beantwoord

TV + ontvanger naar boven verplaatst, nu F11 Foutmelding!

• 8 maart 2013
  • 22 reacties
  • 12653 keer bekeken

Beste Telfort en de rest 😕

Ik wou vanavond heerlijk mijn TV naar boven doen en lekker luieren..
Nu heb ik alles boven PRECIES zo aangesloten als het beneden aangesloten was.

Nu opeens krijg ik boven de melding F11: Geen verbinding met het netwerk maken. (Motorola 1853 kastje)
Welke menu optie ik nu ook kies doormiddel van de aan/uit knop.. Hij sprint gewoon weer terug naar het scherm van de foutmelding!

Op mijn laptop heb ik wel gewoon internet.. Kan het zijn dat ik mijn internet kabel heb vernield? Dit is het enige waar ik aan kan denken.
Als dit zo is dan haal ik natuurlijk een nieuwe. Maar zou dit heel graag willen uitsluiten!

Heb zelf bij Ziggo gewerkt (is ook niet wat hahah ;)) Dus reset alles is allemaal prima uitgevoerd!

De foutmelding van Telfort staat ook helemaal onderaan de code (842)
Alvast heeeeel erg bedankt!

xxx
icon

Beste antwoord door Franzki 8 maart 2013, 00:30

Als het LAN4 lampje niet brandt, is er geen link....

Wellicht verkeerde kabel of kabel kapot, RJ45-stekkertjes niet stevig ingeklikt of een probleempje met decoder of modem.
Bekijk reactie

22 reacties

Badge
Welkom op het forum :)

De STB is nog steeds aangesloten op LAN4 in het modem?
Ja op het moment wel, heb natuurlijk met het verhuizen naar boven wel even de internetkabel eruit gehaald, maar daarna boven weer aangesloten!
En bedankt, na zo een snelle reactie voel ik me zeker welkom haha! 😉
Badge
Dan moet je beneden gaan testen (met een andere kabel) of je dan wel tv hebt en anders tv online voor nu gebruiken op laptop of tablet..
Reputatie 8
Badge +16
Brandt het lampje bij LAN4 op het modem?
Ohja helder licht! Pff nu meteen eventjes doen.. 😉
Ik probeer trouwens met deze internet kabel of die het wel doet, heb geen andere kabel voor tv.. Ook prima toch?
Nee dat lampje brand niet! Heb nog niet getest maar volgens mij zegt dat genoeg ofniet?
Reputatie 8
Badge +17
Heb je de tv ontvanger op de slaapkamer staan, haal dan de stroomkabel eens los en daarna weer in het stopcontact
Oeps per ongeluk gemarkeerd als antwoord.
Maargoed, dit heb ik dus al meerdere keren gedaan zoals er vermeld staat in mijn eerste post 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Als het LAN4 lampje niet brandt, is er geen link....

Wellicht verkeerde kabel of kabel kapot, RJ45-stekkertjes niet stevig ingeklikt of een probleempje met decoder of modem.
Daar probeer ik dus achter te komen, heb de kabel door het plafond getrokken maar volgens mij iets te hard aan getrokken.
Ik ga nu even de kabel testen van modem rechtstreeks op mijn laptop ( draadloos uitschakelen) als ie het dan niet doet weet ik genoeg 😉
Reputatie 8
Badge +17
Oeps per ongeluk gemarkeerd als antwoord.
Maargoed, dit heb ik dus al meerdere keren gedaan zoals er vermeld staat in mijn eerste post :)

Je had het over de aan en uit knop dat is niet hetzelfde als de stroomkabel eruit halen, als dat doet en je hebt verbinding dan laad de software namelijk opnieuw en wordt de software niet geladen dan ben je alweer dichterbij de defecte kabel
Ik ha het idd over resetten, de aan uit knop ging over het menu wat dus elke keer weer terug springt op de foutmelding 11.

Heb nu de internetkabel op poort 1 gedaan, getest op de laptop en werkt niet.

Dit betekent dus waarschijnlijk dat ik hem heb gesloopt met door het plafond heen halen lijkt mij?
Reputatie 8
Badge +17
Ik ha het idd over resetten, de aan uit knop ging over het menu wat dus elke keer weer terug springt op de foutmelding 11.

Heb nu de internetkabel op poort 1 gedaan, getest op de laptop en werkt niet.

Dit betekent dus waarschijnlijk dat ik hem heb gesloopt met door het plafond heen halen lijkt mij?

Dat wordt een nieuwe kabel halen.
Ja idd. Nu heb ik zelf het gevoel dat het door het harde trekken door het plafond komt!

Is het dan verstandig om alleen een nieuwe uiteinde te halen (en speciale tang),
of gewoon een nieuwe kabel?
Reputatie 8
Badge +16
Als je zeker weet waar de kabel kapot is, dan is een tang en een handvol RJ45-stekkers een optie.
Nadeel is wel dat het even oefenen is (vandaar een handvol).
Nieuwe kabel van ong 10 meter is goedkoper denk je niet?
Badge
Nah, Doos met stekkertjes en een tang zullen iets minder kosten bij Hornbach of Gamma
Okee! Ga morgen meteen kijken, alvast bedankt allen. En laat zeker even weten hoe het is gegaan !
Badge
Wel RJ45 stekkers halen en geen RJ11's die ze je proberen te verkopen 😉 Succes en laat weten of het gelukt is
Hahah okee bedankt voor de tip!  Bedankt en zal ik doen!

Reageer