beantwoord

Tv-ontvanger vaak storing

• 9 oktober 2020
  • 8 reacties
  • 204 keer bekeken

Reputatie 1

Wij moeten zo’n 3x per week het tv-kastje opnieuw opstarten (van de stroom af) ivm storingen (geen beeld, vast hangen, etc) We hebben sinds we abonnee zijn nog nooit een ander kastje gehad. Is het mogelijk dat hij gewoon ‘op’ is en dat we een nieuwe kunnen krijgen?

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 12 oktober 2020, 15:02

Duidelijk, als het beeld bleef hangen was de verbinding een mogelijkheid, nu het vooral het menu is hoeft het dat niet te zijn. Heb je de tv-ontvanger ook al eens helemaal opnieuw ingesteld? Daarmee wordt de software opnieuw ingesteld, daarna moet je opnieuw inloggen bij Netflix en andere diensten die je gebruikt (opnames blijven bewaard, die staan niet op de ontvanger zelf).

Wordt het daarna beter? 

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Waarschijnlijk heb je nog een motorrola tv ontvanger klopt dat ?

Vul je forum profiel aan met je postcodee  huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra ze aan je topic toe zijn

Reputatie 1

Top, ga ik doen. Dank je wel!

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Vandorst, welkom bij ons op het forum! De ontvanger (HMB2260) die je hebt is een van de modellen die we nog steeds leveren, die is niet verouderd dus. Op wat voor manier loopt het precies vast, blijft het tv beeld bijvoorbeeld hangen terwijl je iets aan het kijken bent, of gebeurt dat in de menu's? Zou je kunnen beschrijven wat er precies speelt? Ik ben ook benieuwd hoe de ontvanger is verbonden met de Experia Box, is dat met een directe netwerkkabel of gaat dit via een draadloze verbindingsset? Met die antwoorden kunnen we samen verder kijken wat er aan de hand is.

Reputatie 1

Hoi, het vastlopen gebeur vooral in de menu’s. Zo kan er af en toe niet gekozen worden of als er gekeken wordt via de apps (Netflix En YouTube)valt hij opeens stil en een andere keer krijg je zwart beeld en wel geluid. Na opnieuw opstarten werkt alles weer. Hij zit verbonden met een netwerkkabel. 

Reputatie 8
Badge +11

Duidelijk, als het beeld bleef hangen was de verbinding een mogelijkheid, nu het vooral het menu is hoeft het dat niet te zijn. Heb je de tv-ontvanger ook al eens helemaal opnieuw ingesteld? Daarmee wordt de software opnieuw ingesteld, daarna moet je opnieuw inloggen bij Netflix en andere diensten die je gebruikt (opnames blijven bewaard, die staan niet op de ontvanger zelf).

Wordt het daarna beter? 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Vandorst, ik heb geen bericht meer van je gezien, is het beter geworden na het opnieuw instellen van de ontvanger?

Reputatie 1

Hoi, sorry ja het duurde even voor ik de tijd had hem opnieuw in te stellen. Voor nu inderdaad nog geen problemen gehad. Dus hopelijk blijft dit zo. Bedankt! 

Reputatie 8
Badge +11

Geen probleem @Vandorst, het resultaat klinkt goed. Graag gedaan, ik hoop ook dat het zo blijft werken. Mocht het toch weer mis gaan, of als er iets anders speelt, je weet ons te vinden! In de toekomst, als je abonnement is overgezet, kan dat ook op het KPN forum :slight_smile:

Reageer