beantwoord

Tv-ontvanger kapot

• 3 augustus 2019
  • 38 reacties
  • 662 keer bekeken

Reputatie 1
Goedenavond,

ik vrees dat onze tweede tv-ontvanger stuk is. Heb alle mogelijke oplossingen uitgeprobeerd, maar de ontvanger geeft alleen nog maar kruisjes op de display. Ziet eruit alsof hij stuk is.

kan ik een nieuwe ontvangen?

alvast dank voor uw reactie.

mvg,
william
icon

Beste antwoord door WBoxman 2 september 2019, 20:15

Hallo @Natasja - Telfort,

dank nog voor je reactie. Intussen terug van vakantie en ee nieuwe tv-ontvanger geïnstalleerd. Wat denk je? Alles werkt weer naar behoren 😁.

was dit het uiteindelijk tóch het euvel wat ik dacht toen ik het probleem op dit forum plaatste 😉.

hoe dan ook, so far so good en laten we hopen dat dit zo blijft! Nogmaals dank aan jou en je collega voor de hulp.

groet,
william
Bekijk reactie

38 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dag @WBoxman. Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad. Goed om te lezen dat het probleem nu is opgelost. Ik beloof dat ik je beoordelingsvermogen in de toekomst niet meer in twijfel trek, haha. 😉 Top dat de oude tv-ontvanger al onderweg is.
Reputatie 1
hallo @Natasja - Telfort , dank voor je bericht en het toesturen van een vervangende tv ontvanger. Ik hoop ook dat dit de oplossing gaat zijn. Ik ga morgen op vakantie voor twee weken dus zal de ontvanger bij thuiskomst wel vinden. Ik laat je dan weten of het gelukt is.

mvg,
willian
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @WBoxman. Ik kan me ook levendig voorstellen dat je het inmiddels zat bent, maar soms is het erg lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Vandaar ook dat ik nog heb overlegd met een collega van de Technische Dienst. Omdat we willen uitsluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door de Draadloze Verbindingsset, is het belangrijk dat je ook nu je de Experia Box hebt geïnstalleerd test of het bekabeld wel goed gaat. Als je tv-ontvanger dan ook nog vastloopt, dan stuur ik je graag een nieuwe tv-ontvanger toe.
Reputatie 1
Hallo Jasper,

zoals besproken de tv-ontvanger geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Er verschijnen geen nullen meer op de display, maar de foutcode f143. Vervolgens de stappen voor het resetten via het systeemmenu doorlopen. Op het moment dat ik bij de optie ‘ terug naar fabrieksinstellingen! ben en de stand-by knop van de ontvanger drie seconden ingedrukt hou, verschijnt er heel even ‘0000’ op de display en vervolgens weer f143....

de draadloze verbindingsset werkt gewoon: alle drie de lampjes branden.

kun je hier iets mee?
Reputatie 1
Nog even ter aanvulling: de tweede tv ontvanger is niet aangesloten op een Telfort draadloze verbindingsset maar een TP link adapter, maar dit heeft altijd gewerkt. Daar zou het dan toch niet aan moeten kunnen liggen?

ik heb nl ook getest met een Telfort set en hetzelfde probleem.
Test de ontvangers eens met een kabel direct vanuit het modem.
Dan weet je of het probleem in de ontvangers of in de verbindingssets zit.
Reputatie 1
Bedankt voor de tip en het meedenken @nelly jacoba

ik heb nu gedaan wat je voorstelde. Tv ontvanger starte normaal op met 10p, ging daarna naar 20p rn telt nu heel langzaam telkens 1p erbij. Staat nu ca 5 minuten aan en zit nu op 28p. Wat betekent dit?

je merkt, heb er geen verstand van...😬
Dit betekent dat de ontvanger de software opnieuw aan het laden is.
Kan ca 10 a 15 minuten duren.
Als het laden ergens strand (percentage blijft minuten staan) probeer dan de kabel in een andere poort op het modem.
En dan hetzelfde met de 2e ontvanger.
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort, dank voor je reactie. Ik snap het van jullie kant ook, hoor. Het is altijd lastig om van een afstand te bepalen wat er nu precies mis is. Het is alleen frustrerend dat het zo'n anderhalf jaar prima gewerkt heeft en nu niet meer (goed).

Ik heb inderdaad niet aangegeven dat ik de verbinding ook al bekabeld heb geprobeerd. Zelfde resultaat: tv doet het, maar zodra je naar het menu 'apps op je tv' gaat en bijv. Netflix selecteert, loopt de ontvanger vast met de 0-en 8-en op de eerder doorgestuurde foto.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @WBoxman. Ik neem het even van Jasper over. Het lijkt me in ieder geval goed om eerst je tv-ontvanger eens te vervangen. Of ervaar je nu uitsluitend nog problemen met de TP-Link adapter? Als je nog wel steeds een foutcode krijgt, kun je mij dan het serienummer van de tv-ontvanger in kwestie sturen?

Ik zie nu trouwens ook dat je nog een ZyXEL modem hebt. Dit heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad. Ik heb daarom een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit heb je binnen 3 werkdagen in huis! Deel je je bevindingen zodra je het nieuwe modem hebt geïnstalleerd?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Willian, geen probleem! Ik wens je voor nu een fijne vakantie toe en wacht je terugkoppeling in spanning af. 😉
Reputatie 1
Goedemiddag @Natasja - Telfort,

Hierbij weer even een update. Ik had gehoopt te kunnen zeggen dat met het installeren van het nieuwe modem en het vervangen van de TP Link adapter door een Telfort stekker het probleem met de tv-ontvanger opgelost was, maar helaas is dat niet het geval. Of beter gezegd...het was tijdelijk het geval: hij deed het in de nieuwe opstelling vooralsnog zo'n 10 minuten prima.

