beantwoord

TV ontvanger reset elk willekeurig moment

  • 11 september 2020
  • 21 reacties
  • 304 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen, 

 

Ik heb al contact via Messenger gehad, maar kreeg de melding dat ik moest bellen. 

Gedaan, maar krijg een bandje en een linkje en dat ik de verbinding kan verbreken…

Maar het juiste staat niet in de link. 

Het exacte probleem de laatste week/2 weken:

 

Onze tv ontvanger slaat op elk willekeurig moment uit, maakt niet uit wat je doet, 4/5x per dag. 

Beeld word ineens zwart en er gebeurt even niets en dan slaat na ongeveer 20 seconden het lampje op de ontvanger van geel naar rood. 

Dan gelijk daarna weer naar geel en gaat beeld weer aan en krijg je de melding: welkom terug bij interactieve tv.

Dus hij reset zichzelf.

Zit geen maat in of je opnames of live tv aan het kijken bent. 

Tijden ook geen verschil, gebeurt zo ineens. 

 

Internet blijft  het doen, al andere kabels vervangen geprobeerd, of dat verschil zou maken, reset op 2 manieren, maar maakt allemaal niets. 

Internet kabel zit rechtstreeks van modem in de ontvanger, geen tussen verbinding.

De ontvanger slaat gewoon uit. 

Kastje geeft als het gebeurt ook verder niets aan, slaat gewoon echt even uit en gaat weer aan 

Het is de Arris vip2952 v2

 

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen, kon verder ook niet zo effe snel een topic vinden met gelijkwaardig probleem waar niet werd gezegd resseten, omdat ik dat al geprobeerd heb. 

 

Alvast bedankt. 

 

Mvg. Dennis

 

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 11 september 2020, 17:14

Dag @Dennisgh1979. Welkom hier op het Forum. Het lijkt me behoorlijk vervelend dat je tv-ontvanger uit zichzelf reset. Dat is ook niet de bedoeling. Het lijkt wel alsof de nieuwe software niet goed is geüpdatet, waardoor de tv-ontvanger vast slaat. Om dit uit te sluiten, heb ik een nieuwe tv-ontvanger voor je aangevraagd. Deze heb je binnen 3 werkdagen in huis. Deel je hier je bevindingen? 

Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Heb je de tv ontvanger al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen , zie link

 

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Reputatie 1

Bedankt voor het bericht Jimny,

 

Ja ik heb al meerdere keren gedaan. 

Ok ivm omdat of Netflix of YouTube niet meer werkten en dan gaat het even weer een paar weken goed. 

Volgens mij heb ik het meeste ondertussen al geprobeerd, eventueel nog iets anders?

Heb via de wit/ gele  knoppen gereset, 30 seconden stroom eraf. 

Kabels geprobeerd. 

 

Reputatie 8
Badge +18

Vul je forum profiel in met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is

Reputatie 1

Helemaal goed. 

Volgens mij heb ik dat al erin staan geloof ik, kijk ik even na. 

 

Bedankt iig

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Dennisgh1979. Welkom hier op het Forum. Het lijkt me behoorlijk vervelend dat je tv-ontvanger uit zichzelf reset. Dat is ook niet de bedoeling. Het lijkt wel alsof de nieuwe software niet goed is geüpdatet, waardoor de tv-ontvanger vast slaat. Om dit uit te sluiten, heb ik een nieuwe tv-ontvanger voor je aangevraagd. Deze heb je binnen 3 werkdagen in huis. Deel je hier je bevindingen? 

Reputatie 1

Hoi hoi Natasja, 

 

Alvast bedankt, als ik hem binnen heb en aangesloten zal ik zeker bericht doen of het opgelost is. 

Bedankt voor de snelle(hopelijk) oplossing. 

 

Mvg. Dennis

Reputatie 8
Badge +10

Geen probleem! En dat is helemaal goed. Ik wacht je bericht af.

Reputatie 2

Hallo Allemaal,

Ik heb hier het zelfde probleem met de Arris ontvanger VIP 2952/v2

Het is erg vervelend dat de ontvanger opnieuw gaat opstarten als je rustig tv zit te kijken.(meerdere keren op een avond!!)

Weet niet wat het is, ik heb de ontvanger al teruggezet op de fabriekswaarden maar ook dit helpt niet.

Dus weet niet wat er aan gedaan kan worden want zo is er niet rustig tv te kijken, wat wel de bedoeling is natuurlijk.

Reputatie 8
Badge +10

Hallo Allemaal,

Ik heb hier het zelfde probleem met de Arris ontvanger VIP 2952/v2

Het is erg vervelend dat de ontvanger opnieuw gaat opstarten als je rustig tv zit te kijken.(meerdere keren op een avond!!)

Weet niet wat het is, ik heb de ontvanger al teruggezet op de fabriekswaarden maar ook dit helpt niet.

Dus weet niet wat er aan gedaan kan worden want zo is er niet rustig tv te kijken, wat wel de bedoeling is natuurlijk.


