beantwoord

Tv-ontvanger loopt vast

• 1 juli 2020
  • 9 reacties
  • 149 keer bekeken

Badge

Ik heb dit probleem ook met regelmaat ik heb alle stappen van de probleem oplosser doorlopen maar het beeld en of de ontvanger blijft vast lopen. Ik heb geen beeld. Bij zappen zie ik lampjes knipperen op de ab maar kanaal wijzigt niet.

De ontvanger heb al een jaar of 3 / 4 staan. Het duurt ook steeds langer zo lijkt het eer het is opgestart.

Soms is er wel beeld en dan hapert het ook nog eens

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 6 juli 2020, 09:12

Dat is een duidelijk verhaal. Dan zit het duidelijk in de ontvanger. Ik heb een nieuwe voor je aangevraagd, deze ontvang je binnen twee werkdagen. Ik hoor graag hoe deze werkt.

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welke tv ontvanger heb je precies en is deze bekabeld of draadloos aangesloten

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @marwen2, wat irritant dat de ontvanger niet altijd doet wat je er van verwacht. 

Hoe heb je deze aangesloten inderdaad? Daar ben ik ook wel benieuwd naar? En heb je het modem al eens herstart en de ontvanger voorzien van een reset

Badge

Alles aangesloten zoals het hoort, modem diverse malen herstart zowel warm als koud.

Ik wacht de nieuwe af.

Overigens moet ik toch even kwijt, sinds KPN echt stappen aan het maken is om Telfort in te lijven wordt het er niet beter op. Sommige opgenomen programma's spelen niet af of breken tijdens het kijken gewoon af. Soms niet eens te kijken dan zie je ook een icoontje in de app een oog met een / er doorheen.

Reputatie 8
Badge +12

Zoals het hoort, is dat met een kabel of draadloze adapters in het stopcontact? Nog iets wat ik graag wil weten voordat ik ook maar een ontvanger om kan ruilen. Daarbij heb je 2 ontvangers toch? Speelt het op beide? Als je omruilt van plek, verhuist dan het probleem mee?

Het overige wat je aangeeft heeft niets met het inlijven van Telfort te maken. Dat opnames niet goed af spelen kan betekenen dat er een fout in de opname zit. Een reset van de ontvanger lost dit vaak op omdat je dan een schone nieuwe verbinding met het netwerk maakt. Blijft het probleem dan, dan is de opname toch niet goed gegaan. En sommige programma's zijn in de app inderdaad niet te zien, dit kunnen gaan om opnames die op de HD glas kanalen zijn gemaakt of gewoonweg omdat het met de rechten te maken heeft. 

Badge

Het speelt op 1, aangesloten met utp kabel en adapter rechtstreeks in het stopcontact. De 2e speelt op de slaapkamer via een power adapter, feilloos.

Badge

Vandaag ook even voor je getest Bart, het probleem verhuisd mee. Ook wanneer er een kabel rechtstreeks naar het modem gaat (dus niet via de power adapter). Lijkt dus een probleem in de decoder te zitten. 

Reputatie 8
Badge +12

Dat is een duidelijk verhaal. Dan zit het duidelijk in de ontvanger. Ik heb een nieuwe voor je aangevraagd, deze ontvang je binnen twee werkdagen. Ik hoor graag hoe deze werkt.

Badge

Super Bart, Dank je wel

Reputatie 8
Badge +12

Graag gedaan. :)

Reageer