beantwoord

Tv-ontvanger kapot

  • 3 augustus 2019
  • 38 reacties
  • 665 keer bekeken

Reputatie 1
Goedenavond,

ik vrees dat onze tweede tv-ontvanger stuk is. Heb alle mogelijke oplossingen uitgeprobeerd, maar de ontvanger geeft alleen nog maar kruisjes op de display. Ziet eruit alsof hij stuk is.

kan ik een nieuwe ontvangen?

alvast dank voor uw reactie.

mvg,
william
icon

Beste antwoord door WBoxman 2 september 2019, 20:15

Hallo @Natasja - Telfort,

dank nog voor je reactie. Intussen terug van vakantie en ee nieuwe tv-ontvanger geïnstalleerd. Wat denk je? Alles werkt weer naar behoren 😁.

was dit het uiteindelijk tóch het euvel wat ik dacht toen ik het probleem op dit forum plaatste 😉.

hoe dan ook, so far so good en laten we hopen dat dit zo blijft! Nogmaals dank aan jou en je collega voor de hulp.

groet,
william
Bekijk reactie

38 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dag @WBoxman. Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad. Goed om te lezen dat het probleem nu is opgelost. Ik beloof dat ik je beoordelingsvermogen in de toekomst niet meer in twijfel trek, haha. 😉 Top dat de oude tv-ontvanger al onderweg is.
Reputatie 1
Oh ja, @Natasja - Telfort, de oude ontvanger is al op de post gegaan!
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort,

dank nog voor je reactie. Intussen terug van vakantie en ee nieuwe tv-ontvanger geïnstalleerd. Wat denk je? Alles werkt weer naar behoren 😁.

was dit het uiteindelijk tóch het euvel wat ik dacht toen ik het probleem op dit forum plaatste 😉.

hoe dan ook, so far so good en laten we hopen dat dit zo blijft! Nogmaals dank aan jou en je collega voor de hulp.

groet,
william
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Willian, geen probleem! Ik wens je voor nu een fijne vakantie toe en wacht je terugkoppeling in spanning af. 😉
Reputatie 1
hallo @Natasja - Telfort , dank voor je bericht en het toesturen van een vervangende tv ontvanger. Ik hoop ook dat dit de oplossing gaat zijn. Ik ga morgen op vakantie voor twee weken dus zal de ontvanger bij thuiskomst wel vinden. Ik laat je dan weten of het gelukt is.

mvg,
willian
Reputatie 7
Badge +9
Dag @WBoxman. Dank voor je reactie. Ik zou hier zelf ook onwijs gefrustreerd van raken. Ik snap je volledig. Om toch te kunnen uitsluiten dat je tv-ontvanger defect is, heb ik je in overleg met de Technische Dienst een nieuwe tv-ontvanger toegestuurd. Die heb je binnen 3 werkdagen in huis. Ik ben heel benieuwd of alles dan weer naar behoren werkt.
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort, dank voor je reactie. Ik snap het van jullie kant ook, hoor. Het is altijd lastig om van een afstand te bepalen wat er nu precies mis is. Het is alleen frustrerend dat het zo'n anderhalf jaar prima gewerkt heeft en nu niet meer (goed).

Ik heb inderdaad niet aangegeven dat ik de verbinding ook al bekabeld heb geprobeerd. Zelfde resultaat: tv doet het, maar zodra je naar het menu 'apps op je tv' gaat en bijv. Netflix selecteert, loopt de ontvanger vast met de 0-en 8-en op de eerder doorgestuurde foto.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @WBoxman. Ik kan me ook levendig voorstellen dat je het inmiddels zat bent, maar soms is het erg lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Vandaar ook dat ik nog heb overlegd met een collega van de Technische Dienst. Omdat we willen uitsluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door de Draadloze Verbindingsset, is het belangrijk dat je ook nu je de Experia Box hebt geïnstalleerd test of het bekabeld wel goed gaat. Als je tv-ontvanger dan ook nog vastloopt, dan stuur ik je graag een nieuwe tv-ontvanger toe.
Reputatie 1
hallo @Natasja - Telfort,

weer een update: de adapter uit het stekkerblok gehaald en in een vast stopcontact gestoken. Het heeft voor verbetering gezorgd, maar ik vraag me af of dit naar deze verandering te herleiden is: de tv doet het. Maar...zodra we overschakelen naar de apps en bijv Netflix opstarten, loopt hij vast. Tv scherm wordt grijs en tv ontvanger gaat op zwart maar wel stand-by (groene lampje bovenop brandt nog). Als ik vervolgens via de afstandsbediening terugkeer naar de tv dan doet hij dat, maar loopt vervolgens vast: ‘rec’ licht in rood op op de tv ontvanger en je kunt niet meer van zender wisselen/switchen.

het wordt zo onderhand een studie op zich en ben het ook wel een beetje zat, zoals je zult begrijpen. Ook tv-ontvanger(s) maar vervangen?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @WBoxman. Onze berichten hebben elkaar gisteren gekruist. Ik zie nu je foto's namelijk ook. Je geeft aan dat de derde adapter in een stekkerblok zit. Dat raad ik je af, omdat dit de stabiliteit kan beïnvloeden. Je kunt de adapter het beste in een stopcontact in de muur doen.

