beantwoord

Tv-ontvanger defect

• 6 mei 2019
  • 9 reacties
  • 160 keer bekeken

Reputatie 1
TV ontvanger geeft de laatste paar dagen nadat de tv enige tijd aan staat plotseling foutcode f143. Van alles gecheckt, kabels, modem aan uit, modem reset. Vervangen van de ontvanger door de 2e tv ontvanger blijkt goed te werken. Conclusie: één van de 2 ontvangers is defect! Graag ontvang ik dus een nieuwe!
PS
Ook ingesproken bij klantenservice. Krijg dan een nietszeggend sms-je terug met een link die niets oplost!
Dus nu maar op deze manier geprobeerd.

groeten

Ton
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 7 mei 2019, 14:14

Bedankt voor je antwoord. De laatste 3 cijfers zijn 840
Merci, die zie ik inderdaad staan. Ik heb een nieuwe ontvanger voor je verzonden, je zult deze binnen 2-3 werkdagen ontvangen. Laat je weten hoe het daarmee gaat?
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @tnolles, welkom op het forum! Ik zag dat je hierover ook een tweede topic had aangemaakt, om het overzichtelijk te houden heb ik dat topic verborgen. Foutcode 143 geeft aan dat de tv-ontvanger geen verbinding krijgt met het netwerk, dat kan verschillende oorzaken hebben zoals de ontvanger zelf, maar ook de bekabeling of het modem. Je geeft aan dat je twee ontvangers hebt, en dat de andere het wel doet op die locatie. Het vervangen van de ontvanger lijkt mij dan ook de beste route. Om dat te kunnen doen heb ik de laatste 3 cijfers van het serienummer van de bewuste tv-ontvanger nog wel nodig. Zou je die hieronder kunnen plaatsen? Dan kan ik dat voor je in orde maken.
Reputatie 1
Reputatie 8
Badge +11
Merci, die zie ik inderdaad staan. Ik heb een nieuwe ontvanger voor je verzonden, je zult deze binnen 2-3 werkdagen ontvangen. Laat je weten hoe het daarmee gaat?
Reputatie 1
Bedankt. Zal ik doen.
Reputatie 8
Badge +11
Heb je de nieuwe ontvanger inmiddels ontvangen en aangesloten @tnolles? Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort Ja, deze heb ik ontvangen en geïnstalleerd.In eerste instantie ging het goed, totdat de stroom in onze wijk uitviel. Komt gelukkig zelden voor. Toen dit weer verholpen was, veel moeite gehad om weer een goede ontvangst te krijgen. Geruime tijd storingen, wegvallen beeld, schokkerig beeld of helemaal geen beeld. Heb de router verschillende keren opnieuw opgestart en ook helemaal gereset. Ook de tv-ontvanger verschillende keren van de stroom gehaald en opgestart en de software van de tv-ontvanger opnieuw geïnstalleerd. Trouwens deze problemen hadden beide tv-ontvangers. Uiteindelijk was de ontvangst weer stabiel en geen probleem meer. Vind het wel vreemd dat na een algehele stroomstoring je zoveel moeite moet doen om weer een goede ontvangst te krijgen. Alhoewel een stroomstoring zelden voorkomt heb je misschien toch nog een tip om de ontvangst hierna weer sneller stabiel te krijgen.
De oude ontvanger heb ik retour gestuurd.
Reputatie 8
Badge +11
Dat de nieuwe ontvanger het in eerste instantie goed deed is goed nieuws, maar dat die stroomstoring roet in het eten gooide is minder! Normaal gesproken zou de tv-ontvanger het signaal snel weer op moeten pakken, zonder verstoringen. Kan het zijn dat de ontvangers via een draadloze set zijn aangesloten? Het klinkt een beetje alsof die de verbinding niet goed met elkaar konden maken nadat de stroomstoring was opgelost.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort De ontvangers zijn via homeplugs met de router verbonden. Eén dicht bij de router en de twee anderen dicht bij de tv-ontvangers. Kan dat de oorzaak zijn en is dat dan te verbeteren?
Reputatie 8
Badge +11
Of dat echt de oorzaak was is op afstand moeilijk te zeggen, maar ik heb wel het vermoeden dat het meespeelde. Ik denk dat die plugs de verbinding onderling even kwijt waren na de stroomstoring. Je zou na een volgende stroomstoring (die hopelijk nog heel lang op zich laat wachten!) die plugs eerst onderling weer kunnen koppelen, en daarna de tv aanzetten. Ze hebben de verbinding met elkaar dan weer, waar de tv-ontvangers dan ook baat bij hebben.

Reageer