beantwoord

Tv-ontvanger omruilen (voor eentje met 4K)

• 15 mei 2020
  • 8 reacties
  • 281 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Sinds we bij Telfort, nu KPN, een abonnement hebben zijn onze tv ontvangers niet vernieuwd. We zouden graag de nieuwe krijgen die KPN laatst heeft geïntroduceerd, omdat onze al zeker meer dan 5 jaar oud zijn. Ook omdat die nieuwe ontvangers 4K en HDR ondersteunen, dan hebben we eigenlijk alleen maar de tv ontvanger nodig omdat we nu Netflix in 4K moeten kijken via de tv zelf (en dus ook met een aparte afstandsbediening). 

De ontvanger boven kan nog wel even mee, die gebruiken we niet zo vaak en we hebben daar geen 4K tv. Die van beneden gebruiken we erg vaak en is soms erg langzaam. 

Dus zouden we in ieder geval de tv ontvanger van beneden kunnen vervangen door de nieuwe met 4K?

Alvast bedankt,

Saskia

icon

Beste antwoord door jimny 15 mei 2020, 20:19

Zolang je nog een Telfort thuis abonnement hebt kun je nog niet de begeerde tv ontvanger krijgen omdat je nog niet een abonnement bij KPN hebt, medio halverwege dit jaar gaan de Telfort abonnees over naar KPN.

Als je het forumprofiel aanvult met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent en kunnen ze misschien een andere tv ontvanger toesturen maar zoals gezegd niet de 4 K ontvanger

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Zolang je nog een Telfort thuis abonnement hebt kun je nog niet de begeerde tv ontvanger krijgen omdat je nog niet een abonnement bij KPN hebt, medio halverwege dit jaar gaan de Telfort abonnees over naar KPN.

Als je het forumprofiel aanvult met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent en kunnen ze misschien een andere tv ontvanger toesturen maar zoals gezegd niet de 4 K ontvanger

Zonder een 4k abonnement krijg je de Arris vip 5202 hoe dan ook niet en Telfort bied dat niet,  zelfs de huidige KPN klanten krijgen deze niet zomaar. Dan moet je Hussel klant worden en voor €2,50 extra 4k aanvinken.

Enkel voor Netflix is die ontvanger onnodig, ik weet bijna zeker dat een recente UHD tv dat veel beter doet. 

Reputatie 1

Zolang je nog een telforf thuis abonnement hebt kun je nog niet de begeerde tv ontvanger krijgen omdat je nog niet een abonnement bij KPN hebt, medio halverwege dit jaar gaan de Telfort abonnees over naar KPN.

En wat als ik er eentje koop via marktplaats? Wekt dat gewoon of werken dan alleen de tv ontvangers die je officieel via Telfort hebt gekregen. 

Reputatie 8
Badge +18

Het is een aparte dienst die op dit moment alleen bij KPN wordt aangeboden en dus niet bij Telfort beschikbaar is, dus het lijkt mij een gokje als je eentje via marktplaats aanschaft bij de huidige tv ontvangers kom ik hier op het forum vrij vaak tegen dat een ontvanger via marktplaats is aangeschaft op een gegeven moment niet meer werkt omdat deze ontvangers niet geregistreerd staan bij Telfort en dus geen signaal meer krijgen

Het aangemeld staan is inderdaad het punt, al levert Telfort geen UHD/4k abonnement zullen deze ontvangers waarschijnlijk  wel werken, je zal de ontvanger dan op 1080i moeten instellen voor het beste resultaat en op de UHD resolutie voor Netflix, daarom mijn reactie enkel voor Netflix heb je er niet veel aan.

Reputatie 1

Ah oke, duidelijk! 
Bedankt voor de hulp, nog even wachten dan totdat we bij KPN horen. 

Ah oke, duidelijk! 
Bedankt voor de hulp, nog even wachten dan totdat we bij KPN horen. 

Wil je deze ontvanger sneller dan kan je nu zelf overstappen alle nieuwe klanten krijgen zover ik weet meteen dit model, ook als je geen 4k afneemt. Of nu overstappen slim en voordelig is, dat is een ander verhaal. 

Ter aanvulling KPN levert wel geteld drie kanalen in UHD, en wat ondemand titels of dat het nu echt waard is laat ik in het midden.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Saskia_72, fijn om te zien dat je hier al op weg geholpen bent, ik haak ook graag aan.

Wat Jimny en Galdor aangeven klopt: we zitten in de samengang met KPN, maar het is nog niet zo ver. Dat zal in de loop van dit jaar gaan gebeuren, zo gauw hierover meer bekend is zullen wij je per e-mail informeren. 4K is inderdaad mogelijk zo gauw je een KPN abonnement hebt. 

Daarnaast heb ik je gegevens erbij gepakt. Ik zie dat je geen heel oude tv-ontvangers hebt. Toch lees ik dat vooral de tv-ontvanger beneden traag is. Heb je 'm al eens een volledige reset gegeven? Dat helpt vaak heel goed bij dit soort problemen. Laat je weten of het is gelukt en of het heeft geholpen?

Reageer