beantwoord

TV ontvanger defect

• 29 november 2019
  • 7 reacties
  • 72 keer bekeken

Sinds twee weken werkt een van mijn tv-ontvangers niet meer naar behoren. Ik wilde een opname terugkijken en er gebeurde niks, na lang wachten sprong ie weer terug naar de live tv. Meerdere keren geprobeerd verschillende opnames te starten, maar telkens hetzelfde. Vervolgens kwam er een foutmelding waaruit bleek dat de modem 10 minuten uit moest en daarna de ontvanger gereset. Uiteindelijk werd er nieuwe software geïnstalleerd.

Maar sinds die update lopen beeld en geluid het grootste deel van de tijd niet meer gelijk, er zit al snel 15-20 seconden tussen, waar niks tegen lijkt te werken. Ook hebben zenders vaak helemaal geen geluid. Heb de ontvanger inmiddels al heel vaak gereset, maar deze problemen blijven en dit is echt niet fijn kijken.

Is het mogelijk dat ik een nieuwe ontvanger krijg?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 30 november 2019, 17:08

Hoi @K88R, wat balen dat de ontvanger niet meer werkt zoals verwacht. Je hebt al van alles geprobeerd, waaronder het resetten, maar alles zonder succes. Heb je de ontvangers ook omgewisseld van plek zoals JanD aangeeft? Verhuist het probleem mee? Dan zit het zeker in de ontvanger. Zou je jou Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Bekijk reactie

7 reacties

Hallo @K88R , als je de andere ontvanger op de plek van de 'kapotte' ontvanger plaatst, werkt alles dan wèl goed?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @K88R, wat balen dat de ontvanger niet meer werkt zoals verwacht. Je hebt al van alles geprobeerd, waaronder het resetten, maar alles zonder succes. Heb je de ontvangers ook omgewisseld van plek zoals JanD aangeeft? Verhuist het probleem mee? Dan zit het zeker in de ontvanger. Zou je jou Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Hi, als ik hem verplaatst, verplaatst het probleem inderdaad naar de andere kamer. Dus het probleem verhuist inderdaad met de ontvanger mee. Groet

@Bart - Telfort ik kon niet vinden waar dat in profiel moest invullen, maar heb het bij extra informatie gezet. Groet

Reputatie 8
Badge +11

Bedankt voor de gegevens. Ik heb dan even meegekeken. Ik zie dat je twee oudere ontvangers hebt. Het is dus ook niet zo gek dat een van de ontvangers niet meer optimaal werkt. Ik heb je daarom nieuwe ontvangers gestuurd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen. Ik ga er van uit dat deze wel werken zoals verwacht. :)

Bedankt voor de gegevens. Ik heb dan even meegekeken. Ik zie dat je twee oudere ontvangers hebt. Het is dus ook niet zo gek dat een van de ontvangers niet meer optimaal werkt. Ik heb je daarom nieuwe ontvangers gestuurd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen. Ik ga er van uit dat deze wel werken zoals verwacht. :)

Super, dankjewel voor je hulp zover. Ik wacht de ontvangers af, maar dat zal het probleem vast verhelpen. Dank!

Reputatie 8
Badge +11

Daar ga ik zeker van uit! Veel plezier ervan. 

Reageer