Verder heb ik ook even overlegd met een collega van de Technische Dienst. Hij geeft ook aan dat het echt klinkt als een verbindingsprobleem. Vooral omdat het probleem bij het omwisselen van de tv-ontvangers niet op dezelfde tv-ontvanger blijft bestaan. Ik heb beide tv-ontvangers nu ook helemaal afgemeld in onze systemen. Je dient deze dus straks opnieuw aan te melden.

Heb je ook al getest of het bekabeld wel werkt, nadat je de Experia Box hebt geïnstalleerd? Het verzoek is om dit nog te testen voor beide tv-ontvangers. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort ,

de Derde adapter zit in een stekkerblok en is middels een originele ethernetkabel aangesloten op de ontvanger. Verder uiteraard de adapter en HDMI kabel van ontvanger naar tv. Zoals gezegd branden alle drie de lampjes gewoon groen.

Maar bij het aanzetten van de tv en opstarten ontvanger gaat het dus mis, zoals uitgelegd in eerdere berichten.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @WBoxman. Wat spijtig dat ook het nieuwe modem en de nieuwe adapter het probleem niet oplossen. Of het probleem echt bij je tv-ontvanger ligt, vraag ik me af. Hoe is het nu precies aangesloten bij je thuis? Werkt de tweede tv-ontvanger, aangesloten op de de derde adapter, wel of niet? Hoe zijn de adapters precies aangesloten? Wil je daar misschien ook eens foto's van delen? Dan krijg ik er een iets beter beeld van. 🙂
Reputatie 1
Beste @Natasja - Telfort ,

maar even een foto van de tv-ontvanger zoals hij eruit ziet als het mis gaat. Als hij opstart blijft hij dus ongeveer 10 minuten hangen bij 70p. Opstartscherm interactieve tv is te zien op het scherm. Daarna gaat het tv scherm op blauw met de melding ‘no sync’ en de ontvanger dus op vier 0-en/kruisjes.

Graag je reactie.
Reputatie 1
https://

Reputatie 1
Ok, @GJC. Dank voor de tip.
Reputatie 8
Badge +11
Beide methoden maken de ontvanger spanningsloos en hebben dus hetzelfde effect. Ik wilde alleen de tip meegeven dat je onder normale omstandigheden de ontvanger 's nachts beter gewoon op standby kunt zetten en niet spanningsloos. Eventuele software-updates worden over het algemeen 's nachts uitgerold en anders als een ontvanger zich weer meldt op het netwerk (weer spanning heeft). Ik vermoed dat daar iets misgaat.
Reputatie 1
Dank voor je reactie @GJC. Ik heb beide geprobeerd: stekker er helemaal uit en alleen schakelaar om. Bij beide methoden hetzelfde resultaat...
Reputatie 8
Badge +11
Even afgezien van of je ontvanger daadwerkelijk kapot is.

Ik begrijp uit wat je schrijft dat je de ontvanger geheel uit zet, en niet op standby. Dit heeft tot gevolg dat de ontvanger elke keer dat je hem weer inschakelt geheel opnieuw moet opstarten, inclusief het controleren en/of bijwerken van de software.
Technisch zou hij daar tegen moeten kunnen, maar ik vind het geen aanrader. Bij gebruik van standby heb je binnen een paar seconden beeld.
Reputatie 1
Goedemiddag @Natasja - Telfort,

Hierbij weer even een update. Ik had gehoopt te kunnen zeggen dat met het installeren van het nieuwe modem en het vervangen van de TP Link adapter door een Telfort stekker het probleem met de tv-ontvanger opgelost was, maar helaas is dat niet het geval. Of beter gezegd...het was tijdelijk het geval: hij deed het in de nieuwe opstelling vooralsnog zo'n 10 minuten prima.