Hallo @Ben_59. Ik zie steeds meer meldingen voorbijkomen van klanten die hetzelfde probleem ondervinden met de Arris tv-ontvanger. Ik heb het probleem inmiddels aangekaart binnen de organisatie. Een van onze iTV specialisten geeft aan dat het probleem wordt onderzocht. Nu krijg ik wel een hulpvraag van mijn collega's: is het voor jou mogelijk om je herstartende tv-ontvanger op te sturen naar onze specialist? Ik stuur je dan natuurlijk eerst een nieuwe tv-ontvanger toe en de verzendkosten krijg je van me vergoed. 

Reputatie 2

Hallo Natasha,

Bedankt voor de reactie.

Ik wil de ontvanger wel terugsturen als ik een nieuwe heb ontvangen. Ik neem aan dat de oude naar een antwoordnummer gestuurd moet worden.

Reputatie 8
Badge +18

Denk niet dat het bedoeling is dat je de oude naar het antwoordnummer stuurt omdat @Natasja - Telfort de verzendkosten wil vergoeden

Reputatie 2

Ok wacht het af, inmiddels sinds gisterenavond ontvanger alweer spontaan 4x opgestart waarvan een 5 minuten de laatse keer terwijl op hij radiokanaal 808 sky staat.!!!

Reputatie 8
Badge +10

Hallo Natasha,

Bedankt voor de reactie.

Ik wil de ontvanger wel terugsturen als ik een nieuwe heb ontvangen. Ik neem aan dat de oude naar een antwoordnummer gestuurd moet worden.


Het is inderdaad niet de bedoeling om de tv-ontvanger volgens de “gewone” route retour te sturen, omdat het iTV team de tv-ontvanger(s) nodig heeft om het probleem te onderzoeken. Ik heb je een privébericht gestuurd.

Reputatie 2

privé bericht gelezen.

Reputatie 1

Hoi hoi, 

 

Ik heb de ontvanger inmiddels ontvangen zojuist, net geïnstalleerd en nu wacht ik even 2/3 dagen af. 

Ik laat jullie weten of dit het probleem opgelost is. 

Reputatie 8
Badge +10

privé bericht gelezen.


Dag @Ben_59, ik heb op je privébericht gereageerd. Laten we het probleem daar verder bespreken. :slight_smile:
 

Hoi hoi, 

 

Ik heb de ontvanger inmiddels ontvangen zojuist, net geïnstalleerd en nu wacht ik even 2/3 dagen af. 

Ik laat jullie weten of dit het probleem opgelost is. 

Hallo @Dennisgh1979. Fijn dat je de tv-ontvanger in goede orde hebt ontvangen. Ik hoop dat het hiermee is opgelost. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 

Reputatie 1

Hoi hoi, 

 

Nou, het lijkt hier wel de oplossing idd, geen storing of reset of re-start gehad sinds ik hen heb geïnstalleerd.

Neem aan dat het nu ook niet meer terug komt, dan had hij dat al wel gedaan. 

 

Bedankt voor de moeite en voor de geboden oplossing, hulde!

 

Mvg. Dennis 

Reputatie 2

Ik heb de nieuwe ontvanger ontvangen en geinstalleerd.Tot op dit moment heb ik nog geen problemen geconstateerd. Alles werkt naar behoren en ontvanger is ook nog niet opnieuw opgestart.

Dus dit lijkt de oplossing te zijn geweest.

Ben er weer blij mee, ongestoord weer TV kijken.

Mijn complimenten voor de service.

Reputatie 8
Badge +10

Graag gedaan, @Dennisgh1979 en @Ben_59. Goed om te lezen dat dit voor jullie allebei de oplossing lijkt te zijn. :smile: Ondertussen is het iTV team het probleem grondig aan het onderzoeken. @Ben_59, jij nogmaals hartelijk dank dat je de oude tv-ontvanger hebt opgestuurd naar mijn collega. :thumbsup_tone2:

Reputatie 2

Hallo allemaal,

Nou ik was te voorbarig, eind van de middag en vanavond heeft de klacht zich weer voorgedaan. Ontvanger schakeld zich uit en begint dan weer opnieuw op te starten en gegevens etc opnieuw in te laden. Je ziet de 10P tot 95P in de ontvanger en op de tv zie ik de voortgangsbalk. Het lijkt mij dat het meer een softwarematig probleem is!!. Tenzij de Arris ontvanger te traag wordt door de nieuwe software en de processor een probleem veroorzaakt. 

Reputatie 8
Badge +10

Klopt, @Ben_59:disappointed: Het blijkt inderdaad een softwareprobleem te zijn. Deze problemen zijn ontstaan na de laatste update. In sommige gevallen werkt een (handmatige) reset. Omdat dit niet heeft gewerkt, zullen we moeten wachten op een nieuwe update, waarin dit issue wordt opgelost. Het is in onderzoek en de specialisten werken hard aan een oplossing, maar ik kan nog geen uitspraken doen over wanneer de nieuwe software wordt uitgerold. Ik raad aan om dit topic in de gaten te houden. Hier worden ook nieuwe updates geplaatst omtrent dit probleem.

Reageer