beantwoord

Tv-ontvanger kapot

  • 3 augustus 2019
  • 38 reacties
  • 659 keer bekeken

Reputatie 1
Goedenavond,

ik vrees dat onze tweede tv-ontvanger stuk is. Heb alle mogelijke oplossingen uitgeprobeerd, maar de ontvanger geeft alleen nog maar kruisjes op de display. Ziet eruit alsof hij stuk is.

kan ik een nieuwe ontvangen?

alvast dank voor uw reactie.

mvg,
william
icon

Beste antwoord door WBoxman 2 september 2019, 20:15

Hallo @Natasja - Telfort,

dank nog voor je reactie. Intussen terug van vakantie en ee nieuwe tv-ontvanger geïnstalleerd. Wat denk je? Alles werkt weer naar behoren 😁.

was dit het uiteindelijk tóch het euvel wat ik dacht toen ik het probleem op dit forum plaatste 😉.

hoe dan ook, so far so good en laten we hopen dat dit zo blijft! Nogmaals dank aan jou en je collega voor de hulp.

groet,
william
Bekijk reactie

38 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @WBoxman, kruisjes op de display is niet goed inderdaad! Voordat we iets vervangen ben ik eerst nog benieuwd wat je precies al hebt geprobeerd, zou je dat kunnen toelichten? Mogelijk is er nog iets wat we kunnen doen waardoor we het weer aan de praat krijgen, dat zou de makkelijkste en snelste oplossing voor jou zijn 🙂 Ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
Hallo Jasper,

Dank voor je reactie. zover ik kan beoordelen, heb ik alle door jullie aangedragen oplossingen geprobeerd:

  • tv-ontvanger en draadloze verbindingsset uit het stopcontact, één minuut wachten en vervolgens weer aanzetten
  • Schakelaar aan achterzijde ontvanger aan-en uit schakelen
  • Alle kabels loskoppelen en weer aansluiten
  • De afgelopen week heb ik de ontvanger helemaal los van de stroom en kabels gehad. Toen ik heb weer voeding gaf en de kabels aansloot, gaf hij meteen weer 4 0-nullen (geen kruisjes,zoals ik eerder aangaf, excuses).
Hoor het graag van je als ik nog iets anders kan proberen. Dank alvast!
Reputatie 8
Badge +11
Je hebt inderdaad al veel geprobeerd zo te zien @WBoxman, ik ben nog naar een aanvullende test benieuwd. Je hebt 2 tv-ontvangers, wat gebeurt er als je ze van plek verwisselt? Als de kruisjes op het display dan met de ontvanger meegaan weten we 100% zeker dat het aan de ontvanger ligt en krijg je een nieuwe van me. Als ze op dezelfde locatie blijven, maar op de andere ontvanger verschijnen, speelt er iets heel anders en kijken we verder. Ik hoop natuurlijk dat het het eerste is, maar het is ook vrij zonde als je een nieuwe ontvanger krijgt wat het probleem niet oplost 🙂
Reputatie 1
Goedemorgen Jasper,

wederom dank voor je reactie. Niet genoemd, maar ook het verwisselen van de tv-ontvangers heb ik inderdaad ook al geprobeerd. Resultaat helaas hetzelfde...

weet niet of ik hiervoor een ander topic moet starten, maar hoop dat het zo kan: heb namelijk nog een probleempje: bij onze tv-ontvanger die beneden staat, kun je het geluid niet meer zachter zetten. Wel harder. Ook al van alles geprobeerd incl verwisselen van de afstandsbedieningen, maar niets helpt. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

wederom dank voor je feedback.
Reputatie 8
Badge +11
We zijn hier toch bezig met de ene tv-ontvanger, laten we de andere gewoon meenemen. Dat houdt het voor jou ook overzichtelijker, anders gaan de topics onbedoeld door elkaar lopen 🙂
Werken beide afstandsbedieningen wel goed op de andere ontvanger? Wat we sowieso nog kunnen doen, met beide ontvangers, is terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Daarmee wordt het apparaat volledig opnieuw geïnstalleerd, misschien pakken ze het beide daarmee weer op.
Reputatie 1
Dankjewel, Jasper. Ik ga vanavond nog even proberen beide ontvangers terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Je hoort weer van me!
Reputatie 1
Hallo Jasper,

zoals besproken de tv-ontvanger geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Er verschijnen geen nullen meer op de display, maar de foutcode f143. Vervolgens de stappen voor het resetten via het systeemmenu doorlopen. Op het moment dat ik bij de optie ‘ terug naar fabrieksinstellingen! ben en de stand-by knop van de ontvanger drie seconden ingedrukt hou, verschijnt er heel even ‘0000’ op de display en vervolgens weer f143....

