beantwoord

TV ontvanger reageert langzaam

• 15 augustus 2017
  • 13 reacties
  • 411 keer bekeken

Hallo,

Al enig jaren heb ik een Motorola TV ontvanger. Deze is sinds enige tijd buitensporig traag. Is het mogelijk deze te vervanger voor een nieuwe, snellere?

Met vriendelijke groeten,

Leo
icon

Beste antwoord door Wieger DB 21 augustus 2017, 14:40

Hoi Leo, welkom op het forum. Mijn excuses dat je zo lang op een reactie moest wachten. Het is zeker mogelijk om je ontvanger om te ruilen voor een model dat beter werkt. Voor ik dit ga doen, wil ik wel een aantal testjes met je doen. Om met de deur in huis te vallen; merk je een verschil als je de software van je ontvanger opnieuw hebt ingeladen? Merk je een verschil als je de ontvanger volledig stroomloos hebt gemaakt voor één minuut? Als beide opties niet werken, dan zal ik de ontvanger voor je vervangen.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi Leo, welkom op het forum. Mijn excuses dat je zo lang op een reactie moest wachten. Het is zeker mogelijk om je ontvanger om te ruilen voor een model dat beter werkt. Voor ik dit ga doen, wil ik wel een aantal testjes met je doen. Om met de deur in huis te vallen; merk je een verschil als je de software van je ontvanger opnieuw hebt ingeladen? Merk je een verschil als je de ontvanger volledig stroomloos hebt gemaakt voor één minuut? Als beide opties niet werken, dan zal ik de ontvanger voor je vervangen.
Beste Wieger (of andere medewerker).

na het opnieuw laden van de software van de ontvanger is het probleem enige tijd minder frequent aanwezig geweest, echter de laatste weken treed het probleem weer vaker op, soms 2 x per avond.
Derhalve het verzoek om de ontvanger alsnog te vervangen.

Alvast bedankt.

met vriendelijke groet
Leo Rensman
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Leo, balen dat het probleem toch weer de kop opsteekt. Ik ga de Motorola voor je omruilen. Wil je het nog een paar dagen volhouden?
Dag Wieger,

bedankt voor het opsturen van een nieuwe tv-ontvanger (Arris vip 2952 v2), helaas kan ik nu (ook na het resetten van de tv-ontvanger) geen HD zenders meer ontvangen?. Enig idee hoe dit komt en waar ik dit kan oplossen?

alvast bedankt.

groet
Leo Rensman
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Leo, de oude TV ontvanger hing nog in onze administratie. Hierdoor zag je nog geen HD zenders. Dit is nu rechtgetrokken zie ik. Als het goed is, kan je met je Arris TV ontvanger nu weer naar de HD zenders kijken.
Hallo Wieger,

Helaas kunnen wij nog geen HD zenders ontvangen, ook niet na het opnieuw opstarten van de tv-ontvanger en ook niet na het herstarten van zowel de experia box als de tv-ontvanger. Wellicht is de wijziging nog niet doorgevoerd? Wat zou er anders aan de gand kunnen zijn.

Groet
Leo Rensman
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Leo, dat is erg vreemd. Ik heb je ontvanger nu afgemeld van ons TV platform. Als je hem opnieuw aanmeldt, dan verwacht ik dat je weer HD zenders hebt.
Hoi Wieger,

inderdaad merkte ik gisteren dat ik de TV-ontvanger opnieuw aan moest melden maar jammer genoeg hebben we nog steeds geen HD-zenders. Zijn er testjes die ik kan doen zodat het duidelijk wordt wat/waar het probleem precies is?
Ook niet vanaf 701? Of ben je al omgezet en staan ze wel vanaf 1?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Leo, naar welke kanalen kijk je? De TV ontvanger krijgt namelijk het HD signaal door en geeft ook terug dat die de HD zenders ontvangt. Zie je bij zender 701 een foutmelding? Heb je in de TV ontvanger een aparte zenderlijst gemaakt? Op welke beeldinstelling heb je je ontvanger ingesteld? Ik kan op het moment moeilijk duiden wat er mis loopt.
Hallo Wieger e.a. Als ik overschakel naar 701 krijg ik daar de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden en dat ik naar een andere zender heen en weer moet zappen. Helaas werkt dit niet. Verder als ik bij de systeeminstellingen de tests uitvoer krijg ik geen beeld zodra ik de HD-test uitvoer.
Alle andere testjes (oa. SD-test) slagen wel.
Hallo Wieger, ik zie dat ik geen antwoord op je vragen heb gegeven behalve de foutmelding op kanaal 701 (en volgende). We hebben geen aparte zenderlijst gemaakt, de beeldinstelling is automaties. Met het vorige kastje (van Motorola) was HD op zich niet het probleem behalve dan dat deze regelmatig uitviel.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Leo, dit zet ik door naar mijn collega's. Aan onze kant geeft de ontvanger terug dat die wel de HD zenders ontvangt. Kan je mij via een privébericht doorsturen welk abonneenummer en welke pincode je hebt ingevuld? Ook kan je nog als test kijken of het resetten van de TV ontvanger het foutje nog recht trekt.

Reageer