half signaal bedoel ik dat er 1/2 sec beeld is om vervolgens weer op zwart beeld over te gaan.
Reputatie 1
Het gaat inderdaad om een Motorola vip 1853. Werken deze niet les op 4K tv’s?
De instellingen op je tv al eens doorlopen?
Reputatie 8
Met een Motorola vip 1853 is het wellicht handiger een van de nieuwere TV-ontvangers van Telfort aan te vragen. Een Arcadyan of Arris TV-ontvanger.
Reputatie 8
Badge +10
Dag @Mariskaas. Van harte welkom hier. Ik kan me zo voorstellen dat je baalt dat je tv-ontvanger niet werkt op je nieuwe TV. Als je dan een nieuwe TV hebt gekocht wil je daar natuurlijk ook meteen gebruik van maken. Ik heb je abonnement er eventjes bij gepakt en zie inderdaad dat je nog een ZyXEL modem en Motorola tv-ontvanger hebt. Die apparatuur heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad. Er zijn daarom zowel een nieuw modem als een nieuwe tv-ontvanger naar je onderweg. ☺
Reputatie 1
Hallo,
even een update. Inmiddels de nieuwe tv ontvanger en modem geïnstalleerd en alles werkt naar behoren! Probleem verholpen 👍🏻.
Bedankt!
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @Mariskaas. Heel fijn dat alles werk zoals het hoort en je nu eindelijk van je nieuwe TV kunt genieten. ☺ Als je toch nog ergens vragen over hebt dan lees ik het natuurlijk graag.

Reageer