de draadloze verbindingsset werkt gewoon: alle drie de lampjes branden.

kun je hier iets mee?
Reputatie 1
Nog even ter aanvulling: de tweede tv ontvanger is niet aangesloten op een Telfort draadloze verbindingsset maar een TP link adapter, maar dit heeft altijd gewerkt. Daar zou het dan toch niet aan moeten kunnen liggen?

ik heb nl ook getest met een Telfort set en hetzelfde probleem.
Test de ontvangers eens met een kabel direct vanuit het modem.
Dan weet je of het probleem in de ontvangers of in de verbindingssets zit.
Reputatie 1
Bedankt voor de tip en het meedenken @nelly jacoba

ik heb nu gedaan wat je voorstelde. Tv ontvanger starte normaal op met 10p, ging daarna naar 20p rn telt nu heel langzaam telkens 1p erbij. Staat nu ca 5 minuten aan en zit nu op 28p. Wat betekent dit?

je merkt, heb er geen verstand van...😬
Dit betekent dat de ontvanger de software opnieuw aan het laden is.
Kan ca 10 a 15 minuten duren.
Als het laden ergens strand (percentage blijft minuten staan) probeer dan de kabel in een andere poort op het modem.
En dan hetzelfde met de 2e ontvanger.
Reputatie 8
Badge +11
De p waarden zijn inderdaad een percentage tijdens het opstartproces, dat die oploopt is alleen maar goed dus 😉
Is die uiteindelijk nog wel doorgelopen naar het eindpunt en zijn de ontvangers daarmee weer wat gaan doen na de tips van nelly jacoba?
Reputatie 1
helaas @Jasper - Telfort . De ontvanger laten oplopen tot er een 1 verscheen met de kabel rechtstreeks vanuit het modem. Daarna weer aangesloten op de tv. Kreeg eerst foutcode F842. Probeerde toen via systeemmenu weer een restart te doen, maar kreeg toen helaas weer hetzelde: eerst heel kort vier nullen en toen weer foutcode 143...
Reputatie 1
Nou, @Jasper - Telfort, ben niet voor een gat te vangen en verder gaan kijken op de Telfort servicepagina’s, maar ben nu nog verder van huis: bij alle draadloze verbindingssets (dus ook de twee Telfort sets) brandt nu het home/huis lampje niet meer. We hebben nu dus ook beneden geen tv meer (wel internet).

wat ik heb gedaan: eerst de TP link verbindingsstekker in de Telfort stekker gestoken en een voor een gerest dmv de knopjes. Dat hielp niet. Vervolgens de ene Telfort stekker in de andere gestoken en hetzelfde geprobeerd. Toen ik dat deed, ging het huis lampje bij beiden uit. Daarna al het voor mij mogelijke weer gedaan: modem gereset, alle stekkers eruit, 10 seconden wachten en er weer in...weet het even niet meer.

zie jij nog licht in deze duisternis? 😬😬
Reputatie 1
Goedemorgen @Jasper - Telfort, weer even een update 😉

Gisteravond laat toch nog een keer geprobeerd de twee Telfort verbindingssets (die bij het modem en bij onze tv beneden) opnieuw te koppelen en ineens lukte het wel! Dit werkt dus weer, maar toen ik in mijn enthousiasme dacht de TP link stekker vervolgens ook te koppelen, werkte dat helaas niet.

Concrete vraag/probleem is dus: hoe koppel ik de TP link stekker (opnieuw) aan onze Telfort verbindingsset? Het zou moeten kunnen, want het heeft ruim anderhalf jaar naar behoren gewerkt en ik las ook op internet dat alle stekkers/verbindingssets met elkaar gekoppeld zouden moeten kunnen worden.

Maar het koppelen dmv de instructie op jullie website (3 seconden reset knop indrukken, etc.) werkt bij de TP link dus niet. Is er een andere manier?

Hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +9
Dag @WBoxman. Ik neem het even van Jasper over. Het lijkt me in ieder geval goed om eerst je tv-ontvanger eens te vervangen. Of ervaar je nu uitsluitend nog problemen met de TP-Link adapter? Als je nog wel steeds een foutcode krijgt, kun je mij dan het serienummer van de tv-ontvanger in kwestie sturen?

