beantwoord

Tv-ontvanger kapot

  • 3 augustus 2019
  • 38 reacties
  • 665 keer bekeken


Toon het eerste bericht

38 reacties

Reputatie 1
Beste @Natasja - Telfort ,

maar even een foto van de tv-ontvanger zoals hij eruit ziet als het mis gaat. Als hij opstart blijft hij dus ongeveer 10 minuten hangen bij 70p. Opstartscherm interactieve tv is te zien op het scherm. Daarna gaat het tv scherm op blauw met de melding ‘no sync’ en de ontvanger dus op vier 0-en/kruisjes.

Graag je reactie.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @WBoxman. Wat spijtig dat ook het nieuwe modem en de nieuwe adapter het probleem niet oplossen. Of het probleem echt bij je tv-ontvanger ligt, vraag ik me af. Hoe is het nu precies aangesloten bij je thuis? Werkt de tweede tv-ontvanger, aangesloten op de de derde adapter, wel of niet? Hoe zijn de adapters precies aangesloten? Wil je daar misschien ook eens foto's van delen? Dan krijg ik er een iets beter beeld van. 🙂
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort ,

de Derde adapter zit in een stekkerblok en is middels een originele ethernetkabel aangesloten op de ontvanger. Verder uiteraard de adapter en HDMI kabel van ontvanger naar tv. Zoals gezegd branden alle drie de lampjes gewoon groen.

Maar bij het aanzetten van de tv en opstarten ontvanger gaat het dus mis, zoals uitgelegd in eerdere berichten.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @WBoxman. Onze berichten hebben elkaar gisteren gekruist. Ik zie nu je foto's namelijk ook. Je geeft aan dat de derde adapter in een stekkerblok zit. Dat raad ik je af, omdat dit de stabiliteit kan beïnvloeden. Je kunt de adapter het beste in een stopcontact in de muur doen.

Verder heb ik ook even overlegd met een collega van de Technische Dienst. Hij geeft ook aan dat het echt klinkt als een verbindingsprobleem. Vooral omdat het probleem bij het omwisselen van de tv-ontvangers niet op dezelfde tv-ontvanger blijft bestaan. Ik heb beide tv-ontvangers nu ook helemaal afgemeld in onze systemen. Je dient deze dus straks opnieuw aan te melden.

Heb je ook al getest of het bekabeld wel werkt, nadat je de Experia Box hebt geïnstalleerd? Het verzoek is om dit nog te testen voor beide tv-ontvangers. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Reputatie 1
hallo @Natasja - Telfort,

weer een update: de adapter uit het stekkerblok gehaald en in een vast stopcontact gestoken. Het heeft voor verbetering gezorgd, maar ik vraag me af of dit naar deze verandering te herleiden is: de tv doet het. Maar...zodra we overschakelen naar de apps en bijv Netflix opstarten, loopt hij vast. Tv scherm wordt grijs en tv ontvanger gaat op zwart maar wel stand-by (groene lampje bovenop brandt nog). Als ik vervolgens via de afstandsbediening terugkeer naar de tv dan doet hij dat, maar loopt vervolgens vast: ‘rec’ licht in rood op op de tv ontvanger en je kunt niet meer van zender wisselen/switchen.

het wordt zo onderhand een studie op zich en ben het ook wel een beetje zat, zoals je zult begrijpen. Ook tv-ontvanger(s) maar vervangen?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @WBoxman. Ik kan me ook levendig voorstellen dat je het inmiddels zat bent, maar soms is het erg lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Vandaar ook dat ik nog heb overlegd met een collega van de Technische Dienst. Omdat we willen uitsluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door de Draadloze Verbindingsset, is het belangrijk dat je ook nu je de Experia Box hebt geïnstalleerd test of het bekabeld wel goed gaat. Als je tv-ontvanger dan ook nog vastloopt, dan stuur ik je graag een nieuwe tv-ontvanger toe.
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort, dank voor je reactie. Ik snap het van jullie kant ook, hoor. Het is altijd lastig om van een afstand te bepalen wat er nu precies mis is. Het is alleen frustrerend dat het zo'n anderhalf jaar prima gewerkt heeft en nu niet meer (goed).

Ik heb inderdaad niet aangegeven dat ik de verbinding ook al bekabeld heb geprobeerd. Zelfde resultaat: tv doet het, maar zodra je naar het menu 'apps op je tv' gaat en bijv. Netflix selecteert, loopt de ontvanger vast met de 0-en 8-en op de eerder doorgestuurde foto.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @WBoxman. Dank voor je reactie. Ik zou hier zelf ook onwijs gefrustreerd van raken. Ik snap je volledig. Om toch te kunnen uitsluiten dat je tv-ontvanger defect is, heb ik je in overleg met de Technische Dienst een nieuwe tv-ontvanger toegestuurd. Die heb je binnen 3 werkdagen in huis. Ik ben heel benieuwd of alles dan weer naar behoren werkt.
Reputatie 1
hallo @Natasja - Telfort , dank voor je bericht en het toesturen van een vervangende tv ontvanger. Ik hoop ook dat dit de oplossing gaat zijn. Ik ga morgen op vakantie voor twee weken dus zal de ontvanger bij thuiskomst wel vinden. Ik laat je dan weten of het gelukt is.

mvg,
willian
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Willian, geen probleem! Ik wens je voor nu een fijne vakantie toe en wacht je terugkoppeling in spanning af. 😉
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort,

dank nog voor je reactie. Intussen terug van vakantie en ee nieuwe tv-ontvanger geïnstalleerd. Wat denk je? Alles werkt weer naar behoren 😁.

was dit het uiteindelijk tóch het euvel wat ik dacht toen ik het probleem op dit forum plaatste 😉.

hoe dan ook, so far so good en laten we hopen dat dit zo blijft! Nogmaals dank aan jou en je collega voor de hulp.

groet,
william
Reputatie 1
Oh ja, @Natasja - Telfort, de oude ontvanger is al op de post gegaan!
Reputatie 7
Badge +9
Dag @WBoxman. Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad. Goed om te lezen dat het probleem nu is opgelost. Ik beloof dat ik je beoordelingsvermogen in de toekomst niet meer in twijfel trek, haha. 😉 Top dat de oude tv-ontvanger al onderweg is.

Reageer