Daarna uitgezet en ongeveer anderhalf uur later weer aangezet. Toen bleef hij bij het opstarten hangen op 70p, deed dat zo'n 10 minuten en toen volgde er een blauw scherm en '000' op de display van de ontvanger. Dat doet hij sindsdien. De drie lampjes op de stekker branden gewoon netjes...😫

Tv-ontvanger toch ook maar vervangen of heb je nog een andere suggestie?
Reputatie 8
Badge +11
Even afgezien van of je ontvanger daadwerkelijk kapot is.

Ik begrijp uit wat je schrijft dat je de ontvanger geheel uit zet, en niet op standby. Dit heeft tot gevolg dat de ontvanger elke keer dat je hem weer inschakelt geheel opnieuw moet opstarten, inclusief het controleren en/of bijwerken van de software.
Technisch zou hij daar tegen moeten kunnen, maar ik vind het geen aanrader. Bij gebruik van standby heb je binnen een paar seconden beeld.
Reputatie 1
Dank voor je reactie @GJC. Ik heb beide geprobeerd: stekker er helemaal uit en alleen schakelaar om. Bij beide methoden hetzelfde resultaat...
Reputatie 8
Badge +11
Beide methoden maken de ontvanger spanningsloos en hebben dus hetzelfde effect. Ik wilde alleen de tip meegeven dat je onder normale omstandigheden de ontvanger 's nachts beter gewoon op standby kunt zetten en niet spanningsloos. Eventuele software-updates worden over het algemeen 's nachts uitgerold en anders als een ontvanger zich weer meldt op het netwerk (weer spanning heeft). Ik vermoed dat daar iets misgaat.
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort , dank voor het overnemen en bedank @Jasper - Telfort voor zijn hulp!

Ik heb de tweede tv-ontvanger intussen ook verwisseld met die van beneden en daar werkt hij wel. Het ligt dus volgens mij niet aan deze ontvanger. Maar feit blijft dat ik de TP link niet gekoppeld krijg, dus wellicht is het inderdaad toch handig om deze te vervangen.

De ZyXEL staat er inderdaad intussen alweer een jaar of 5,6. Super dat je pro-actief een nieuwe/vervangende hebt aangevraagd! Hopelijk gaat dit ook al iets opleveren.

Tot slot: heb jij in de tussentijd nog enig idee hoe ik toch kan proberen de TP link adapter/stekker te koppelen aan één van de Telfort stekkers? Frustrerende is dat het altijd (zo'n 1,5 jaar) prima gewerkt heeft en 'ineens' brandt het lampje van het huisje niet meer...

Dank voor je hulp en reactie!
Reputatie 1
Ok, @GJC. Dank voor de tip.
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort,

dank nog voor je reactie. Intussen terug van vakantie en ee nieuwe tv-ontvanger geïnstalleerd. Wat denk je? Alles werkt weer naar behoren 😁.

was dit het uiteindelijk tóch het euvel wat ik dacht toen ik het probleem op dit forum plaatste 😉.

hoe dan ook, so far so good en laten we hopen dat dit zo blijft! Nogmaals dank aan jou en je collega voor de hulp.

groet,
william
Reputatie 1
Oh ja, @Natasja - Telfort, de oude ontvanger is al op de post gegaan!
Reputatie 8
Badge +11
De p waarden zijn inderdaad een percentage tijdens het opstartproces, dat die oploopt is alleen maar goed dus 😉
Is die uiteindelijk nog wel doorgelopen naar het eindpunt en zijn de ontvangers daarmee weer wat gaan doen na de tips van nelly jacoba?
Reputatie 1
https://

Reputatie 1
Beste @Natasja - Telfort ,

maar even een foto van de tv-ontvanger zoals hij eruit ziet als het mis gaat. Als hij opstart blijft hij dus ongeveer 10 minuten hangen bij 70p. Opstartscherm interactieve tv is te zien op het scherm. Daarna gaat het tv scherm op blauw met de melding ‘no sync’ en de ontvanger dus op vier 0-en/kruisjes.

Graag je reactie.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @WBoxman. Wat spijtig dat ook het nieuwe modem en de nieuwe adapter het probleem niet oplossen. Of het probleem echt bij je tv-ontvanger ligt, vraag ik me af. Hoe is het nu precies aangesloten bij je thuis? Werkt de tweede tv-ontvanger, aangesloten op de de derde adapter, wel of niet? Hoe zijn de adapters precies aangesloten? Wil je daar misschien ook eens foto's van delen? Dan krijg ik er een iets beter beeld van. 🙂
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort ,

de Derde adapter zit in een stekkerblok en is middels een originele ethernetkabel aangesloten op de ontvanger. Verder uiteraard de adapter en HDMI kabel van ontvanger naar tv. Zoals gezegd branden alle drie de lampjes gewoon groen.

Maar bij het aanzetten van de tv en opstarten ontvanger gaat het dus mis, zoals uitgelegd in eerdere berichten.
Reputatie 1
Hallo Jasper,

Dank voor je reactie. zover ik kan beoordelen, heb ik alle door jullie aangedragen oplossingen geprobeerd:

• tv-ontvanger en draadloze verbindingsset uit het stopcontact, één minuut wachten en vervolgens weer aanzetten
  • Schakelaar aan achterzijde ontvanger aan-en uit schakelen
  • Alle kabels loskoppelen en weer aansluiten
  • De afgelopen week heb ik de ontvanger helemaal los van de stroom en kabels gehad. Toen ik heb weer voeding gaf en de kabels aansloot, gaf hij meteen weer 4 0-nullen (geen kruisjes,zoals ik eerder aangaf, excuses).
Hoor het graag van je als ik nog iets anders kan proberen. Dank alvast!

Reageer