Ik zie nu trouwens ook dat je nog een ZyXEL modem hebt. Dit heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad. Ik heb daarom een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit heb je binnen 3 werkdagen in huis! Deel je je bevindingen zodra je het nieuwe modem hebt geïnstalleerd?
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort , dank voor het overnemen en bedank @Jasper - Telfort voor zijn hulp!

Ik heb de tweede tv-ontvanger intussen ook verwisseld met die van beneden en daar werkt hij wel. Het ligt dus volgens mij niet aan deze ontvanger. Maar feit blijft dat ik de TP link niet gekoppeld krijg, dus wellicht is het inderdaad toch handig om deze te vervangen.

De ZyXEL staat er inderdaad intussen alweer een jaar of 5,6. Super dat je pro-actief een nieuwe/vervangende hebt aangevraagd! Hopelijk gaat dit ook al iets opleveren.

Tot slot: heb jij in de tussentijd nog enig idee hoe ik toch kan proberen de TP link adapter/stekker te koppelen aan één van de Telfort stekkers? Frustrerende is dat het altijd (zo'n 1,5 jaar) prima gewerkt heeft en 'ineens' brandt het lampje van het huisje niet meer...

Dank voor je hulp en reactie!
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @WBoxman. Graag gedaan namens Jasper!

Als ik dit zo lees lijkt het probleem inderdaad niet bij je tv-ontvanger(s) te liggen. Even om een duidelijk beeld te krijgen van de huidige situatie: de tv-ontvanger beneden is middels de Draadloze Verbindingsset aangesloten op je modem en hiermee ervaar je nu geen problemen? Als je de tweede tv-ontvanger beneden aansluit, dan werkt die ook naar behoren?

Wat voor type TP Link adapter heb je precies? En wat gebeurt er als je die probeert te koppelen? Gaan de lampjes op onze verbindingsset dan ook anders branden?

Het lijkt me sowieso ook goed om eens te kijken wat er gebeurt als je het nieuwe modem aansluit. 🙂
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort,

Dank voor je reactie. Ik heb het nieuwe modem intussen ontvangen en ga hem vanavond aansluiten. Daarnaast heb ik een derde Telfort stekker aangeschaft. Daarmee zijn de problemen hopelijk verholpen.

Ik hou je op de hoogte!
Reputatie 1
Goedemiddag @Natasja - Telfort,

Hierbij weer even een update. Ik had gehoopt te kunnen zeggen dat met het installeren van het nieuwe modem en het vervangen van de TP Link adapter door een Telfort stekker het probleem met de tv-ontvanger opgelost was, maar helaas is dat niet het geval. Of beter gezegd...het was tijdelijk het geval: hij deed het in de nieuwe opstelling vooralsnog zo'n 10 minuten prima.

Daarna uitgezet en ongeveer anderhalf uur later weer aangezet. Toen bleef hij bij het opstarten hangen op 70p, deed dat zo'n 10 minuten en toen volgde er een blauw scherm en '000' op de display van de ontvanger. Dat doet hij sindsdien. De drie lampjes op de stekker branden gewoon netjes...😫

Tv-ontvanger toch ook maar vervangen of heb je nog een andere suggestie?
Reputatie 8
Badge +11
Even afgezien van of je ontvanger daadwerkelijk kapot is.

Ik begrijp uit wat je schrijft dat je de ontvanger geheel uit zet, en niet op standby. Dit heeft tot gevolg dat de ontvanger elke keer dat je hem weer inschakelt geheel opnieuw moet opstarten, inclusief het controleren en/of bijwerken van de software.
Technisch zou hij daar tegen moeten kunnen, maar ik vind het geen aanrader. Bij gebruik van standby heb je binnen een paar seconden beeld.
Reputatie 1
Dank voor je reactie @GJC. Ik heb beide geprobeerd: stekker er helemaal uit en alleen schakelaar om. Bij beide methoden hetzelfde resultaat...
Reputatie 8
Badge +11
Beide methoden maken de ontvanger spanningsloos en hebben dus hetzelfde effect. Ik wilde alleen de tip meegeven dat je onder normale omstandigheden de ontvanger 's nachts beter gewoon op standby kunt zetten en niet spanningsloos. Eventuele software-updates worden over het algemeen 's nachts uitgerold en anders als een ontvanger zich weer meldt op het netwerk (weer spanning heeft). Ik vermoed dat daar iets misgaat.
Reputatie 1
Ok, @GJC. Dank voor de tip.
Reputatie 1
https://

Reageer