Daarna uitgezet en ongeveer anderhalf uur later weer aangezet. Toen bleef hij bij het opstarten hangen op 70p, deed dat zo'n 10 minuten en toen volgde er een blauw scherm en '000' op de display van de ontvanger. Dat doet hij sindsdien. De drie lampjes op de stekker branden gewoon netjes...😫

Tv-ontvanger toch ook maar vervangen of heb je nog een andere suggestie?
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort,

Dank voor je reactie. Ik heb het nieuwe modem intussen ontvangen en ga hem vanavond aansluiten. Daarnaast heb ik een derde Telfort stekker aangeschaft. Daarmee zijn de problemen hopelijk verholpen.

Ik hou je op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @WBoxman. Graag gedaan namens Jasper!

Als ik dit zo lees lijkt het probleem inderdaad niet bij je tv-ontvanger(s) te liggen. Even om een duidelijk beeld te krijgen van de huidige situatie: de tv-ontvanger beneden is middels de Draadloze Verbindingsset aangesloten op je modem en hiermee ervaar je nu geen problemen? Als je de tweede tv-ontvanger beneden aansluit, dan werkt die ook naar behoren?

Wat voor type TP Link adapter heb je precies? En wat gebeurt er als je die probeert te koppelen? Gaan de lampjes op onze verbindingsset dan ook anders branden?

Het lijkt me sowieso ook goed om eens te kijken wat er gebeurt als je het nieuwe modem aansluit. 🙂
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort , dank voor het overnemen en bedank @Jasper - Telfort voor zijn hulp!

Ik heb de tweede tv-ontvanger intussen ook verwisseld met die van beneden en daar werkt hij wel. Het ligt dus volgens mij niet aan deze ontvanger. Maar feit blijft dat ik de TP link niet gekoppeld krijg, dus wellicht is het inderdaad toch handig om deze te vervangen.

De ZyXEL staat er inderdaad intussen alweer een jaar of 5,6. Super dat je pro-actief een nieuwe/vervangende hebt aangevraagd! Hopelijk gaat dit ook al iets opleveren.

Tot slot: heb jij in de tussentijd nog enig idee hoe ik toch kan proberen de TP link adapter/stekker te koppelen aan één van de Telfort stekkers? Frustrerende is dat het altijd (zo'n 1,5 jaar) prima gewerkt heeft en 'ineens' brandt het lampje van het huisje niet meer...

Dank voor je hulp en reactie!
Reputatie 7
Badge +9
Dag @WBoxman. Ik neem het even van Jasper over. Het lijkt me in ieder geval goed om eerst je tv-ontvanger eens te vervangen. Of ervaar je nu uitsluitend nog problemen met de TP-Link adapter? Als je nog wel steeds een foutcode krijgt, kun je mij dan het serienummer van de tv-ontvanger in kwestie sturen?

Ik zie nu trouwens ook dat je nog een ZyXEL modem hebt. Dit heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad. Ik heb daarom een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit heb je binnen 3 werkdagen in huis! Deel je je bevindingen zodra je het nieuwe modem hebt geïnstalleerd?
Reputatie 1
Goedemorgen @Jasper - Telfort, weer even een update 😉

Gisteravond laat toch nog een keer geprobeerd de twee Telfort verbindingssets (die bij het modem en bij onze tv beneden) opnieuw te koppelen en ineens lukte het wel! Dit werkt dus weer, maar toen ik in mijn enthousiasme dacht de TP link stekker vervolgens ook te koppelen, werkte dat helaas niet.

Concrete vraag/probleem is dus: hoe koppel ik de TP link stekker (opnieuw) aan onze Telfort verbindingsset? Het zou moeten kunnen, want het heeft ruim anderhalf jaar naar behoren gewerkt en ik las ook op internet dat alle stekkers/verbindingssets met elkaar gekoppeld zouden moeten kunnen worden.

Maar het koppelen dmv de instructie op jullie website (3 seconden reset knop indrukken, etc.) werkt bij de TP link dus niet. Is er een andere manier?

Hoor graag van je!
Reputatie 1
Nou, @Jasper - Telfort, ben niet voor een gat te vangen en verder gaan kijken op de Telfort servicepagina’s, maar ben nu nog verder van huis: bij alle draadloze verbindingssets (dus ook de twee Telfort sets) brandt nu het home/huis lampje niet meer. We hebben nu dus ook beneden geen tv meer (wel internet).

wat ik heb gedaan: eerst de TP link verbindingsstekker in de Telfort stekker gestoken en een voor een gerest dmv de knopjes. Dat hielp niet. Vervolgens de ene Telfort stekker in de andere gestoken en hetzelfde geprobeerd. Toen ik dat deed, ging het huis lampje bij beiden uit. Daarna al het voor mij mogelijke weer gedaan: modem gereset, alle stekkers eruit, 10 seconden wachten en er weer in...weet het even niet meer.

zie jij nog licht in deze duisternis? 😬😬

Reageer