beantwoord

TV-ontvanger defect?

• 15 mei 2015
  • 14 reacties
  • 814 keer bekeken

Sinds ongeveer tien dagen vertoont mijn TV-ontvanger een defect. Eerst gaf hij alleen één groen lampje aan (zonder een getal voor het aangeven van de zender) en pikte de TV geen signaal op van de TV-ontvanger (TV gaf een melding in de trant van: zet je TV-ontvanger aan, terwijl deze dus al aan stond). Daarna gaf de TV-ontvanger wel signaal door aan de TV, alleen bleef de TV-ontvanger bij het configureren/opstarten van de TV "hangen" op drie sterretjes en kwam er dus geen verbinding tot stand. Sinds vandaag zijn we weer terug bij het ene groene lampje en geen signaal naar de TV.

TV kijken via itvonline werkt wel. De TV-ontvanger is verbonden met het modem via de witte kastjes in het stopcontact. Het modem en de witte kastjes geven de normale signalen. Witte kastjes uit het stopcontact halen, herhaaldelijk resetten van het modem, uiteindelijk modem uit het stopcontact halen en alles weer terug doen heeft geen effect opgeleverd.

Wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Maarten Pauwels
Leiden
icon

Beste antwoord door Michael 27 mei 2015, 18:14

@Maarten1885,

Fijn dat het nu werkt! Om een antwoord te geven op jouw twee vragen; ik heb de andere ontvanger voor je ontkoppeld. Na opnieuw opgeven van de abonnementsgegevens werkt het weer. De niet goed werkende ontvanger mag je retour sturen naar het volgende adres:

BNS Data Logistics
O.v.v. retournummer [klantnummer]
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

Kan je hiermee uit de voeten? :)

Michael
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@Maarten1885,

Welkom!

Mijn excuus voor deze late reactie.

Wat een vreemde zaak! Kennelijk neemt de TV het signaal van de ontvanger niet aan of wordt deze niet op een juiste manier verstuurd. Dit kan verschillende oorzaken hebben. In eerste instantie valt mij op dat je beschikt over een redelijk verouderde ontvanger. Ik zal deze voor jou vervangen voor een ander, nieuw exemplaar. De verwachting is dat deze het probleem gaat verhelpen namelijk.

Indien je deze hebt ontvangen en aangesloten hebt, laat dan in een reactie weten wat de status is. Mocht het na deze acties alsnog niet (goed) werken, dan help ik je uiteraard graag verder.

Michael
Beste Michael,

Bedankt voor je reactie. Bedoel je dat er met de post een nieuwe ontvanger komt? Wanneer kan ik deze verwachten?

Vriendelijke groeten,

Maarten Pauwels
Reputatie 8
Badge +2
@Maarten1885,

Dat bedoelde ik inderdaad! Binnen 2 á 3 werkdagen ontvang je nieuwe ontvanger meestal. Deel het even mede zodra het pakketje binnen is, dan zorg ik ervoor dat het gelijk goed kan werken. Ik kijk uit naar je reactie.

Michael
Beste Michael,

De TV-ontvanger is in goede orde ontvangen en ik heb hem net aangesloten. TV-ontvangst doet het weer, dus bedankt daarvoor!

Twee vragen nog:
- Wat kan ik doen met de oude TV-ontvanger, oude afstandbediening en bekabeling die ik niet nodig heb? Kan ik die inleveren voor recycling of iets dergelijks?
- Het lijkt erop dat ik geen HD-zenders meer kan ontvangen, terwijl ik dat eerst wel kon. Hoe kan dit opgelost worden?

Alvast bedankt voor je antwoord, vriendelijke groeten,

Maarten Pauwels
Reputatie 8
Badge +2
@Maarten1885,

Fijn dat het nu werkt! Om een antwoord te geven op jouw twee vragen; ik heb de andere ontvanger voor je ontkoppeld. Na opnieuw opgeven van de abonnementsgegevens werkt het weer. De niet goed werkende ontvanger mag je retour sturen naar het volgende adres:

BNS Data Logistics
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

Kan je hiermee uit de voeten? :)

Michael
Beste Michael,

Eén ding begrijp ik nog niet: ik heb nog steeds geen (HD-)zenders staan op kanaal 801 en verder, of staan de HD-zenders nu in plaats van de reguliere zenders op kanaal 001 en verder?

Vriendelijke groeten,

Maarten
Reputatie 8
Badge +10
De HD zenders beginnen bij 701...
Ah, inmiddels zijn de HD-zenders er wel. Bedankt!
Badge
@Michael
Ik heb vandaag via de post een tv ontvanger ontvangen, ik heb nergens om gevraagd??, ik heb af en toe op de NPO zenders bij het zappen allemaal blokjes, en ook soms een stilstaand beeld
Reputatie 8
Badge +2
@tarzey2014,

In dit topic heb ik jou verteld dat ik het exemplaar zou gaan vervangen. Ik heb inmiddels alle huidige ontvangers ontkoppeld waardoor je met een schone lei kunt beginnen. De 'oude' ontvanger mag je retour sturen naar het onderstaande adres:

BNS Data Logistics
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

Laat je me weten wat de nieuwe ontvanger doet? :)

Michael
Badge
@tarzey2014,

In dit topic heb ik jou verteld dat ik het exemplaar zou gaan vervangen. Ik heb inmiddels alle huidige ontvangers ontkoppeld waardoor je met een schone lei kunt beginnen. De 'oude' ontvanger mag je retour sturen naar het onderstaande adres:

BNS Data Logistics
Antwoordnummer 42

4100 VP Vianen

Laat je me weten wat de nieuwe ontvanger doet? :)

Michael

De nieuwe ontvanger doet het goed,
nogmaals bedankt
Reputatie 8
Badge +2
@tarzey2014,

Heel fijn om dit teruggekoppeld te krijgen; veel plezier ervan gewenst!

Michael
Hallo

Gisteren de tv ontvanger arcadyan in gebruik genomen. Na ongeveer 2 uur in gebruik stopte de ontvanger ermee. display knippert bij in gebruik
Ontvanger gereset.Stroom eraf en erop.Modem opnieuw opgestart.Dit heeft geen resultaat gehad.
Zou zeggen dat de tv ontvanger defect/overleden is.

R.Quartel

Reageer