vraag

TV ontvanger gaat regelmatig op zwart

• 4 oktober 2020
  • 10 reacties
  • 163 keer bekeken

Reputatie 1

Goedenavond,

Sedert enige tijd hapert mijn TV-ontvanger. 
Tijdens het TV (en terug) kijken komt het regelmatig voor dat de ontvanger op zwart gaat.
Soms duurt het slechts enkele seconden, maar soms ook enkele minuten. 
De afspeeltijd in de blauwe statusbalk blijft wel doorlopen.

Software-update en resetten van de ontvanger heeft niet geholpen tot een oplossing.
Ik ben benieuwd of meer mensen dit probleem kennen of dat wellicht de ontvanger defect is.

hoor het graag.

MvGr, Ruud

10 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welke tv ontvanger heb je precies

Reputatie 1

Ik heb de HMB2260 V2...

Reputatie 8
Badge +18

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is, waarschijnlijk ligt het aan de tv ontvanger

Reputatie 1

bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad ook dat het aan de ontvanger ligt. Mijn postcode en huisnummer heb ik in mijn profiel staan. Dus ik wacht de reactie wel even af.

Reputatie 3
Badge +1

Het zou goed kunnen dat dit aan de ontvanger zelf ligt @Ruud-73. Is je ontvanger rechtstreeks met een kabel aangesloten op het modem? Of gebruik je misschien een draadloze verbindingsset? 

Ik zie verder dat er een open order (snelheidsverhoging) in het systeem staat. Dit betekent dat ik geen nieuwe order voor je kan plaatsen in de vorm van een nieuwe ontvanger. We zullen moeten wachten totdat de huidige order afgerond is.  

Reputatie 1

Beste Niek bedankt voor je bericht. 

De ontvanger is rechtstreeks met de kabel aangesloten.

Het klopt dat ik een order voor snelheidsverhoging heb aangevraagd.
Dat is sedert 1 oktober al actief. In mijn optiek zou deze order afgehandeld moeten zijn.

Ik hoor dan graag van je wat de vervolgstappen zijn. Het probleem blijft zich aanhouden.

Reputatie 3
Badge +1

Waarschijnlijk was de order alleen administratief nog niet afgerond. Ik heb net gekeken en nu is die betreffende order ook uit mijn systeem gelukkig. De nieuwe ontvanger is bij deze aangevraagd en komt binnen enkele dagen bij jou thuis. De oude ontvanger mag je retourneren naar: 

Telfort Retouren

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

Voordat je de nieuwe ontvanger aansluit mag je even contact met ons opnemen (via 0900 9596 is het snelst). Wij moeten namelijk de oude ontvanger uit het systeem verwijderen voordat je de nieuwe aan kan sluiten. Als ik dit nu al doe, dan kun je helemaal geen tv meer kijken. En laat even weten of de nieuwe ontvanger heeft geholpen als je wil :) 

Reputatie 1

Beste Niek,

Hartelijk dank voor je hulp en instructies.

Uiteraard hou ik je op de hoogte.

Reputatie 3
Badge +1

Hoe lijkt het nu @Ruud-73? Zijn de problemen weg of ervaar je nog precies hetzelfde als eerst? 

Reputatie 1

Beste Niek,

Net terug van een korte vakantie en heb vrijdagavond het pakketje opgehaald bij het steunpunt van PostNL. Ik zal komende week de ontvangers gaan wisselen. Ik laat je het weten.

Reageer