beantwoord

Tv-ontvanger defect?

• 27 april 2019
  • 5 reacties
  • 179 keer bekeken

Tv ontvanger geeft al tijdje problemen, loopt vast bij terugkijken en geeft vaker foutcodes. Vanavond zwart beeld op tv. Alle probleem oplossing stappen doorlopen maar helaas... geen tv.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 30 april 2019, 11:20

Die foutcode's geven beide aan dat de tv-ontvanger geen verbinding kan maken met het netwerk of de Experia Box, dat doet meer vermoeden dat het aan de aansluiting tussen de Experia Box en de tv-ontvanger ligt, dan aan de ontvanger zelf. De vraag hoe die met elkaar zijn verbonden hebben we zo te zien nog geen antwoord op, zou je dat nog kunnen toelichten? Is dat met een directe netwerkkabel of via een draadloze verbindingsset (witte kastjes in het stopcontact)?
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
En wat houden die probleem oplossing stappen in wat je hebt gedaan?
Maak je mogelijk ook gebruik van een "powerline" set zoals de TV-ontvanger is aangesloten?
Heb je mogelijk ook problemen met internet en/of telefoon?
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Ingrid Mstr, dat maakt het kijken erg lastig inderdaad! Ik ben net als Babylonia benieuwd welke stappen je precies hebt gedaan en hoe de tv-ontvanger op de modem is aangesloten. Je zegt ook dat je foutcode's krijgt, welke krijg je precies?
Als je daarnaast je forumprofiel ook kunt aanvullen met je postcode, huisnummer en klantnummer kan ik met je meekijken. We horen het graag van je.
Foutcodes zijn f143, f 842, 2 rode streepjes of geen foutcode. Ik heb de stappen op jullie site doorlopen. Alles meerdere keren opnieuw opgestart, software download et cetera. Gisteravond deed hij het weereven. Terugkijken lukt alleen erg haperend en daarna bij live tv kijken weer zwart beeld. Volgens mij heb ik de 5v ontvanger al erg veel jaren.
Reputatie 8
Badge +11
Die foutcode's geven beide aan dat de tv-ontvanger geen verbinding kan maken met het netwerk of de Experia Box, dat doet meer vermoeden dat het aan de aansluiting tussen de Experia Box en de tv-ontvanger ligt, dan aan de ontvanger zelf. De vraag hoe die met elkaar zijn verbonden hebben we zo te zien nog geen antwoord op, zou je dat nog kunnen toelichten? Is dat met een directe netwerkkabel of via een draadloze verbindingsset (witte kastjes in het stopcontact)?
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb nog geen reactie van je gezien @Ingrid Mstr, heb je al kans gehad om te kijken naar de manier waarop de tv-ontvanger is verbonden met de Experia Box?

Reageer