beantwoord

Tv-ontvanger traag en geeft foutmeldingen

• 30 juli 2020
  • 12 reacties
  • 229 keer bekeken

Reputatie 1

Beste @Alexandra - Telfort,

Ik heb exact dezelfde decoder zoals hierboven beschreven. Hij is al langer traag en nu krijg ik steeds foutmeldingen en kan niet meer tv kijken. Zou ik ook een nieuwe decoder mogen ontvangen?

Vriendelijke groet,

Inge van Steeg.

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 20 augustus 2020, 12:00

@egvansteeg Hi Inge, dat is goed om te weten, en top dat je de kabel al vervangen had! Dan weten we in ieder geval zeker dat dat de oorzaak niet kan zijn. De bekabeling is namelijk van grote invloed op de algehele verbinding, daarom is het voor ons altijd belangrijk om dit goed na te kijken en uit te sluiten.

De kans is groot dat je huidige Experia Box niet lekker meer werkt. Daarom heb ik een nieuw modem voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen thuis. Zo gauw je deze in gebruik genomen hebt, kan je de oude apparatuur gratis naar ons terugsturen. Ik hoor graag of alles is gelukt en hoe het straks met de verbinding gaat.

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +11

@egvansteeg Goedemorgen Inge, ik heb een eigen topic voor je aangemaakt om je hier zo goed mogelijk mee te helpen, en om het overzichtelijk te houden :slight_smile:  Goed dat je het aangeeft, ik help jou ook graag met de tv-ontvanger!

Kan je voor mij je postcode, huisnummer en eventueel klantnummer toevoegen aan jouw forumprofiel? Dan kan ik je gegevens erbij pakken, er staat nu nog niets in je profiel. Geef je me een seintje zo gauw je ze hebt ingevuld?

Reputatie 1

Beste @Alexandra - Telfort , 

Dank voor je snelle antwoord. Ik heb de gegevens toegevoegd aan mijn profiel.

Reputatie 8
Badge +11

@egvansteeg Super, dankjewel. Ik heb een nieuwe tv-ontvanger voor je aangevraagd. Je ontvangt 'm zo snel mogelijk, binnen enkele werkdagen. Je kan je huidige afstandsbediening gewoon blijven gebruiken. 

Laat je weten of het allemaal is gelukt, en of alles goed werkt met de nieuwe tv-ontvanger? :relaxed:

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort Dank voor de snelle reactie. Ik heb de nieuwe ontvanger geïnstalleerd. Hij werkt een stukje sneller dan de vorige, maar helaas blijft de tv nog vaak hangen en krijg ik vaak de melding dat de zender niet beschikbaar is. Ik heb de kabels gecontroleerd en het modem de de tv ontvanger herstart, maar ondanks dat blijven de problemen bestaan. Zelf heb ik het idee dat de internetsnelheid nogal wisselt, maar ik krijg het niet opgelost.

Reputatie 8
Badge +11

@egvansteeg De nieuwe ontvanger werkt inderdaad een stuk sneller dan de oude, maar dan is er toch meer aan de hand, en kijken we verder!

Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box? Zit daar rechtstreeks een kabel tussen, of is deze met een Draadloze Verbindingsset aangesloten? In het laatste geval, kan je het dan tijdelijk met een kabel testen? En hoe is de internetsnelheid als je een speedtest doet? Deze mag draadloos, maar liefst via een kabel, omdat dat het beste weergeeft hoe het met de verbinding gaat.

Reputatie 1

Beste @Alexandra - Telfort 

De tv is met een kabel aan de ontvanger aangesloten. Ik heb een aantal keer de snelheid getest en die is erg wisselend: tussen de 13 en 42 Mbps. Daarbij ligt het internet er soms uit, wat op zich wel weer op te lossen is door de Experia Bos opnieuw op te starten.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @egvansteeg, de kabel is de beste manier waarop je de tv-ontvanger kan aansluiten, dus helemaal top. 

Het kan met een paar dingen te maken hebben, daarom moeten we even verder zoeken. Op welke plek in huis is de Experia Box aangesloten, is dat direct bij de hoofdaansluiting of elders? Hoe lang is de kabel die tussen de aansluiting en de Experia Box zit? Heb je de Experia Box al eens een volledige reset gegeven, en kan je die stappen voor de zekerheid voor me doorlopen?

Ik ben benieuwd of dit verschil maakt en hoor het graag van je.

Reputatie 1

Hoi @Alexandra - Telfort 

De experia box zit met een kabel van 2 meter van de aansluiting verwijderd. Ik heb de box meerdere keren opnieuw opgestart; in eerste instantie gewoon aan en uit, later ook met een pinnetje de echte reset gedaan. Verder lijkt het zo te zijn dat als ik probeer tv te kijken dat het internet er dan uit vliegt, waarna ik de box opnieuw moet opstarten om weer internet te hebben.

P.s. sorry voor de later reactie, ik was even  vakantie aan het vieren

Reputatie 8
Badge +11

@egvansteeg Geen probleem, vakantie is ook belangrijk! Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad. 

Dankjewel, dat is goed om te weten. Ik raad je aan om de kabel tussen de aansluiting en het modem te vervangen, liefst voor een ronde aansluitkabel van maximaal 150 cm. Een langere kabel kan op de lange termijn slecht zijn voor de kwaliteit van de verbinding, en ervoor zorgen dat deze instabiel of traag wordt. Als je nog bekabeling uit het installatiepakket hebt, kan je een van de kabels daaruit ook gerust gebruiken. Na vervangen van de kabel heeft de verbinding een paar dagen nodig om zich weer ‘beter in te stellen’.

Laat je weten of dat gelukt is, en hoe de verbinding het daarna doet? 

Reputatie 1

Hoi @Alexandra - Telfort 

Ik had de kabel niet opgemeten, maar een ruwe schatting gemaakt. De kabel die ertussen zit is 1,5 meter en heb ik recent ook al vervangen, zonder effect. Daarbij staat het al jaren op deze afstand en ging dat in eerste instantie allemaal goed. 

Reputatie 8
Badge +11

@egvansteeg Hi Inge, dat is goed om te weten, en top dat je de kabel al vervangen had! Dan weten we in ieder geval zeker dat dat de oorzaak niet kan zijn. De bekabeling is namelijk van grote invloed op de algehele verbinding, daarom is het voor ons altijd belangrijk om dit goed na te kijken en uit te sluiten.

De kans is groot dat je huidige Experia Box niet lekker meer werkt. Daarom heb ik een nieuw modem voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen thuis. Zo gauw je deze in gebruik genomen hebt, kan je de oude apparatuur gratis naar ons terugsturen. Ik hoor graag of alles is gelukt en hoe het straks met de verbinding gaat.

Reputatie 1

Hoi @Alexandra - Telfort 

Ik kan weer tv kijken! De nieuwe box werkt als een zonnetje. Hartelijk dank. De oude box komt weer jullie kant op.

Groet, Inge.

Reageer