beantwoord

TV ontvanger defect?

  • 25 april 2016
  • 4 reacties
  • 564 keer bekeken

Dag,

Sinds enige tijd loopt onze tv ontvanger (Motorola vip1853) steeds vast.
Geruime tijd hapert het beeld na het zappen naar een andere zender.
Ook steeds vaker verschijnt de melding:
Zender niet beschikbaar
Een moment geduld aub
Zap eventueel naar een andere zender en weer terug.

Blijft dit bericht in beeld? Controleer of de tv ontvanger goed is aangesloten op het modem en herstart de tv ontvanger.

Reeds andere poorten in modem geprobeerd en nieuwe kabels.
Geen verbetering.
Resetten heeft soms succes maar vaak ook geen effect.
Lijkt een totale willekeur in de storing te zitten.

Zeer frustrerend dit.
Vooral al het gebeurt tijdens favoriete programma's.

Kan het (software?)probleem op afstand opgelost worden of een nieuwe ontvanger worden gezonden?

Vriendelijke groet,

Fam. Venhuis
icon

Beste antwoord door Venhuis 26 april 2016, 18:45

Ik weet niet of Telfort ondertussen iets heeft veranderd, maar na vanmiddag (wederom) enkele uren klooien met kabels, meerdere keren resetten van modem en ontvangers en terugzetten van instellingen lijkt het probleem verholpen.

tenminste: voor zolang het duurt.:(
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Ik weet niet of Telfort ondertussen iets heeft veranderd, maar na vanmiddag (wederom) enkele uren klooien met kabels, meerdere keren resetten van modem en ontvangers en terugzetten van instellingen lijkt het probleem verholpen.

tenminste: voor zolang het duurt.:(
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Venhuis, bedankt voor het melden. De TV-ontvanger terugzetten naar fabrieksinstellingen wilt vaak nog weleens helpen. 🙂
Hallo Telfort,

het tetugzetten van de fabrieksinstellingen helpt zo'n 24 uur.
Soms twee dagen.
Daarna is het weer drama.

Ook een tv-ontvanger test gedaan.
Filmpjes worden niet afgespeeld.
Tijdens de herstart na de test werd nieuwe software opgehaald.
Helaas dus nog steeds met het probleem.

Elke 24-48 uur moeten fabrieksinstellingen worden terug gezet.

graag actie vanuit de Telfort kant.

groet,
fam. Venhuis
Reputatie 8
Badge +16
Vervelend dat het probleem weer is opgedoken. :(
Ik heb een ticket hiervoor ingeschoten. Mijn collega's nemen binnen twee werkdagen contact met jou op. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.