beantwoord

Tv-ontvanger defect foutcode 840/845/846

• 3 november 2019
  • 5 reacties
  • 112 keer bekeken

Reputatie 1

Goeiemorgen,

Een aantal dagen geleden was één van mijn TV ontvangers ontzettend traag met overschakelen van zender en bladeren in de TV gids, zelfs zo erg dat deze regelmatig vastliep en niet meer reageerde. Daarop heb ik de TV ontvanger uitgezet middels de knop aan de achterkant, stekker eruit gehaald en na een aantal minuten wachten weer aangesloten en aangezet. Sindsdien krijg ik continu  na 15% laden opvolgend de foutcodes 840, 845, 846.

Daarop heb ik gezocht en kwam op de volgende pagina uit:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/foutcode-840-841-845-of-846.htm?cid=foutcodetv-845

Deze stappen heb ik allen, meermaals, doorlopen, maar zonder resultaat. Deze ontvanger is niet aangesloten middels een verbindingsset. De tweede ontvanger is dat wel, en die werkt na behoren. Het wisselen van beide ontvangers maakt daarbij niet uit, de eerste blijft foutcodes geven en de tweede blijft functioneren.

Mijn vermoeden is dan ook dat de eerstgenoemde ontvanger defect is. Mocht er nog iemand suggesties hebben, dan hoor ik die graag, en anders hoop ik dat Webcare me hiermee verder kan helpen.

Fijne Zondag!

Met vriendelijke groet,

Mark

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 4 november 2019, 14:14

Ik zie ze staan @Smarkie1990, merci! Ik heb je daarmee een nieuwe tv-ontvanger toegestuurd, deze zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. De huidige, niet meer goed werkende ontvanger, kan je terugsturen zoals hier wordt beschreven. Je kunt je huidige afstandsbediening houden, er zit geen nieuwe bij de nieuwe ontvanger. Laat je me weten of het daarmee weer werkt?

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Smarkie1990, je hebt al een hoop geprobeerd zo te zien. Vooral het omruilen van beide ontvangers was een goede test, dat het probleem met de ontvanger meeverhuisde is duidelijk. Daardoor lijkt het aan de tv-ontvanger zelf te liggen en ik wil die ook gaan vervangen. Zou je daarvoor je postcode + huisnummer op je forumprofiel kunnen invullen? Als je me daarna hieronder een seintje geeft dat je dat hebt gedaan kan ik voor je aan de slag.

Reputatie 1

Goeiemiddag @Jasper - Telfort ,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de gegevens aangevuld in mijn profiel.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie ze staan @Smarkie1990, merci! Ik heb je daarmee een nieuwe tv-ontvanger toegestuurd, deze zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. De huidige, niet meer goed werkende ontvanger, kan je terugsturen zoals hier wordt beschreven. Je kunt je huidige afstandsbediening houden, er zit geen nieuwe bij de nieuwe ontvanger. Laat je me weten of het daarmee weer werkt?

Reputatie 1

Goeiemiddag@Jasper - Telfort.

Zojuist de nieuwe ontvanger afgehaald bij de lokale supermarkt, nadat ik de bezorger van PostNL gemist heb gisteren. Meteen aangesloten en geactiveerd en werkt weer naar behoren. Top! De oude ontvanger komt jullie kant op.

Bedankt voor de service en een fijne dag gewenst.

Groeten,

Mark

Reputatie 8
Badge +11

Dat is goed om te lezen @Smarkie1990, dat PostNL pakketten nu meteen naar een servicepunt brengt na de eerste bezorgpoging maakte het voor jou makkelijk.

De oude ontvanger ziet de logistieke tak dan wel verschijnen, bewaar het verzendbewijsje wel voor de zekerheid.

Graag gedaan en veel kijkplezier weer! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer